6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Ploffies BX Chic
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 februari 2009 12:24 AM
  [ # 76 ]
Dinges schreef:

Blijft de vraag wie die regelaar zover heeft ingedraaid

Ik heb er in elk geval niet aangezeten, dus ik was het niet Wink

Wel mooi te horen dat er schot in de zaak lijkt te zitten! very good

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 16 februari 2009 12:42 AM
  [ # 77 ]

Over de Lambda; volgens sommigen werkt de lambda-sonde nog niet als het blok koud is, dat dacht ik zelf ook totdat mijn eigen auto laatst bijna niet wilde starten ‘s ochtends. Toen bleek de lambda kapot, vervangen en hij starte weer meteen met koude motor.
Verder maakt het aantal toeren niets uit voor de lambda-sonde.

Verder heeft een kapotte lamda-sonde de volgende kuren:

- Hoog verbruik
- Slechter lopen
- Minder vermogen (noodloop)
- Brandend MM lampje (gaat even aan, en weer uit)
- Slecht starten

Ik zou zeggen wissel hem even om, als het blok slecht loopt raakt de lambda-sonde vervuild en doet hij zijn werk niet meer goed. Dus na al die km’s met een slecht lopend blokje zal hij wel goed vuil zijn. Op de sloop kosten ze een tientje, en bij de onderdelenzaak 35 euro. Dus qua kosten niet te gek.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 februari 2009 01:01 AM
  [ # 78 ]
japv schreef:
Dinges schreef:

Blijft de vraag wie die regelaar zover heeft ingedraaid

Ik heb er in elk geval niet aangezeten, dus ik was het niet Wink

Wel mooi te horen dat er schot in de zaak lijkt te zitten! very good

Losgetrild? Zo’n ding hoort afgelakt te zitten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 16 februari 2009 08:21 PM
  [ # 79 ]
Mighel schreef:

Ik zou zeggen wissel hem even om, als het blok slecht loopt raakt de lambda-sonde vervuild en doet hij zijn werk niet meer goed. Dus na al die km’s met een slecht lopend blokje zal hij wel goed vuil zijn. Op de sloop kosten ze een tientje, en bij de onderdelenzaak 35 euro. Dus qua kosten niet te gek.

we hebben er een goed werkende lambda in gehad. Dat werkte even goed, toen weer storing ‘lambda sonde’
bij demontage bleek ook de net gemonteerde zeer zwart beroet. Dus:
-roet de motor omdat de lambda-sonde het niet doet
-of doet de lambda sonde het na een korte tijd niet meer omdat de motor roet.

Ik ga voor de laatste, maar ik heb het zwarte garen niett uitgevonden dus laat gerust andere geluiden horen.

ook handige site als je iets van lambda sensors wil weten:
 


En dat verhaal van die zwarte sensor staat hier:
 


Groeten, Rob

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 24 februari 2009 11:52 AM
  [ # 80 ]

Gisteren was weer een hoop koelvloeistof weg Sad  En wat nog vreemder was, ondanks dat de motor al een paar dagen niet gedraaid had siste er nog overdruk weg uit het expansie vaatje toen ik de dop eraf draaide.

Ik denk dat ik het beste deze motor gewoon kan afschrijven…

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 01 maart 2009 11:47 AM
  [ # 81 ]

dat laatste kan ook onderdruk zijn, veroorzaakt door afkoelen.

Het blijkt toch een hele lastige storing te zijn.
van benzine en verstuivers heb ik niet heel veel verstand. Electrisch wat meer. Het enige wat bij jouw BX nog niet aan de beurt is geweest: het dubbele relais op het rechterschutbord. Nu heb ik nog niet bij een chic gehoord dat die stuk ging, maar wel bij andere typen bx-en. (daar zijn het twee aparte relais)
Misschien dat je die nog eens om kan ruilen met een andere?

Groeten, Rob

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 04 maart 2009 07:13 PM
  [ # 82 ]

Ook dat relais is al vervangen. Ik denk inmiddels gewoon dat het blok naar zijn grootje is…

Ik wil dat hele blok gaan vervangen. Maar eerst gaat mijn XM morgen door de APK… als het ding er nog doorheen komt dan heeft het niet zo’n haast, maar als de apk niet meer lukt, doe ik de xm weg…

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook