Hey mensen,
Ik ben een beetje nieuw in de BX wereld! Al heeft mijn opa altijd citroen gereden waaronder ook een aantal BX’en.
Ik wil zelf mijn eerste BX kopen. Alleen twijvel ik, ik ben er echt helemaal weg van! Nog nooit zoiets met een auto gehad, was echt soort liefde op eerste gezicht.
Nou hoop dat ik een aantal handige en adviezen als feedback mag ontvangen.
Want als het aan mij ligt koop ik hem, maar wat is nou verstandig!?
Het betreft:
Citroen BX 19 GTI 16v in sportief rood, de lak die nog helemaal picobello is! Alleen een klein plekje krakalee op de motorkap (puur door de verwaarlozing afgelopen 5 maanden) Er is geen roest, schade of enige beschadigen te ontdekken.
Ik ben al keer wezen kijken, en heb de auto zonder enige moeite met behulp van mobiele accu, in 10sec weer netjes lopen gekregen na 5mnden stilstaan. De Centrale deur vergrendeling werkte nog, electr ramen. Ook de hydroliek ontwaakte in enkele seconden en ze kwam netjes omhoog.
Het verleden is als volgt: 1e eigenaar 15.000km, 2e eigenaar 300.000 en deze heeft er subliem voor gezorgt! Alles wat hij heeft vervangen (behoorlijk wat!!) heeft hij netjes op papier gezet en in dashboard achtergelaten. Ook alle orginele boekjes zijn der nog. De 3e eigenaar heeft hem gekocht voor zijn verzameling en doet hem weer weg wegens ruimte gebrek en zo staat ze in die oooww zo mooie staat die ze was (nog steeds wel, maar verdient hoog nodig aandacht!) buiten. Apk zit er gewoon nog op.
Min punten die ik heb ontdekt, mislampen werken niet (zijn wel al is vervangen, denk kwestie van nalopen) Claxon werkt niet, electr spiegel, plekje op motorkap, en owjaa.. schimmel door hoge vochtigheid op de stoelen (die helemaal subliem zijn!) maar daar heb ik nog wel wat wonder middeltjes voor en paar vochtvreters en auto is weer droog binnen. (nee hij lekt niet)
KM stand: 316.000 Mijn mening is dat ik er nog wel 50.000-100.000 uit kan krijgen door die goede zorg die ze al heeft gehad in al die jaren, en nu van mij weer zal ontvangen. Maar toch zeggen mensen, einde is nabij!
Wat moet ik doen? Owja vraagprijs is 2250, maar wil niet meer dan 2000 op tafel leggen.
Graag advies, ze is werkelijk een schoonheid…. En ze verdiend eigenlijk de sloop nog lang niet!
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3769.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Welkom,
Gaat het om de BX uit je avatar?
Dus gaat het om een mk1 of mk2?
Lijkt me een nette prijs als hij in gewoon goede staat is, verder is het moeilijk te zeggen zo vanaf een verhaaltje, wel zijn het gewoon prachtige auto’s
Succes met je beslissing!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jammer dat de orginele voorbumper er niet op zit maar is wel een leukerd.
Hij zou nog wel een tijd mee moeten kunnen gaan zeker de koets! het blok is altijd nog te vervangen.
En de prijs ... tja wat heb je er zelf voor over? als hij aantoonbaar goed onderhoud heeft gehad… dan moet het niet zoon probleem zijn.
let wel op dat bij langdurige stilstand het verstandig is om de distri te vervangen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
volgens mij staat hij in gouda? ik denk dat ik wel weet welke het is daarom ook mijn vorige opmerking….
een mk2 dus
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3769.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Is er ergens een foto te zien?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Foto en de vergeten bouwjaar..
Het is btw een auto uit: 1990 december.. Denk idd dat het een MK2 is, en nee niet in Gouda. Hoezo staat daar er ook 1? Was ik vergeten te melden.
Verder nog vragen? stel ze aub.. Want ik ga aankomede zaterdag de koop beslissen.
Zijn er nog dingen waarop ik op moet letten of absoluut moet vervangen!?
Foto:
http://www.flickr.com/photos/34991285@N05/3248868522/
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Allereerst: welkom op het forum!
Ten eerste: controleer het ding echt goed op roest! Plekken die je in mijn ogen bij een BX altijd moet nalopen zijn:
- A-stijlen
- kofferbakbodem links achter
- wielkasten
- deurscharnieren
Verder zijn de 1.9 16v blokjes toch wel erg degelijk te noemen. Met goede zorg zal het ding zo over de 4 ton heen vliegen. Hou er wel rekening mee dat reserve onderdelen soms moeilijk te vinden zullen zijn! Verder is dit samen met de turbodiesel de meest sleutelonvriendelijke BX die er is!
Het is dus erg handig om 2 rechterhanden te hebben, want als je voor elk dingetje naar de garage moet loop je er op leeg. Ik ken iemand die je dat erg goed kan vertellen. Maar die is hier op het forum helaas niet meer welkom.
Verder is het inderdaad aan te raden om na lange stilstand de DB-riem te (laten) vervangen. Je bent zeker niet de eerste die een D-riem klappertje zou kunnen krijgen. Ik ken ook iemand die dat met een BX 16v heeft meegemaakt, maar die is hier ook niet meer welkom.
Succes met je overweging!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: Foto en de vergeten bouwjaar..
ivotjuuh schreef:
in het westen in ieder geval maar deze had ik al in gedachten inderdaad!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:
Ten eerste: controleer het ding echt goed op roest! Plekken die je in mijn ogen bij een BX altijd moet nalopen zijn:
- A-stijlen
- kofferbakbodem links achter
- wielkasten
- deurscharnieren
GOEIE!! maar nog even een aanvulling
- paravanbak
- frontbalk
- achter de dueren de randen tussen binnen en buiten
- B stijlen (aansluiting met dorpel)
rest is niet te controleren met de bumpers erop….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11174.gif)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En 1 tip van mijn kant: staar je niet blind op de allereerste auto die je ziet. Ga desnoods ondertussen bij nog een paar andere BX’en kijken, eventueel met iemand met duidelijke BX-achtergrond erbij, zodat je een beetje beter kunt inschatten wat voor BX-vlees je in de kuip hebt. Blijf kijken, blijf vergelijken en bij twijfel: geen handvol BX’en maar een land vol BX’en
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
McDean schreef:PrutsyLJ schreef:
Ten eerste: controleer het ding echt goed op roest! Plekken die je in mijn ogen bij een BX altijd moet nalopen zijn:
- A-stijlen
- kofferbakbodem links achter
- wielkasten
- deurscharnierenGOEIE!! maar nog even een aanvulling
- paravanbak
- frontbalk
- achter de dueren de randen tussen binnen en buiten
- B stijlen (aansluiting met dorpel)rest is niet te controleren met de bumpers erop….
Paravanbak heb ik nog nooit zien roesten bij een type 3. Maar wel goed om die even te checken uiteraard.
Motorisch kunnen deze dingen veel hebben. Check ook even of de ABS die er standaard op zit nog werkt! Voor de rest, kan ik me zo niet 1,2,3 meer specifieke dingen bedenken waar je goed op moet letten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Misschien beetje domme vraag, maar hoe controleer ik of de ABS nog werkt? Puur door een testrit of kan dat ook anders?
Trouwens over dat krakelee op de motorkap, is dat nog tegen te gaan? Of is het dan tijd om de motorkap te laten spuiten?
Auto’s zijn net meisjes, zorg je er niet voor? Dan laten ze jou in de steek!
!-{Op zoek naar een Citroen BX 19 GTI 16v mk2}-!
Als je de auto op contact zet moet het ABS controle lampje gaan branden, en na een paar seconden weer uit gaan. Verder zou ik gewoon tijdens de testrit een keer keihard op de rem stampen, of een grindpad oid zoeken waar je de werking van de ABS echt even goed kan testen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Trouwens over dat krakelee op de motorkap, is dat nog tegen te gaan? Of is het dan tijd om de motorkap te laten spuiten?
Waarschijnlijk is het een polyester/plastic motorkap, die hebben daar last van bij de hoekjes v.d. koplampen. Daar is mijns inziens weinig aan te doen, het polyester beweegt daar, en de lak barst. Is hoogstens met spuiten weer een paar jaar weg te werken.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hey!
Laat ik beginnen met te zeggen dat een rode MK2 mij ook enorm aanspreekt
De kilometerstand hoeft inderdaad geen probleem te zijn, de mijne staat sinds dit weekend over de 345.000KM en krijgt nog geregeld goed op zijn flikker, en hij rijdt al 200.000KM op LPG dus mocht je dat willen, technisch kan het iig!
Verder de tips zoals ze gegeven zijn gewoon nalopen en dan komt het allemaal wel goed.
De ABS testen, eerst op contact zetten en kijken of het controlelampje werkt (geel, rechtsondering met een slippend autootje als logo) vervolgens wanneer de motor gestart is moet ie uiteraard uit zijn (en blijven) en dan even een zandpaadje ofzo opzoeken en bruusk remmen, als je merkt dat ie de remmen los laat, en weer pakt en weer loslaat enz. dan doet dat het gewoon.
En inderdaad die distributieriem aanpakken! het afgelopen half jaar zijn er bij 4 bij mij bekende 16V’s de riem gebroken, 1 ervan hebben we voor een habbekrats op kunnen halen en weer nieuw leven ingeblazen, maar goeie cilinderkoppen zijn schaars, en met een gebroken riem heb je gegarandeerd klepschade dus loop daar geen risico’s mee.
Verder is het gewoon een retevette BX en zul je er absoluut veel plezier van hebben maar wel mits je A. of de handen uit de mouwen wilt en kunt steken voor het onderhoud. of B. je rijk bent of drugsdealer en je de 16V voor elk wissewasje naar de garage kunt brengen.
Het is toch een auto die uitnodigd om af en toe lekker mee van leer te trekken, maar je merkt dat dat wel eens ten koste gaat van het mechaniek, dat en een 300.000 oude koets + motor hoef je niet te denken dat je ongestraft ff 60.000 kilometer erbij zet. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het een onbetrouwbaar rothok is, want de mijne die ik rustig met jouw hopelijk aanstaande mag vergelijken is een van de meest betrouwbare auto’s gebleken die ik tot nu toe heb.
En verder mijn bijzonder subjectieve mening: Kopen dat hok!!!
Veel plezier ermee! en gewoon met 1750 cash in het gezicht van de verkoper gaan wapperen, dat helpt waarschijnlijk wel met de onderhandelingen in jouw voordeel
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
schimmel door hoge vochtigheid op de stoelen
En hoe komt dat? Als een BX schimmelt is hij nat van binnen. Als dat zo is dan lekt er wat. Meestal is dat een groter probleem dan het op het eerste gezicht lijkt, zeker als een auto al een tijdje stilstaat.
Zit er een zonnedak in? Dan is de kans best groot dat de dakplaat inmiddels is weggeroest. Dat gebeurt geniepig van onderaf.
Let op blaasjes rond het zonnedak; dat betekent roest van onderaf.
Voel ook goed onder de vloerbedekking; als het daar nat is, is de kans groot dat de bodem ook niet meer helemaal fris is.
Kijk ermee uit; een 16v is wel een leuke auto maar geeft je portemonnee zeer zeker een flinke knauw, en dan niet alleen qua aanschaf.
Ich bin ein Breaker