1 van de 2
 1 2 Volgende > 

C4P en iPhone
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 27 januari 2009 09:17 PM

Ik krijg de komende maand mn lease C4P ligne business. Nu heb ik begrepen dat de rt5 wordt afgeleverd met ipod connector. Hoera ! Maar deze wordt voorzien in het dashboardkastje rechts. Ik zou echter liever deze links bij de bestuurder hebben,  zodat ik ook handsfree personen kan selecteren om te bellen, want ik heb begrepen dat dat niet via bluetooth mogelijk is. de iphone bluetooth is nogal beperkt.

Zou het ook mogelijk zijn dat de dealer zo’n ipod connector afmonteert in het dashboard vakje links bij de bestuurder ? Ik heb wel gelezen dat ze daar een 12v aansluiting kunnen maken zodat je eea aan apparatuur kan opladen. Nog mooier is dat er 2 connectoren zijn, links en rechts zodat je evt de ipod van de bijrijder kan aansluiten, maar misschien vraag ik dan teveel.  Rolling Eyes

iemand hier ervaring mee ?

groet,
Alwin

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  

macfocus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 27 januari 2009 10:30 PM
  [ # 1 ]

Re: C4P en iPhone

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
Een iPod connector standaard in een LIgne Business?
Als je de USB aux aansluiting bedoelt tussen de voorstoelen, dan heb ik nieuws voor je;

NIET DOEN.

Het zal toeval zijn, maar toen ik dat deed gaf de navi de geest.  Evil or Very Mad
Moet een nieuwe RT5 in.

In een ander draadje heeft iemand gemeld dat een iPod in Diskmode wel werkt (dan is het eigenlijk gewoon een USB stick) maar dat het in iPod mode niet werkt.

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  

alwins
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 januari 2009 10:45 PM
  [ # 2 ]

oeps… da’s niet de bedoeling natuurlijk. Da’s wel minder dan, dat het niet gaat werken. Zou toch zeker weten dat de dealer in zoetermeer dat aangaf bij de proefrit. Heb het alleen niet meer gecheckt.

Ik heb nu in m’n VW wel eens de ipod -> fm transmitter geprobeerd, maar dat is ook niet echt wat. Dan zou de enige oplossing zijn om mn MP3 verzameling op USB te zetten ?? Kleine domper !  Shocked

Dan is het monteren van een 12 v aansluiting linksvoor dus de enige optie zodat ik daar een houdertje aan het raam kan plakken en mn iphone kan opladen tijdens het bellen…

Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  

macfocus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 januari 2009 10:58 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij heb je in het handschoenenkastje 3 tulpstekkertjes (wit,rood, geel)
Met het juiste kabeltje kan je daar natuurlijk je iPod/iPhone op aanlsuiten en dan neem ik aan dat je geluid uit de radio en (als je stilstaat) ook nog video op je scherm, moet kunnen krijgen,

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.

Profiel  

alwins
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 januari 2009 11:02 PM
  [ # 4 ]

tsja dat zal ook wel kunnen. Ik dacht dat er zoeits als :
http://cgi.ebay.com.my/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230300213538&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX_Stores&refitem=220312156144&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo=SI&its=I&itu=UCI&otn=4&ps=42
in zou zitten. maar niet dus.

Profiel  

macfocus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 januari 2009 11:11 PM
  [ # 5 ]

The famous USB box…
Veel over gehoord, maar als ik het goed heb zit er in de nieuwe ligne businessen een soort van aangepaste variant. Ik kan het nu niet nakijken hij staat bij de garage.  Evil or Very Mad

Profiel  

Moulin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 28 januari 2009 11:46 AM
  [ # 6 ]

alwins schreef:

Ik krijg de komende maand mn lease C4P ligne business. Nu heb ik begrepen dat de rt5 wordt afgeleverd met ipod connector. Hoera ! Maar deze wordt voorzien in het dashboardkastje rechts. Ik zou echter liever deze links bij de bestuurder hebben,  zodat ik ook handsfree personen kan selecteren om te bellen, want ik heb begrepen dat dat niet via bluetooth mogelijk is. de iphone bluetooth is nogal beperkt.

Ik heb een iphone, en een RT5,  via bluetooth bellen via de Iphone gaat prima, het adress boek wordt gesynchroniseerd met de RT5.
je kunt dan zonder je stuur los te laten contacten selecteren en opbellen.

Wat betreft de aux aansluiting.  Als ik mijn iphone aansluit op de USB aux aansluiting, dan gebeurt er precies niets. de RT5 ziet hem niet.  ( usb sticks etc. worden prima herkent ).  Ik weet niet of dit komt doordat een iphone net geen ipod is.  Er zijn meer ipod accesoires die niet met de iphone samenwerken. Ik heb echter geen ipod om dit te kunnen testen

Profiel  

macfocus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 januari 2009 12:31 PM
  [ # 7 ]

Moulin schreef:
alwins schreef:

Wat betreft de aux aansluiting.  Als ik mijn iphone aansluit op de USB aux aansluiting, dan gebeurt er precies niets. de RT5 ziet hem niet.  ( usb sticks etc. worden prima herkent ).  Ik weet niet of dit komt doordat een iphone net geen ipod is.  Er zijn meer ipod accesoires die niet met de iphone samenwerken. Ik heb echter geen ipod om dit te kunnen testen

iPhone = iPod (ben Apple engineer..)

Profiel  

Moulin
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 januari 2009 12:35 PM
  [ # 8 ]

ik heb nog even door gegoogled, en stuitte op het volgende (duitse)  bericht:

met andere woorden iphone en ipod via USB aansluiting no go… Crying or Very sad

Profiel  

Moulin
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 januari 2009 12:59 PM
  [ # 9 ]

macfocus schreef:

iPhone = iPod (ben Apple engineer..)

Oh kan ik bij jou nog wat feature requests voor de iphone kwijt? Wink

maar even serieus,  ik had begrepen dat er wat verschillen waren in de interface
waardoor sommige randapparatuur niet met de Iphone
( en wellicht de nieuwste Ipod touch-es) overweg kan. 

Ik heb van de week in een electronica zaak een hele rij docking sound
dingesen staan uitproberen voor de ipod ,
een flink aantal werkten niet met mijn iphone samen,
er werdt mij toen verteld dat de iphone anders was dan de ipod.

Profiel  

alwins
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 28 januari 2009 04:57 PM
  [ # 10 ]

Moulin schreef:

Ik heb een iphone, en een RT5,  via bluetooth bellen via de Iphone gaat prima, het adress boek wordt gesynchroniseerd met de RT5.
je kunt dan zonder je stuur los te laten contacten selecteren en opbellen.

Kijk daar wordt ik alweer iets vrolijker van, dat het adresboek dus wel wordt gesynchroniseerd ! dan heb ik met bellen in ieder geval geen probleem. Dank voor deze info.

voor ‘t muziek zal ik dus een usb stick moeten gebruiken, dan maar geen coverflow op de RT5 Rolling Eyes

Profiel  

snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226

Gepost: 28 januari 2009 08:16 PM
  [ # 11 ]

Heb ik ergens in een ander draaitje of op planete-citroen dat het niet herkennen op de USB poort te maken heeft met de bestandsindeling ?

ZOu bij Ipod MP4 zijn terwijl de RT5 alleen MP3 kan lezen.

Je zou dus een aantal MP3 files op je Ipod moeten zetten en dan kijken of het wel werkt….

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  

Moulin
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 januari 2009 01:57 AM
  [ # 12 ]

op en ipod / iphone kunnen zowel mp3 als mp4 bestanden staan.  op mijn iphone staan beide,
maar ze worden niet gezien ( De RT5 doet naar het lijkt niet eens een poging om de iphone aan te spreken )
edoch ik zal nog eens experimenteren morgen

Profiel  

eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 197

Gepost: 29 januari 2009 02:03 AM
  [ # 13 ]

De USB Box heeft zowel een analoge audio-in, een USB (voor USB Sticks) en een iPod ingang….
Bij die iPod ingang hoort ook een kabeltje (zit er dus bij) dat je in een ipod kan steken.

ALS dat werkt met een iPhone zal het echter alleen het afspelen van muziek ondersteunen. De USB Box is immers geen carkit. (ken de RT5 niet)

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  

alwins
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 januari 2009 10:49 AM
  [ # 14 ]
eDsuB schreef:

De USB Box heeft zowel een analoge audio-in, een USB (voor USB Sticks) en een iPod ingang….
Bij die iPod ingang hoort ook een kabeltje (zit er dus bij) dat je in een ipod kan steken.

als het die USB box is wel, ik kwam deze nog tegen op de franse planete-citroen, link:   Bij seconde 48-49 zie je de box Laughing

Profiel  

willemevert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 05 februari 2009 12:25 AM
  [ # 15 ]

Ik ben niet erg tevreden over de kwaliteit van mijn carkit. Ik kan mijn gesprekspartner perfect horen, maar ik schijn te klinken alsof ik in de kofferbak van de auto zit….... Mijn huidige telefoon is een iphone, mijn vorige was een nokia n95. Zijn er meer mensen met dit probleem???

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook