Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Ik heb sinds enkele dagen last van een benzinelucht in mijn C4-Berline (67.000 km).
Als ik start met rijden is er niets aan de hand, maar als de motor warmer wordt en ik moet afremmen tot stilstand (bv na een stuk autosnelweg en dan stoppen onderaan de afrit) dan komt er langzaam die geur naar binnen. Had het eerst niet zo in de gaten, dacht dat het van de auto voor mij kwam, maar het ruikt iedere keer hetzelfde. Als ik weer verder rijdt trekt het langzaam weg.
Ik heb op het forum dit gevonden maar daar staan geen reakties.
Ik ga binnenkort naar de dealer, maar wil graag weten in welke richting ik dit moet zoeken.
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Iets met de tankontluchting misschien? Of ‘gewoon’ een lek?
Toch maar even snel laten onderzoeken, wel zo veilig.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Afspraak met de dealer staat voor volgende week.
*edit*
Het vreemde is trouwens dat nu ik net getankt heb en de tank vol zit ik niets meer ruik.
*edit*
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Ik heb het probleem al een geruime tijd. De dealer heeft een keer een koolstoffilter vervangen, echter zonder resultaat.
Gisteren in het warme weer rook ik na lange tijd weer een lichte brandstoflucht. Ik zeg hier bewust brandstof want ik rij op LPG, en ik rook een LPG-lucht?!?!?!?!? Het heeft mogelijk niet direct met de benzinetank te maken. Echter vroeger toen ik nog op benzine reed, was de lucht wel het sterkste bij een bijna lege tank.
De lucht komt duidelijk door het ventilatiesysteem naar binnen. Na gisteren vraag ik me af of de brandstoflucht niet door de airco naar binnen komt. Nadat ik de airco uitgeschakeld had, was de lucht weg. Ik realiseerde me dat eigenlijk te laat.
Ik vraag me nu af dit probleem niet met het warme weer te maken, maar het het gebruik van de airco tijdens het warme weer. Ik weet of die airco zijn lucht ergens anders vandaan krijgt. Ik ieder geval ga ik de volgende keer dat het warm is wat remproeven doen met en zonder airco ingeschakeld.
Wordt vervolgd…....
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
edotax schreef:Echter vroeger toen ik nog op benzine reed, was de lucht wel het sterkste bij een bijna lege tank.
Inderdaad, nu de tank leger wordt (en de temperaturen hoger) ruik ik het af en toe weer. Ook ik heb het idee dat het via de ventilatie naar binnen komt. Dan zal er in de motorruimte wellicht iets niet goed zitten. as. vrijdag heeft de dealer de hele dag de tijd om te zoeken waar het vandaan komt…
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Interessant dit topic. Ik heb dit probleem ook bij mijn C4 coupé. De benzinelucht treedt nu duidelijk op, vooral bij warmer weer en stevig of langer (vanaf hoge snelheid) afremmen. Mijn auto rijdt op LPG en de klacht is duidelijk aanwezig nu de benzinetank ongeveer 1/4 vol is. Ook bij mij heeft de dealer al een keer het koolstoffilter vervangen. Graag lees ik of de oorzaak gevonden is.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
kan inderdaad het koolstoffilter zijn of de tankdop..
hebben beide resultaat gehad , maar afzondelijk ook niet..
blijf een vervelend probleem
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Afgelopen vrijdag heeft de dealer een halve dag aan de auto gewerkt. (niet alleen voor dit probleem, ik had ook een stroef lopende koppeling-bediening)
Ze hebben de rubber ring(en) vernieuwd die tussen de benzinepomp en de tank zitten. Verder hebben ze niets kunnen vinden zegt men.
Helaas zonder resultaat want toen ik op weg van de dealer naar huis de snelweg afreed en stopte onderaan de afrit kwam de benzinelucht me alweer tegemoet. En de afgelopen dagen heb ik het nog een paar keer geroken.
Dus toch maar weer eens bellen. (lang leve de garantie)
Het koppelingsprobleem is in ieder geval wel verholpen.
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Ook hier sinds gisteren het zelfde probleem.
Maar nu direct na het starten een zware benzine lucht.
De tank was voor 3/4 leeg. Na een 5 minuten rijden trok de lucht langzaam weg. Inmiddels getankt en tot nu toe geen probleem.
We houden het in de gaten, misschien was het eenmalig.
Ben benieuwd naar de oorzaak (en de oplossing)
Iemand al een dealer gevonden die dit probleem kan oplossen / heeft opgelost? Mijn auto mag in verband met bijna einde leasecontract niet meer uitgebreid bij de dealer onderzocht worden. Aangezien dit probleem bij meerdere auto’s voorkomt, zou het toch zo moeten zijn dat er een oplossing gevonden is door een dealer, de importeur of de fabrikant?
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Het probleem is dat het zich onregelmatig voordoet. Zoals ik hierboven al schreef, rook ik de beninelucht gelijk weer toen ik van de garage terugkwam. Echter de laatste weken heb ik het slechts 1 keer geroken en pas toen de tank echt bijna leeg was. In de garage had men niets geroken toen men een proefrit gemaakt had met mijn wagen. Dus de vinger is moeilijk op de zere plek te leggen. Ze hadden toen wel geconstateert dat de rubber ringen die tussen de benzinepomp en de tank zitten aan het ‘zweten’waren. Die hebben ze toen vernieuwd.
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Bij mij doet de klacht zich nu bijna permanent voor. Rijdend op LPG is de hoeveelheid benzine in de tank redelijk contant. En nu mijn tank iets minder dan 1/4 vol is ruik ik heel regelmatig (elke rit een aantal keer) een benzinelucht in de auto. Auto is echter buiten de garantie en leasemaatschappij wil er ook geen geld meer aan besteden.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Bij mijn vader was dit een rubbertje aan een injector die versleten was.
Op 3-4 jaar ouderdom dacht ik.
Ook (in zijn) geval een dieselgeur die naar binnen kwam.
Het is wel geen citroen, maar ik zeg het maar even.
Het is de 2e auto waar hij dit heeft, vroeger bij een volvo ook al eens gehad.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Blijkbaar had ik in eerste instantie niet goed gezocht.
in een eerder topic heeft men schijnbaar wel de oplossing gevonden: het vernieuwen van het koolstoffilter.
Toch maar eens aankaarten bij m’n dealer…
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Heb hetzelfde probleem voor met de benzinelucht.
Is de echte oorzaak ondertussen al gevonden?
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Mijn C4 is gisteren weer een hele dag bij de dealer geweest om oa voor de 3e maal naar het benzinelucht te kijken. Het vreemde is dat zij nooit iets kunnnen vinden. Zij kunnen het probleem ook niet reproduceren, zij ruiken nooit benzinegeur. Schijnbaar ben ik ook de enige bij deze dealer met het probleem, want ze hadden er nog nooit van gehoord.
Dus er is nog geen oplossing gevonden. Ook op het engelse en duitse C4 forum zijn er mensen die dit probleem hebben, maar ook daar heeft nog niemand de oorzaak gevonden.
JL
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **