Dit is hem dan. Gisteren opgehaald voor 400 euro. Het ding heeft elektrieke ruiten voor, elektriek verstelbare spiegels, origineel schuif/kanteldak en mistlampjes. Hartstikke geinig karretje waar afgezien van de platte achterbollen niks mis mee is! En ook nog eens APK tot oktober .
Vanmorgen even een verloopstekkertje gescoord voor de antennekabel zodat ik weer radio kan luisteren. Er zit nu nog een kansloze Supertech radio in. Volgende week knal ik mijn Pioneer er wel in. Ook moet ik even 2 originele tweetertjes zien te scoren want die heeft hij helaas niet.
De afstandsbediening in de sleutel deed ook niets. Het lampje brandde wel als je op het knopje drukt. Ik dat ding uit elkaar geprutst, bleek het oogje afgebroken. Echter heb ik met wat handig soldeerwerk vanmorgen het oogje weer kunnen bevestigen en zodoende werkt de AB ook weer!.
Verder moeten er 2 nieuwe bandjes voor op (rechtsvoor zit het reservewiel). En de bollen moeten opgepompt worden. Voor de rest is er niks met dit gebakje aan de hand en hij rijd heerlijk!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Xantia’s zijn tegenwoordig al goedkoper dan BX-en lijkt het wel.
Komt er nog een gastank in en ga je ‘m wit verven ?
Totaal aantal Berichten: 139
- C5 V6 Exclusive Automaat
Re: "Het grijze prul" van PrutsyLJ
Het ding heeft elektrieke ruiten voor, elektriek verstelbare spiegels, origineel schuif/kanteldak en mistlampjes.
Beide spiegels elektrisch verstelbaar? Niet alleen de rechter?
Verder: leuke auto voor dat geld! En ook nog geen gekke km-stand, lijkt me een leuke deal.
Ik heb die tweeters toen ook gezocht. Kon ze niet vinden op de sloop totdat ik maar eens in een xm van het laatste type ging kijken die passen ook… Goede deal gesloten lijkt mij! Heb ook een 1.8 16v, rijd super.
Re: "Het grijze prul" van PrutsyLJ
Jalu schreef:Het ding heeft elektrieke ruiten voor, elektriek verstelbare spiegels, origineel schuif/kanteldak en mistlampjes.
Beide spiegels elektrisch verstelbaar? Niet alleen de rechter?
Verder: leuke auto voor dat geld! En ook nog geen gekke km-stand, lijkt me een leuke deal.
Hij heeft idd 2 elektrisch verstelbare spiegels. Ik ga morgen het interieurtje een sopje geven, en dan schiet ik nog wel wat foto’s.
Wat betreft de tweeters: ik heb nog maar 1 sloop in de regio gehad hier. Dus ik heb goede hoop
Gisteren en vandaag 200 kilometer gereden met het apparaat en het rijd heerlijk! Geen nukjes, geen kuchjes, geen kraakjes of piepjes, helemaal niks!
Als het even kan deze week 2 nieuwe voorbandjes scoren, en de bollen laten vullen en dan is het echt een prima wagentje!
Ik heb volgens mij nog wel 5 tweetersetjes uit XM’s en BXen, mag je allemaal van me hebben… misschien zijn er wel 2 die het doen
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En weer een BX’er die een Xantia heeft gekocht Leuk man! Klinkt allemaal goed, niet de spannendste kleur, maar dat hebben veel Xantia’s. En geen nukjes, kuchjes, kraakjes of piepjes, dat viel mij ook als eerste op toen ik mijn eerste Xantia-meters maakte Klinkt als good value for money in elk geval.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een leuke bak prutser! Wel duur hoor… Veel plezier er van!
Opdat je er maar weer lekker mee kunt prullen/prutsen!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
japv schreef:En weer een BX’er die een Xantia heeft gekocht Leuk man! Klinkt allemaal goed, niet de spannendste kleur, maar dat hebben veel Xantia’s. En geen nukjes, kuchjes, kraakjes of piepjes, dat viel mij ook als eerste op toen ik mijn eerste Xantia-meters maakte Klinkt als good value for money in elk geval.
Dit is mijn 3e al hoor .
Ach, ik was niet eens echt op zoek naar een auto maar het ding kwam zo in eens voorbij zetten. Dat kon ik gewoon niet aan me voorbij laten gaan.
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En je dan voor te stellen dat je voor dit geld er niet eens een nieuwe koppeling onder hoefde te beunen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, dat was idd een fijne meevaller. Geen koppelingswissel wat toch bijna een standaard ritueel is bij elke auto die ik koop voor dit geld. Het ding behoeft enkel 2 nieuwe voorbanden en het oppompen der veerbollen.
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
PrutsyLJ schreef:japv schreef:blaat
Dit is mijn 3e al hoor .
Oh, dan ben ik gewoon blont ofzo
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
LJ gefeliciteerd ziet er netjes uit!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Leuke xantia. Vind zelf 1 van de prettigste motoren die 1.8 16v
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Dank dank. Ik vind de 1.8 16v ook een erg fijn motortje. Het loopt echt als een naaimachine zo soepel. Het is alleen wel een toerenmachientje, maar dat past wel bij me. Ik hou er wel van om lekker door te halen. Morgen maar eens langs Citrotech rijden voor de bollen, en langs de sloop in Wezep en/of Zwolle voor 2 originele tweetertjes.