33 van de 36
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s DIGIT Update.
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 07 februari 2009 12:20 AM
  [ # 481 ]

verrek, ben ik nou te vroeg met de felicitaties??  Surprisedops:
een filmpje van het lopen van de motor, zo’n carb is altijd lekker om te horen.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 februari 2009 12:31 AM
  [ # 482 ]

Er wordt as we speak een klein filmpje geupload.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 februari 2009 12:44 AM
  [ # 483 ]

 

Oja, ook nog eentje van de dyane voor de liefhebbers:
 

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 februari 2009 12:53 AM
  [ # 484 ]

Klinkt als “lopen als een zonnetje” in mijn oren! Goed bezig Lars!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 februari 2009 12:56 AM
  [ # 485 ]

Blijft een mooi gezicht! Een dashboard van een digit! Cool
hij klinkt goed Lars!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 februari 2009 11:16 AM
  [ # 486 ]

Oja, er zijn nog wel 2 minpuntjes;
De kachelkraan lekt, er hangen steeds druppels onderaan. Zolang het bij druppels blijft leg ik er wel een handoek onder, tijd om het dashboard er uit te halen heb ik voorlopig niet…

En de remslang rechtsvoor (1.5 jaar oud) vertoont een vochtige (lhm) plek Confused  Ik had toch wel verwacht dat die dingen langer mee gaan.
Ik ga vanmiddag achter een nieuwe remslang aan.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 februari 2009 11:00 PM
  [ # 487 ]

Jah, dies kapot….
Dynamo nummer 5 geloof ik. De koolborstels blijven hangen, alleen boven de 3000 toeren heb ik nog laadstroom.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 februari 2009 11:01 PM
  [ # 488 ]

Jah, dies kapot….
Dynamo nummer 5 geloof ik. De koolborstels blijven hangen, alleen boven de 3000 toeren heb ik nog laadstroom.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 februari 2009 05:59 PM
  [ # 489 ]

Ik heb nog wel een dynamootje voor je. Mag je hebben.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 21 februari 2009 06:33 PM
  [ # 490 ]

Ik snap dat niet zo, is er iets wat al je dynamos om zeep helpt? Lekt er iets in ofzo? Is je spanningsregelaar van slag? Ik ben even kwijt wat je allemaal aan het laadsysteem hebt gedaan…

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 februari 2009 07:59 PM
  [ # 491 ]

Ik heb net de dynamo gesloopt om te kijken of hij te reviseren was. (ik had vanmiddag al een nieuwe regelaar (met koolborstels) gekocht)
Het blijkt dat de collector zo ver ingesleten was, dat het koper los begon te laten. Ja, dan laadt hij niet meer…

Gelukkig had ik nog een andere dynamo liggen (een van de vorige) waarvan de regelaar stuk was. Even de nieuwe regelaar er op, en klaar.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 februari 2009 03:44 AM
  [ # 492 ]
mkatgert schreef:

Ik snap dat niet zo, is er iets wat al je dynamos om zeep helpt? Lekt er iets in ofzo? Is je spanningsregelaar van slag? Ik ben even kwijt wat je allemaal aan het laadsysteem hebt gedaan…

Ik denk dat deze tegenslagen puur komen doordat ik geen nieuwe dynamo ga kopen Laughing  2e hands rommel is altijd gokken..

Vanavond een lange proefrit achter de rug, ging allemaal weer prima, hij laadt weer perfect. Verder heb ik de tank even leeg gereden, en daarna 98 getankt, daar was de BX erg dankbaar voor geloof ik, wat scheelt dat in acceleratie zeg…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 februari 2009 01:21 PM
  [ # 493 ]

De nieuwe dynamo doet het nog steeds prima Cool

Gisteren zag ik dat er weer olie lekte langs de kleppendekselpakking. Dus ik heb alles uit elkaar gehaald, ingesmeerd met vloepa, en weer gemonteerd. Na een korte rit zat alles onder de olie… Dus ik heb gisteravond om 23.00u nog een ander kleppendeksel gemonteerd (met nieuwe pakking) en nou blijft alles mooi droog.
Vandaag heb ik een nieuw brandstoffilter en een blikje carb reiniger gehaald. Zo even monteren, en ik denk dat ik ook gelijk de olie maar even ververs, want die is aardig zwart. (en zit er nou dik 10.000km in)

Oja, ik speel met de gedachte om het lpg systeem van de TRS in de Digit te gooien. Kost me dan alleen een nieuwe tank, en een herkeuring…
(de TRS heeft veel meer werk dan ik gedacht had, en ik denk niet dat het financieel haalbaar is om alles te fixen…)
Aan de andere kant, is het het wel waard om LPG in een auto te zetten die al 267.000km gereden heeft…

EDIT: oja2, ik heb gisteren met een kwastje en wat ontvetter de cilinderkop een beetje schoongemaakt, ziet er een stuk leuker uit onder de kap Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 februari 2009 01:35 PM
  [ # 494 ]
GoofBlikscha schreef:

Oja, ik speel met de gedachte om het lpg systeem van de TRS in de Digit te gooien. Kost me dan alleen een nieuwe tank, en een herkeuring…

Ik heb je de bon gegeven van de LPG-installatie, bij hem kun je wel een certificaat bij de tank roggelen waarmee je prima naar de RDW kunt, denk ik zo. Als je wilt, neem ik hiervoor wel even contact met hem op!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 februari 2009 01:16 PM
  [ # 495 ]

De tank mag toch maar 2 jaar oud zijn?

Grote pech net; temperatuurlampje begon te branden onderweg. Inspectie wees uit dat er een koelslang naar de kachel gescheurd is, en er geen koelvloeistof meer in het systeem zit. Ik ben benieuwd in hoeverre mijn cilinderkop dit overleefd heeft. ( gisteren 400km gereden, wie weet was het koelvloeistofpeil toen al te laag…)

Zo maar even een andere slang scoren, en kijken of alles nog weer goed te krijgen is.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
33 van de 36
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook