Penny Lane schreef:Ik vraag me af of dat op T.2 deurpanelen/bekleding past, met die bediening?
Dat past!
Ik weet alleen niet of het rubbertje goed blijft zitten in het ronde gat van een serie 2 deurpaneel.
Penny Lane schreef:
En dan nog het achterste Citroën-logo, mét chevrons achter de tekst.
Wat wil je hiermee doen dan?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Tres cool, monsieur!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
BasisBIX schreef:Penny Lane schreef:
Er zit nu een logootje op, zo’n zwart tekstbalkje, zónder Chevronnetjes. Ik spotte op de Bix-Nix van Patje74 dat er op T.1 Citroën kofferdeksel logootjes nog chevronnekes achter de tekst staan, en als de buitenkant compleet T.1 moet, moet ‘t wel écht compleet eigenlijk… Dus dan zou ik dat willen wisselen! Het BX19 RD plaatje ís al T.1, ik begreep dat Heuliez die op overschot had en gebruikte als de organieke TGD plaatjes op waren
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
BasisBIX schreef:Wat wil je hiermee doen dan?
Opplakken?
Zo’n type plaatje wat ik laatst van je gekocht heb, Citroën met double chevron erachter wat op de achterklep zit, wat bijv. de CX ook heeft.
EDIT: Derk was me al voor.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BasisBIX schreef:Penny Lane schreef:Ik vraag me af of dat op T.2 deurpanelen/bekleding past, met die bediening?
Dat past!
Ik weet alleen niet of het rubbertje goed blijft zitten in het ronde gat van een serie 2 deurpaneel.Penny Lane schreef:
Dat past zonder meer. Ik heb bij m’n GT ook T2 portieren met de T1 spiegels.
- Xantia TD SX
Timo1990 schreef:BasisBIX schreef:Wat wil je hiermee doen dan?
Opplakken?
Zo’n type plaatje wat ik laatst van je gekocht heb, Citroën met double chevron erachter wat op de achterklep zit, wat bijv. de CX ook heeft.
Thanx, Timo, volgens mij weet ik nog een CX op de sloop liggen (alstie niet is verschroot inmiddels)... Of anders via Franse Auto. Als je naar CX vraagt lukt ‘t beter dan BX type 1…
Als zulke spiegels passen wil ik dat wel proberen! Als je er de driehoeken van kunt wisselen kan ik daarna vervangen met AX spiegels
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Ik heb er 2, 1 nette en 1 met een paar kleine krasjes. Als je dat niet erg vind, mag je die met de paar krasjes tegen verzendkosten hebben?
De nette wil ik zelf houden.
BX 16 TZI 1991 wit
- Xantia TD SX
Je weet mijn adres nog?
Derk
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Ik zeg dit wel zo leuk… Maar waar heb ik hem gelaten? Ik ga hem even voor je opzoeken, en een foto voor je maken om teleurstellingen te voorkomen. Die foto PB ik je wel, en dan hoor ik het wel van je?
BX 16 TZI 1991 wit
- Xantia TD SX
Is prima!
Als die krasjes in het zilver zitten is niet erg btw, klein penseeltje, busje Humbrol & klaar alweer!
Derk
Dat ziet er fantastisch leuk uit die break type 1 uitvoering, netjes gedaan!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 5488
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BX19trs schreef:Dat ziet er fantastisch leuk uit die break type 1 uitvoering, netjes gedaan!
Emiel
Inderdaad!
Nu nog een type1 dashboard monteren?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wat een plaatje zeg, erg gaaf! En naar mijn idee zouden type 1 spiegels het zeker afmaken!
Dit is dan dus een BX type 1½?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Oja, voor je gaat rijden: zorg ervoor dat de voorkant van de kokerbalk in de wielkast GOED is afgedicht. De “moddervangers” (plastic flappen in de wielkast) passen uiteraard niet maar vervullen een cruciale rol bij het dicht houden van de voorkant van de koker. Plak het even af desnoods; alleen een los dopje erin is niet goed genoeg.
Daar is bij de inmiddels geplette type 123 het een en ander foutgegaan; niet geheel onwaarschijnlijk is daardoor de koker weggerot; het binnenspattende water kan geen kant op.
Ik heb zelf ook wel eens een bx gehad die door een lekkend dopje(!) vooraan de koker begon te rotten. Wel op tijd gestopt, maar toch…
Ich bin ein Breaker
- Xantia TD SX
japv schreef:Wat een plaatje zeg, erg gaaf! En naar mijn idee zouden type 1 spiegels het zeker afmaken!
Dit is dan dus een BX type 1½?
Haha! Ik zat aan alternatieve spellingen voor het woord ‘fake’ te denken, maar Freak spreek je heel anders uit (‘t klopt wél trouwens….)
Karel, de onderflapjes van de T.3 modderkuipen voor de drempelkoppen hoef je niets aan te knippen. Daarachter is de kokerkop al eens dik in de slobber gezet, maar ik heb het zand eruit geschept en even geklopt. Mooi gaaf nog. Er zit wel een schroefgat daar in de modderkuip, maar die zie ik in de drempel niet terug. Wat in nu wil doen is tot net voor de onderste punt de boel even kitten. Dan zit er wel nog een klein condensgaatje. Is dat een redelijk plan?
De rest van de modderkuip heb ik op maat geknipt totdat alles mooi knel in de spatbordrand ligt. De spatborden zelf zijn over hun als-nieuw coating even gewaxt, vooral op de naden…
Derk