Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Hoi allemaal,
Ik hoor de laatste tijd regelmatig de naam Chyparse Almere vallen. Zij kunnen blijkbaar als geen ander het veersysteem van Citroëns onder handen nemen (reinigen, afstellen, etc.). Dat lijkt mij ook wel wat, maar heeft er iemand ervaring met dit bedrijf en wat doen ze zoal, wat zijn de kosten die je hebt gehad? Hoor graag van jullie.
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Ik ben in het verleden regelmatig bij Chyparse geweest toen ze nog in Soesterberg zaten. Eigenlijk geen klachten over ze, ze weten wat ze doen, zijn niet heel duur en als er een keer iets mis gaat lossen ze het keurig op.
Ook doen (deden?) ze opboren van bollen en willen ze ook bollen van andre types erop zetten als je dat wilt.
Ik ben er in elk geval goed over te spreken geweest altijd.
Ik heb echter geen ervaringen met dit bedrijf nu ze in almere zitten maar ik neem aan dat dat niet veel veranderd is.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Chyparse is nog steeds dé veersysteemspecialist volgens mij, niks mis mee.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Zolang je Martin als monteur krijgt en niet Ivo…
Martin heeft veel affiniteit met het systeem en legt ook nog eens haarfijn uit hoe alles werkt.
terecht goede reputatie.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Mmm, dat klinkt tot nu toe allemaal er positief. Leuk! Maar stel nu dat ik alle veerbollen van m’n Xantia wil laten vervangen + het hele systeem wil laten reinigen/nakijken. Hebben jullie enig idee wat me dat geintje gaat kosten? Uiteraard kan ik Chyparse even bellen, maar wellicht hebben jullie een globale indicatie. Ik hoor het wel. Moet er toch maar eens even langs…
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Dus eigenlijk wil je van óns weten wat het bij hún kost…. Apart! Ik zou ze gewoon even bellen denk ik.
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, misschien ligt de oorzaak bij het feit dat prijsopgaven en rekeningen soms ver uit elkaar liggen. Praktijkervaringen zijn daarom voor de aspirant-klant informatiever dan offertes. Daarnaast is dit natuurlijk prachtige reclame die bedrijven enkel krijgen als ze het verdienen. Niet mis mee dus!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Het hangt natuurlijk van erg veel dingen af.. Zijn de bollen nog goed, moeten ze gevuld of zijn ze niet meer te vullen en moeten ze vervangen worden.
Spoelolie kost geloof ik 50 euro en dat moet er ook weer uit over een tijdje en dan weer lhm erin. Kostte mij paar jaar geleden ook 50 dus dan ben je daar al minimaal 100 voor kwijt.
Maaar alles was echt zeer de moeite waard. Ik ga binnenkort als het bootje met geld aangemeerd is ook even een afspraak maken.
Voor het kale veersysteem zijn ze super. Met een hydractive systeem loopt het al snel terug. Het standaard veerbollen vullen ed lukt nog wel, maar de elektronica er omheen die vaak voor de problemen zorgt kunnen en willen ze niet aan beginnen.
Dan blijft staan dat de enige juiste basis om die elektronica aan te pakken is het zorgen voor een schoon basis systeem.
En de prijzen daar zijn erg leuk!
AF Dekker schreef:Mmm, dat klinkt tot nu toe allemaal er positief. Leuk! Maar stel nu dat ik alle veerbollen van m’n Xantia wil laten vervangen + het hele systeem wil laten reinigen/nakijken. Hebben jullie enig idee wat me dat geintje gaat kosten? Uiteraard kan ik Chyparse even bellen, maar wellicht hebben jullie een globale indicatie. Ik hoor het wel. Moet er toch maar eens even langs…
Ik heb het een half jaar geleden laten doen bollen vullen en ververse van de olie 1 voorraarbol was lek aan de voorkant deze is vervangen door een 2e handse en ik betaalden hang me er niet aan op maar dacht minder dan 150 euro. Ik ben er zeer te spreken over, ik heb het ook laten doen door RENARD in beneden leeuwen met smurfenolie en daar was ik iest meer kwijt maar ook geen problemen gehad en bij alle twee een hele goede services dus kijk maar waar je het wilt laten doen
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gewoon even een vraagje: ik weet (ongeveer) hoe het werkt met de veerbollen. Ook het hervullen ken ik, maar dat is toch minder goed dan een bol vervangen? Heeft dat niet te maken met het membraam wat zich in een bol bevindt? Volgens mij is het toch veel beter een bol te vervangen dan ‘m te hervullen?
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dit hoor ik voor het eerst…
Verder ben ik een maandje geleden bij Chyparse geweest. Heel erg tevreden! Je mag meekijken, ze leggen je alles uit etc. Ik zelf waardeer dat altijd enorm. Ik kan m’n rekening zo niet vinden, maar ik geloof dat ik ongeveer 15 euro per bol kwijt was voor het vullen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
AF Dekker schreef:Gewoon even een vraagje: ik weet (ongeveer) hoe het werkt met de veerbollen. Ook het hervullen ken ik, maar dat is toch minder goed dan een bol vervangen? Heeft dat niet te maken met het membraam wat zich in een bol bevindt? Volgens mij is het toch veel beter een bol te vervangen dan ‘m te hervullen?
Doorgaans kijkt de (goede) specialist naar hoeveel druk er nog over is in de bol. Zit die onder een bepaalde waarde dan kun je er donder op zeggen dat het membraan stuk is of snel stuk gaat. Vervangen dus. Zit de bol bijvoorbeeld nog half vol dan is vullen geen enkel probleem. Tenzij je bollen hebt die er al weet-ik-hoeveel-jaar onderzitten en nog nooit zijn vervangen of bijgevuld. Dan is vervangen beter inderdaad
Simpel gezegd: bol niet volledig plat + niet hoogbejaard: lekker bijvullen; bol erg plat en/of antiek: vervangen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Vullen gaat prima, heel soms de pech dat de bol alsnog stuk gaat, kans klein.
Nieuwe bol is mijn inziens wel beter, want inderdaad het membraam begeeft het een keer. Met een nieuwe bol heb je dat minder.
Maar Chyparse is goed adres, bij mijn xantia hebben ze toen ook de hoogte regelaar vervangen, dat hadden ze goed gezien, ging veel beter met de vering!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Xsara Coupe schreef:Voor het kale veersysteem zijn ze super. Met een hydractive systeem loopt het al snel terug. Het standaard veerbollen vullen ed lukt nog wel, maar de elektronica er omheen die vaak voor de problemen zorgt kunnen en willen ze niet aan beginnen.
Dan blijft staan dat de enige juiste basis om die elektronica aan te pakken is het zorgen voor een schoon basis systeem.En de prijzen daar zijn erg leuk!
Dit klopt. Als er electra bij komt kijken met een storing komt het nooit goed bij die lui.
Maar voor veerbollen vullen en vervangen is het een goed adres , maar dat kan bijna elke handige sleutelaar of garage bij je in de buurt.
Ik weet niet hoe ver het is voor je , maar er zal vast wel iets bij je in de buurt zitten die dat net zo goed kan.