Omdat deze bx ook een 1600 is ontkwam ik er niet aan, Sludge,
Ik had al een tijdje gemerkt dat het in de vuldop zat maar had er nog niks aan gedaan.
Gelukkig had ik in Heusden goed meegeken bij de uitleg van Timo over het verwijderen hiervan en kon ik het mooi schoonmaken.
De voldop zat behoorlijk vol, en er zat ook een olie vlek rond de pijlstok
Het was dus hoognodig dit te doen.
Ik wist niet dat er zo veel vuil uit zo’n klein buisje kon komen,heb er zo’n liter wasbenzine doorheen gejaagd.
Het zeefje zat ook behoorlijk vol die heb ik 2 keer moeten spoelen.
Dat ziet er beter uit.
Alles mooi schoon gemaakt hopen dat het ook een beetje zo blijft?
Ik had gehoord dat je het zeefje uit de dop eruit moet halen maar mijn bx gebruikt al best veel olie en wordt dit dan niet nog meer?
Verder heb ik een scheur ontdekt in deze olie slang,
Dit is de slang die onderaan de vulbuis zit, kan het ook hierdoor gekomen zijn dat die zo veel olie gebruikt?
Poekoek schreef:Mooie BX is dit!
Bedankt voor het compliment
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat gaasje in de dop kan je het beste weg laten! Ik zie op de foto’s dat je hem weer hebt terug gedaan.
Het rechter gaasje dus, in dit geval:
Op foto 4 ook het rechter gaasje.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik had er nog aan gedacht het weg te laten, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat die dan meer olie gaat verbruiken, of is dat niet waar? en het olieverbruik is al vrij hoog.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat klopt, ja. Iets meer olie.. Nouja, doe mij dat maar dan al die prut. Bij mooi gooide die toen de olie eruit bij de peilstok. Dan moet je pas veel olie bijvullen. Zonder gaasje tot nu toe geen problemen meer gehad.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik zal het olieverbruik eens in de gaten gaan houden nu ik de slang heb vervangen.
Als het minder wordt haal ik het gaasje er wel uit!~
Hoevaak maakte jij het ook alweer schoon?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Normaal om de 2 max. 3 maanden. Maar nu veel lange afstanden gereden, dus laat ik het voorlopig voor wat het is.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Vandaag heb ik mij bx eens uigelezen!
Omdat het mm-lampje na het starten toch wel even bleef branden.
Ik weet niet of dit normaal is soms ging die na het starten ook gewoon meteen uit?
De code die ik kon aflezen was code 13,
Wat volgens de beschrijving wil zeggen inlaatluchttempratuursensor.
De actie die erachter staat is Tempratuur afhankelijke weerstand controleren of vervangen.
Maar wat wil dit zeggen waar moet ik gaan kijken of hoef ik hier niets aan te doen?
Vandaag ook even de bumperlip eronder gehangen,
Ik heb hem uiteindelijk zijdeglans zwart gespoten.
Het had eigelijk iets matter gemogen hij springt er nu zo uit.
Hieronder een paar foto´s.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het er op sommige foto’s niet zo geslaagd uit vindt zien.
Maar als ik zo om de wagen heen loop vindt ik het er mooi uitzien en dus ben ik tevreden,
Hij moet alleen nog een beetje recht gehangen worden hangt nu rechts een beetje door.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
robinrossie schreef:Vandaag heb ik mij bx eens uigelezen!
Omdat het mm-lampje na het starten toch wel even bleef branden.
Ik weet niet of dit normaal is soms ging die na het starten ook gewoon meteen uit?De code die ik kon aflezen was code 13,
Wat volgens de beschrijving wil zeggen inlaatluchttempratuursensor.
De actie die erachter staat is Tempratuur afhankelijke weerstand controleren of vervangen.Maar wat wil dit zeggen waar moet ik gaan kijken of hoef ik hier niets aan te doen?
Als het lampje vanzelf weer uitgaat en je merkt verder niets aan de auto (geen noodloop) is er nog geen probleem. Je kunt de sensor wel gaan doormeten, maar dan heb je a) een goede multimeter nodig en b) waarden die je kunt vergelijken.
Als je auto nou echt rottig gaat lopen en het MM lampje wordt je vaste reisgezel, dan kun je beter een nieuwe sensor plaatsen. Oh ja, een keertje je ECU resetten wil ook nog weleens helpen…
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik vind het eigenlijk best goed staan, zo’n bumperlip!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik ook wel, maar dan wel gewoon als ie nog zo mat is als origineel, past ook beter bij de bumpers. Nu nog een setje GTI velgen
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik had op mijn Chic een in de carosseriekleur meegespoten bumperlip zitten, wat ik erg fraai vond staan. Bij jouw Progress komt het idd wat minder over, wellicht door de donkerder kleur?
Maar op zich staat ‘t niet verkeerd hoor
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik vind de lip ook wel mooi
Ik denk dat ik de lip er binnenkort toch weer afhaal en hem mat spuit,
Ik vindt het zo niet bij de bumper staan.
Verder lijkt de bumperlip voor te ver omgoog te staan maar ik heb hem met de onderkant van de bumper geleik gehouden klopt dit of moet ik het anders doen?
Hilko16TZI schreef:robinrossie schreef:Vandaag heb ik mij bx eens uigelezen!
Omdat het mm-lampje na het starten toch wel even bleef branden.
Ik weet niet of dit normaal is soms ging die na het starten ook gewoon meteen uit?De code die ik kon aflezen was code 13,
Wat volgens de beschrijving wil zeggen inlaatluchttempratuursensor.
De actie die erachter staat is Tempratuur afhankelijke weerstand controleren of vervangen.Maar wat wil dit zeggen waar moet ik gaan kijken of hoef ik hier niets aan te doen?
Als het lampje vanzelf weer uitgaat en je merkt verder niets aan de auto (geen noodloop) is er nog geen probleem. Je kunt de sensor wel gaan doormeten, maar dan heb je a) een goede multimeter nodig en b) waarden die je kunt vergelijken.
Als je auto nou echt rottig gaat lopen en het MM lampje wordt je vaste reisgezel, dan kun je beter een nieuwe sensor plaatsen. Oh ja, een keertje je ECU resetten wil ook nog weleens helpen…
Wat is een noodloop wat merk je daarvan?
En de ecu reseten doe je door de accu los te gooien?
Ik vindt de motor best rottig lopen maar dan gaat het mm lampje niet aan, dus dit heeft dan niks met de tempratuursensor te maken?