Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Weet je wat me opvalt als “negatieve” eigenschap?
De bedieningstoetsen van de airo zijn niet verlicht.
Wel het display, wat je ook nog uit kunt zetten. Maar de toetsen zelf niet.
Probeer maar eens een knop te vinden in het donker…
En nog iets.
WAAROM ZIT HET LAMPJE “TANK LEEG” ACHTER DE RAND VAN HET STUUR???
(schreeuwen mag niet sorry ops: )
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
@macfocus
Dat van de niet verlichte bedieningstoetsen vind ik een hele sterke.
Heb dit eigenlijk nog nooit eerder gezien (auto’s van 20 jaar en ouder niet meegerekend…).
Maar hopen dat de AUTO stand zo goed bevalt dat je er eigelijk nooit aan hoeft te zitten.
C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
snarf54 schreef:
Maar hopen dat de AUTO stand zo goed bevalt dat je er eigelijk nooit aan hoeft te zitten.
Helaas, wel dus.
Zeker ‘s ochtends in de file hou ik koude voeten en zet ik hem ff wat harder. Na verloop van tijd gaat ie weer op de automaat.
Probleem is dat de knopjes klein zijn, niet verlicht door wat dan ook. Ze eigenlijk overstraald worden door het display, waardoor je eromheen niks ziet.
Op de tast kom je er wel, maar ja. Schiet niet echt op.
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
macfocus schreef:WAAROM ZIT HET LAMPJE “TANK LEEG” ACHTER DE RAND VAN HET STUUR???
Omdat een aantal mensen er toch niet op letten.
Die zitten met de knopjes van de airco te spelen.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
GrandPicasso schreef:macfocus schreef:WAAROM ZIT HET LAMPJE “TANK LEEG” ACHTER DE RAND VAN HET STUUR???
Omdat een aantal mensen er toch niet op letten.
Die zitten met de knopjes van de airco te spelen.
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
macfocus schreef:
De bedieningstoetsen van de airo zijn niet verlicht.
Wel het display, wat je ook nog uit kunt zetten. Maar de toetsen zelf niet.
heeft een Ligne Business dan geen automatische airco? Ik moet ze bij gelegenheid nog eens hertellen maar de circa 15 (of 17) knopjes van de autom. airco zijn bij mij in stemmig geel verlicht
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
macfocus schreef:Weet je wat me opvalt als “negatieve” eigenschap?
De bedieningstoetsen van de airo zijn niet verlicht.
Wel het display, wat je ook nog uit kunt zetten. Maar de toetsen zelf niet.Probeer maar eens een knop te vinden in het donker…
En nog iets.
WAAROM ZIT HET LAMPJE “TANK LEEG” ACHTER DE RAND VAN HET STUUR???
(schreeuwen mag niet sorry ops: )
Daar snap ik niks van. Bij mij zijn alle knoppen op het linker bedieningspaneeltje keurig verlicht.
Het lampje “tank leeg”’ zit bij mij aan de rechterkant van de centrale display. Maar jij hebt natuurlijk de LB-uitvoering met navi, dan heb je de lampjes in een rand onder de display toch?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Inderdaad een hele rij knopjes onder en rechts van het display.
Misschine is het wel een instelling via de RT5, maar die is kapot
Kan iemand dat wellicht eens nakijken?
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
macfocus schreef:Inderdaad een hele rij knopjes onder en rechts van het display.
Misschine is het wel een instelling via de RT5, maar die is kapot
Kan iemand dat wellicht eens nakijken?
Ach met al die electronica tegenwoordig weet je het maar nooit. Misschien heb jij wel een verlichte en verwarmde trekhaak
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Als ik al die threads over problemen met de C4(G)P zo lees, krijg ik de indruk dat Citroën met dit model een dramabak van jaren ‘80 kwaliteit op de markt heeft gezet.
Het is werkelijk niet te zuinig wat er (nu al) allemaal aan die auto’s mankeert.
macfocus schreef:
Misschine is het wel een instelling via de RT5, maar die is kapot
Kan iemand dat wellicht eens nakijken?
Je krijgt een piepsignaal + een popup op de navidrive “Brandstof niveau laag” op het moment dat het (idd. slecht zichtbare) gele lampje gaat branden. Deze melding wordt herhaald telkens je start en wordt tevens in het logboek bijgehouden
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Apprentice schreef:Als ik al die threads over problemen met de C4(G)P zo lees, krijg ik de indruk dat Citroën met dit model een dramabak van jaren ‘80 kwaliteit op de markt heeft gezet.
Het is werkelijk niet te zuinig wat er (nu al) allemaal aan die auto’s mankeert.
Nou dat valt best mee hoor. Ik heb er intussen ruim 30.000 km. opzitten. De (kleine) problemen die ik gehad heb waren allen veroorzaakt door de wijze van inbouw van de lpg-installatie. Hier had de dealer blijkbaar wat steken laten vallen. Ook bij zware belasting (7 personen + 1.500 kg. caravan) in de tropische hitte in Zuid-Frankrijk geen enkele krimp. Airco op volle toeren en sleuren die handel de berg op! Geweldig die EB6V.
Het zijn maar een paar mensen die hier structureel problemen hebben, de mensen zónder problemen melden zich doorgaans niet op het forum. Kijk ook eens naar het totaal aantal C4 Picasso’s dat er momenteel rondrijdt! Het is al een heel tijdje de best verkopende in zijn klasse.
Een collega heeft de 1.6 diesel. Ook hij heeft geen enkel probleem ondervonden, heeft intussen ruim 55.000 km erop zitten.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Hear hear..
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Ik denk dat je op een site als deze vooral rijders met vragen, opmerkingen en/of klachten tegen komt. Net zoals in het gewone leven is de zwijgende, tevreden meerderheid niet erg actief om van zich te laten horen. Ik meen dat de Autoweek recent de c4 Picasso beschreef als de best gebouwde franse auto van het moment. En onlangs brandden ze een VW Passat tot aan de grond toe af. Helaas heeft Citroen een minder imago, maar ik denk dat er met mij vele tevreden rijders zijn.
En ja, ook ik heb nu na 75.000 tevreden kilometers mijn eerste majeure klacht een lampje bij de kentekenverlichting is kapot!
Berlingo I 1.9D (grijs)
Berlingo I 1.6 16V
Beringo II 1.6 16V
Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive EB6V
Grand C4 Picasso 1.6 HTP Exclusive
Grand C4 Picasso 165 HTP Shine
Inruilen die hap
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto