1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX Cannes 14 injectie houdt in bij optrekken
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 18 april 2009 12:20 AM

Goedenavond,

Ik heb deze auto sinds gisteren.
Als ik heel rustig optrek of tijdens stationair draaien is er geen enkel problem.
Wanneer ik echter wat krachtiger op wil trekken dan lijkt het of de motor smoort en af en toe hapert.
Dit is alleen bij optrekken. Als ik op snelheid ben en gewoon door rijd is er niks aan de hand.

Ik ga hier morgen even naar kijken.
Iemand enige tips / aandachtspuntjes?

Hartelijk dank alvast!

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 18 april 2009 02:08 AM
  [ # 1 ]

klinkt als een rotte stekker ofzo.

komt ook wel eens voor dat als je tank bijna leeg is en hij gaat stotteren dan dat het je benzine pomp is.

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 18 april 2009 02:25 AM
  [ # 2 ]

Dank je.. ik zal het na lopen van de stekkers morgen niet vergeten.

Met een volle tank doet ie het overigens ook.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 april 2009 02:51 AM
  [ # 3 ]

Als ik bij koude motor het gas iets te ver intrap dan bokt mijn Bea’tje ook altijd. Bij warme motor is er niks aan de hand. De eerste keer schrok ik er even van maar het heeft mij verder nog nooit geïrriteerd. Reparaties en onderhoud over de loop van de tijd hebben dit niet verholpen. Ik maak me er ook weinig druk om. Gewoon niet meteen te snel willen als je nog maar net de straat uit bent.
Als het bokken niet over gaat bij warme motor dan zou het idd een slecht stekkertje, brandstofvervuiling, brandstofpomp of gaskleppotmeter kunnen zijn. Daarna komen de verschillende sensoren aan de beurt. Dan kan het een leuke speurtocht worden.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 april 2009 02:59 AM
  [ # 4 ]

Toch moet je met een 1.4tje best rap op kunnen trekken zonder problemen. Het smoren van de auto bij fel optrekken kan ook liggen aan een verstopte uitlaat. Ik neem aan dat je geen motormanagement lampjes ziet branden?

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 18 april 2009 03:01 AM
  [ # 5 ]

Het is inderdaad zo dat bij een warme motor niet echt meer bokt maar wel smoort zeg maar..

Ik heb nog nooit eerder een injectiemotor van dichtbij gezien en ik wil ook nog een leuk plekje zoeken voor m’n audio1 luidsprekerkast. ..gaat nog een drukke dag worden denk ik.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 18 april 2009 03:01 AM
  [ # 6 ]

Gaspotentiometer lijkt mij…

Is gewoon verkrijgbaar op de sloop,en niet bij de Citroen verdeler Cool

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 18 april 2009 03:18 AM
  [ # 7 ]

Kan gasklepmeter zijn, maar ook lekke vacuumslangetjes (2 rubber slangetjes die van een kastje aan passagierskant onder de motorkap naar “de motor” lopen.

En even controleren of de zwarte kap op de luchtfilter en injectiehuis wel goed vast zit (die plastic kap in de vorm van een Cool.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 april 2009 03:25 AM
  [ # 8 ]

Gasklepmeter, is dat het vrij kleine zwarte kastje aan de zijkant van het injectiehuis?

(Tenminste, daar zit die bij mijn monopoint meen ik?)

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 april 2009 04:12 AM
  [ # 9 ]

Correct, met een stekker erin.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 19 april 2009 04:17 PM
  [ # 10 ]

Goed, gisteren allerlei stekkertjes nagelopen..niks aan de hand volgens mij.
Gekeken of alles vast zat en naar die vacuumslangetjes..ook niks.

MM lampje brandde niet maar heb de ECU wel uitgelezen. Hierin stond een storing 53 (accuspanning) maar ik denk dat dit een oude storing is aangezien er niks met de accu aan de hand is.

Vandaag even over de afsluitdijk gesjeesd. Bij hoge toeren is er niks aan de hand.
Bij optrekken houdt ie nog steeds in en stottert soms wat.
Als ik bijvoorbeeld 30km/u rij in de 2e versnelling loopt ie ook niet lekker.

De gasklepmeter heb ik niet los kunnen halen omdat juist T20 van mijn setje sleuteltjes met gat ontbreekt.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 april 2009 04:49 PM
  [ # 11 ]

Hoe oud zijn je bougies en bougiekabels? Wellicht dat er door ouderdom bij één of enkele bougies een slechte vonk is, waardoor bij flink optrekken de grotere hoeveelheid brandstof kortstondig niet helemaal goed verbrand wordt. Luchfilter al eens gecontroleerd?

Het zijn simpele dingen, maar je weet immers maar nooit Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 22 april 2009 12:39 AM
  [ # 12 ]

Na het tochtje afsluitdijk liep de olie vrij lomp van onder de auto vandaan.
Bleek er een gat in het filter te zitten..precies in het midden.
Een door geroestte oliefilter.
Goede reden om de olie te vervangen :/
Meteen ook maar de bougies, kabels en luchtfilter mee genomen.
De bougies zagen er best wel goed uit..wel wat roet.

Maar in elk geval gaf dit geen verschil in het inhouden van de motor.

Overigens met mijn nieuwe torx-setje was het niet mogelijk de gasklepmeter los te halen. Er zijn naast verschillende maten ook verschillende types torx.. welke moet ik hebben? Het is volgens mij maat 20 met gat.

Het is alweer een tijdje terug dat ik onder een auto gekropen ben (mijn C15 gaat nooit stuk ofzo) en het is weer tot mij door gedrongen dat het mijn hobby niet is.. zeg maar :p

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 april 2009 02:16 AM
  [ # 13 ]

zou ook nog de lambda kunnen zijn…... zou kunnen Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 22 april 2009 09:53 AM
  [ # 14 ]

Jazeker zou het de lambda nog kunnen zijn. die wil ik ook nog doormeten.

Ik heb geinformeerd bij   naar een gasklepmeter.
Zij vroegen mij wat voor nummer er op het onderdeel staat.. maar ja ik krijg hem er nog niet uit :p

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 26 april 2009 03:02 AM
  [ # 15 ]

Vandaag heb ik verschillende dingen gedaan.
Eerst een setje sleuteltjes gehaald waar TX20 met gat bij zat. De autohandel verkocht me laatst een TS setje.

Ik heb de gaspotmeter losgehaald en de banen schoon gemaakt met een gum, verdelerkap en rotor vervangen.
Daarna liep de motor vrijwel 100% !!
Ik moet hem nog beter testen maar het ziet er goed uit.

Ook heb ik de dynamo los gehad om te kijken hoe ik hiervan de koolborstels kan vervangen. Die zijn bijna op dus dat ga ik volgende week even doen denk ik.
En veerbollen…achter is vrijwel geen vering.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook