Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-2008
- Xsara Picasso 2.0 16v difference automaat
ops: ops: je hebt helemaal gelijk
zit te slapen, sorry
Ik weet je budget niet maar als je een gebruikte Xantia op G3 aanschaft, neem dan als het enigszins kan eentje vanaf eind 98 dit is omdat daarin den ieuwere AG installatie’s die vrijwel probleemloos zijn tov van de"oude”
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ik had zo €2000,- in gedachten. Dat bedrag zou ik nl. ook kwijt zijn voor het installeren van een G3 (als ik de goede motor zou hebben gehad).
Voor minder mag ook, moet tenslotte ook nog een huis opknappen
En inruilen met mijn huidige zou helemaal fantastisch zijn.
Se concentrer sur l’essentiel
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ben benieuwd..
APK?
Kennen jullie trouwens deze al?
http://www.second-gear.info/extras.html#lpgcalculator
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Gisteren klein onderhoud verricht: Alle sapjes vervangen en de motor goed schoongemaakt. Transmissie olie is superhelder. Twijfel of ik het deze zomer vervang. Kom ik ook nog tot de conclusie dat de remblokken nog niet eens op de helft zit qua slijtage en dat de motor wel erg zuinig is met olie: geen druppel verbruikt bij 2000km.
Dit brengt mij tot een twijfel, of nu wel of niet over gaan tot G3. Nu weet ik wat ik aan haar heb, straks is het nog maar de vraag wat je tegen komt. Het is een feit dat ik in het jaar gezien een aanzienlijke besparing heb van ongeveer €900,-.
Moeilijk, moeilijk
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dat zijn inderdaad nog eens dilemma’s Ik zou het ook niet weten
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ik blijf voorlopig nog part-time ‘zoekende’.. Het valt gewoon niet mee om een redelijk alternatief te vinden. Dan kan ik ook eventjes doorsparen. In augustus kom ik wellicht tot een besluit
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Daar gaan we dan: “de distributieriem vervangen” voor mijn 1.8i automaat.
Nu 4 keer in mijn leven uitbesteed. En nu dus helemaal alleen. Met behulp van dit forum ga ik binnenkort aan de job beginnen..
..vooral niet nerveus worden..
Heeft iemand nog bruikbare tips? En welk merk is het best? Ik zit te denken aan een SKF setje met riem. En de waterpomp?
Se concentrer sur l’essentiel
Mijn persoonlijke voorkeur:
Waterpomp van SKF
Riem+rollen(in set) van Gates
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Tja Gas = leuk. Ben zelf een (verslaafde) diesellaar.
Daar ligt het omslagpunt tussen een benzine en diesel al op 15000dkm voor de oudere wagens, immers aanschafprijzen zijn meestal gelijk/
Hoe dat met gas zit, geen idee, maar diesel kun je altijd tanken en gas niet (mag niet zonder toezicht verkocht worden, geloof dat het iets met het vullen van gasflessen die niet voor LPG direct te maken heeft).
Bovendien zijn diesels met hoge KM betrouwbaarder dan LPG met hoge KM. Neem wel een Turbo want zonder is weinig aan.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Komt nog eens bij dat de afschrijving van LPG hoger is.. tegenlijk is dan de inruilwaarde lager..
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is er nog sprake van afschrijving bij dit soort wagens? En ach… LPG en diesel hebben zijn voors en tegens als je ze gaat vergelijken. Ik heb ervaring met beiden en prefereer vooral LPG om zijn lage kosten t.o.v. LPG. Daarnaast spreekt het motorkarakter van een diesel mij minder aan, puur persoonlijk dus.
Je kunt inderdaad niet overal tanken, maar dat heb ik nooit als vervelend ervaren. Calculeer gewoon in dat je soms, en vooral in het buitenland, korte stukjes op benzine moet rijden. Wat ook helemaal niet verkeerd trouwens. En dan nog zul je zien dat je die benzinekosten amper terug zult vinden in je totale brandstofkosten.
GoodOldDiesel schreef:Tja Gas = leuk. Ben zelf een (verslaafde) diesellaar.
Je ben niet de enige, ik ben ook een zwaar verslaafde dieselaar
Er gaat niets boven het koppel en rustige getokkel van de dieselmotor.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Voor de tweede keer een knipperend ‘stop’ signaal vanuit het dash samen met het oliedruk lampje. En alleen met koude start. Na enkele keren knipperen is het weer ok. Wel merk ik dat beide fan’s netjes aanslaan wanneer de temperatuur de 90° nadert. Is dit dan toch een voorbode van een kapotte thermostaat?
Se concentrer sur l’essentiel