Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Harstikke goed man! Ben echt benieuwd hoe deze BX er in het echt uit ziet
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Pascal schreef:Gais schreef:
En ik heb goed nieuws, de BX GTi mag weer een jaar de weg op!
Yeah baby!
Ik ga de schorsing eraf halen en een flink stuk rijden
Die vervalt zodra er weer APK opzit, denk je wèl aan je verzekering…?!
Trilling/ rammeltje in voortrein: misschien ergens een versleten rubber die je niet hebt meegenomen…?
Iets niet vast genoeg gedraaid..?
Nee toch? Alleen als de auto van eigenaar wisselt, dacht ik.
@ Gais: geweldig man! Heel veel plezier met het dametje.
Wanneer ben jij op CM? Want ik ben wel benieuwd…
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Volgens mij moet je ‘m zelf nog ontschorsen. Ik ben na m’n apk naar het postkantoor gereden en heb het gelijk geregeld.
Vermond schreef:Volgens mij moet je ‘m zelf nog ontschorsen. Ik ben na m’n apk naar het postkantoor gereden en heb het gelijk geregeld.
nope.
bij overschrijving vervalt de schorsing(van de oude eigenaar)automatisch
de nieuwe eigenaar moet de auto dan opnieuw schorsen of op zijn naam overschrijven
hoe dan ook, de oude eigenaar krijgt de vrijwaring…...
groet,
Peter
gefeliciteerd gais! prachtige gti en blijf het echt een mooi kleurtje vinden. wel nog ff keer flink poetsen hoor
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
BX-newbee schreef:
nope.
de nieuwe eigenaar moet de auto dan opnieuw schorsen of op zijn naam overschrijven
Dat is bij verkoop het geval, niet bij keuren.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:BX-newbee schreef:
nope.
Dat is bij verkoop het geval, niet bij keuren.
ben nog nooit met een geschorste auto naar de apk toe….....
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat mag wel
Eveneens ben ik tevens ook.
Geen zorgen, verzekering was al geregeld (klassiekerverzekering, tientje per maand ) en de auto moest op het postkantoor ontschorst worden.
En ik heb nog even wat kilometers op de teller gezet, beestje loopt heerlijk. Ondanks mijn voornemen om er de eerste paar honderd kilometer rustig mee te rijden kon ik het niet laten om haar eens door te trekken en damn, wat een geweldig blok is dit Auto voelt verder ook supergoed, spoort goed, ligt goed, remt goed, weinig rammels of andere zorgmakende geluiden. Af en toe hoor ik wel iets maar ik denk dat het vooral tussen mijn oren zit. Oja, na het doortrekken en vlot schakelen ruik je volgens mij wel de koppeling eventjes.
Geluidje aan de voorkant is een soort van schoepend geluid, snelheidsafhankelijk. Ik dacht eerst aan een wiellager maar omdat je het rechtuit ook hoort misschien het tussenlager van de rechteras?
Voorderest, er staat een big-smile op mijn gezicht en die is er de komende tijd niet meer af te poetsen
Wat betreft Citromobile, ik denk dat ik zaterdag ga. Zal haar speciaal voor jullie nog eventjes wassen
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben benieuwd! ik zal kijken of ik haar spot zaterdag!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Geluidje aan de voorkant is een soort van schoepend geluid, snelheidsafhankelijk. Ik dacht eerst aan een wiellager maar omdat je het rechtuit ook hoort misschien het tussenlager van de rechteras?
Een aanlopende handremkabel?
Ich bin ein Breaker
Handremkabels lopen vrij, vanmiddag nog even gereden maar het is wel lastig te plaatsen. Het lijkt alsof het geluid in een bocht naar rechts minder/weg is. Daarnaast is er ook heel af en toe een kloenk te horen rechtsvoor, volgens mij alleen bij het sturen. Naast de lagers zou het misschien ook de homokineet kunnen zijn?
Daarnaast denk ik dat mij linkerveerpoot erg slecht is, als de auto stilstaat is het behoorlijk lastig om de auto op die plek in de ‘veren’ te duwen. Daarnaast hoor je regelmatig wat geluid uit die hoek komen (met name als je stilstaat met draaiende motor) Ook een keer bij het stoplicht bleef dat geluid, gaat weg als je met de hoogteregelaar aan de gang gaat. En daar reageert de voorkant ook te traag op.
En soms lijkt het alsof de remmen eventjes blijven plakken, niet rijdend maar wel als je bijvoorbeeld voor het stoplicht staat. Maar ook niet altijd.
Voor de rest is het een geweldige auto, vering doet het goed, auto ligt ook in snelle bochten goed en toen ik het gaspedaal in de 5 vloerde liep ze vlot naar de 170 voordat ik moest remmen.
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Deuk aan de binnenkant van een velg?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik heb je zien proberen te parkeren op CM. Oef wat een prachtige BX!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
japv schreef:Deuk aan de binnenkant van een velg?
Ook niet, mijn vader was weer terug en hij vind het ook als een kapot lager klinken. Denk dat ik er nog even mee door blijf rijden totdat duidelijk is welk lager het is.
Tjerk schreef:Ik heb je zien proberen te parkeren op CM. Oef wat een prachtige BX!
Parkeren was lastig daar, uiteindelijk maar een beetje uit het zicht bij een XM in volgens mij dezelfde kleur geparkeerd.
Dank je wel voor je compliment, heb ook een aantal zeer knappe BX’en van citroen-forum gezien maar wist niet wie erbij hoorde. Alleen Mcdean even de hand geschut omdat ik hem toevallig van een foto herkende.