Zo af en toe valt mijn navidrive uit. Na enig minuten wachten doet hij het gewoon weer. Garage heeft uitgelezen dat er problemen mee zijn.
Nu komen ze met de geniale oplossing dat ik twee dagen zonder simcard moet rijden, als de navidrve dan niet uitvalt ligt het aan de simcard. En ze weten dat de navidrive het ook wel eens twee weken achter elkaar goed doet. En anders moest ik mijn MP3tjes maar gaan wissen van de harde schijf. Maw ze willen het toestel niet vervangen, terwijl dit wel was toegezegd.
Wat is het nut van zo’n systeem als ik er niet mee kan bellen of mp3tjes op op kan slaan…? Iemand ook zo’n ervaring?
groet, Ernst
Grand Space Tourer, automaat, 2019
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Re: Navidrive die uitvalt
Hallo Ernst,
Dat ding moet het natuurlijk gewoon doen.
De mijne ging op de dag van levering kapot.
Grijs scherm met de vraag of ik een upgrade CD wilde plaatsen.
De garage kon de RT5 niet meer uitlezen via de computer.
Na 2 weken een nieuwe gehad, die het prima doet gelukkig
Als jij maar iets hebt wat lijkt op bovenstaande, zou ik echt een nieuwe eisen.
Jouw verhaal klinkt als een kluitje en een bosje riet volgens mij…
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Klinkt als een redelijk onzinng expiriment. Een sim kaart is een sim kaart en die doet het of hij doet het niet. Jouw navi doet het wel of niet dus daar licht het probleem. ALs je je sim kaart getest hebt zullen ze je wellicht vragen om eens twe dagen allen maar witte overhemden te dragen om te kijken of ie dan wel goed werkt.
Natuurlijk is dat laatste onzin maar ik kan mij vreselijk opwinden over dit soort testjes.
Gewoon vervangen, onder garantie. Je hebt er ook voor betaald
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd, gewoon vervangen zou de juiste oplossing zijn. In belgie doet citroen toch soms vrij moeilijk als men dure stukken moet vervangen.
Dus hier zou men zeker ook met dat soort zever voor de dag komen.
Wat me wel opvalt is dat er hier vrij veel mensen klagen over het slecht werken van hun navidrive. Vooral de RT5 lijkt me.
Of zie ik het verkeerd?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
hbeck schreef:Klinkt als een redelijk onzinng expiriment. Een sim kaart is een sim kaart en die doet het of hij doet het niet. Jouw navi doet het wel of niet dus daar licht het probleem. ALs je je sim kaart getest hebt zullen ze je wellicht vragen om eens twe dagen allen maar witte overhemden te dragen om te kijken of ie dan wel goed werkt.
Natuurlijk is dat laatste onzin maar ik kan mij vreselijk opwinden over dit soort testjes.
Gewoon vervangen, onder garantie. Je hebt er ook voor betaald
Vanmorgen vroegen ze me om alle MP3tjes te verwijderen van de harde schijf. Dat heb ik geweigerd. Morgen bellen ze me weer. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan vragen, Wordt vervolgd.
groet, Ernst
Grand Space Tourer, automaat, 2019
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
lekker mee werkende klant ben je ... gelukkig heb ik altijd een USB sticky bij de hand .. wat nou als ze de RT hadden willen vervangen ? en jij had geweigerd de MP3 files er af te halen ... was jij alles kwijt
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Mijn RT5 viel in het begin ook wel eens uit. Ik heb er nu geen last meer van.
Maar nu komt het: in het begin had ik er wel een sim kaart in zitten, maar omdat dit mij niet echt beviel (ik miste nog weleens een telefoontje omdat ik de juiste sim kaart niet had aanstaan) gebruik ik geen simkaart meer in de RT5.
Ik weet natuurlijk niet of dit toeval is of dat het echt met (een defecte) simkaart heeft te maken
Ach ik wil best meewerken, maar het is Citroen die het erbij laat zitten. Initiatief tot contact komt helaas niet van hun kant. Bovendien was het een tijdrovende klus om er 1200 mp3tjes op te zetten.
Grand Space Tourer, automaat, 2019
De 1e reactie van de dealer: mag niet we vervangen het apparaat. Zelf heb ik er minder moeite mee dat ie af en toe uitvalt, maar volgens de dealer mag dat niet gebeuren.
Tis net mijn computer, die weigert ook wel eens dienst
Grand Space Tourer, automaat, 2019
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Het is niet alleen de RT5 die dit heeft. Ook mijn RT3ev (RT4) is een paar keer uitgevallen, maar als je even wacht komt hij gewoon weer bij.
Ik moet zeggen dat dit alleen in de eerste maand is gebeurd. Ik denk dat hij een beetje warm moest draaien
navi
Hallo
krijg je dan ook de melding oververhitting in je scherm??
Voor dit systeem is er een software update van de c5 type 3 beschikbaar
ipv huidige 8.10 krijg je dan 8.11 dacht ik.
Dit lost veel vervelende storingen op aan dit systeem, en het heeft niks met de hoeveelheid mp3’s op je hdd te maken of je simkaart.
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Re: navi
xsara-VTS schreef:Hallo
krijg je dan ook de melding oververhitting in je scherm??
Voor dit systeem is er een software update van de c5 type 3 beschikbaar
ipv huidige 8.10 krijg je dan 8.11 dacht ik.Dit lost veel vervelende storingen op aan dit systeem, en het heeft niks met de hoeveelheid mp3’s op je hdd te maken of je simkaart.
Vandaag is de Navidrive vervangen (nu met Bluetooth).
Overigens kreeg ik helemaal geen melding, hele scherm viel uit. Net een pc die opnieuw opstart.
groet, Ernst
Grand Space Tourer, automaat, 2019