Wie weet wat code 52 inhoud bij een tgi uit 1993.
Ik kan ook nergens een lijstje met de codes van een magneti marelli G6, wie weet raad? :
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Volgens mij Lambda sensor signaal
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Hilko16TZI schreef:Volgens mij Lambda sensor signaal
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het blijft een verwarrende bussines.
Ik heb gegoogled op fault 52 ecu BX en daar kwam dus de lambda sensor uit.
Ben blij dat ik dat met de GT(i) niet had / ga hebben
BX code 52….....
maar er zijn zo verschrikkelijk veel typen BX motoren.
Ik kwam zelf aan het zoeken met een DDZ blok van een 1.9 BX TZI
nauwelijks info over te vinden. Toen eens op het peugeot forum geprobeerd en daar kwam de tip over de kluwer vandaan.
Ik doe het zo:
kenteken intypen op hbase.nl
geeft ontstekingstype
dat opzoeken op kluwers
en daar komt de info.
werkt best redelijk.
Groeten, Rob
Code 52 is dus mengselregeling en dat duidt op een lampdasensor, dan ga ik deze maar eens bekijken.
Bedankt voor de reacties en voor de link (rob)
Nog even iets heeft iemand ervaring met universeel lambdasensors, ze zijn nl de helft goedkoper.
Maar als ze minder goed werken hoor ik het graag.
Rene.
ik heb er één van bosch ingezet, 117 euro
de eerste deed helemaal niets, pas na een hoop gezeur (hoezo geen garantie??) kreeg ik een andere en die doet het goed.
Groeten,Rob
Romax kost 112 en merkloze op internet 55 euro
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Sloop Iets groter risico, beduidend minder kosten (één of twee tientjes, that’s it). En Lambda’s zoals in de jouwe hebben ook in ZX’en en AX’en gezeten. Wel even op hoeveelheid snoeren en snoerlengte letten!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik heb er een universele lambda ingeschroefd, moet je wel zelf de stekkers met de draadjes overzetten van de oude.
En na het resetten geen foutcode meer, dus weer iets opgelost.
Nog bedankt voor de info.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
japv schreef:Sloop Iets groter risico, beduidend minder kosten (één of twee tientjes, that’s it). En Lambda’s zoals in de jouwe hebben ook in ZX’en en AX’en gezeten. Wel even op hoeveelheid snoeren en snoerlengte letten!
sloop 2 tientjes idd liggen er bij bosjes.
Ik was nu 60 euro kwijt bij brezan voor een gloednieuwe, ben je wel even bezig met de draadjes solderen en waterdicht maken maar dan weet ik wel zeker dat ik er weer een paar jaar tegenkan.
PS ik zoek nog een groen rechtervoorscherm het liefst in de buurt van ‘t gooi.
Groeten Rene