Balen. Dat ze niet van andermans spullen af kunnen blijven
Ik heb trouwens wel respect voor je dat je iedere dag dat frontje zonder vloeken in je radio kreeg. Mij lukt het nooit, dus heb ik hem er ook altijd gewoon inzitten.
Wat voor radio heb je nu aangeschaft?
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Jemig, wat een schijtstreek zeg! Ik hoop dat het je lukt om alles weer netjes te krijgen. Mocht je nog wat onderdelen nodig hebben: GAOS is hier nog geen 25 minten vandaan
En een tip die ik onlangs van iemand kreeg: frontje eraf, klepje open en dashboardkastje(s) ook open bij het achterlaten van je auto. Kunnen ze zien dat daar ook geen frontje inzit.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Autofan schreef:Balen. Dat ze niet van andermans spullen af kunnen blijven
Ik heb trouwens wel respect voor je dat je iedere dag dat frontje zonder vloeken in je radio kreeg. Mij lukt het nooit, dus heb ik hem er ook altijd gewoon inzitten.
Wat voor radio heb je nu aangeschaft?
Dezelfde radio weer gekocht.
Alleen wel ook weer een SD kaartje kopen.
Verder is het erin zetten veeel makkelijker als eruit halen! Eruit halen: Ding open klappen, en dan eruit trekken. Terug zetten: Eerst dat klap ding waar je hem in/uitschuift weer terug klikken, en dan kan je de radio er zo inklikken als eigenlijk iedere radio. Wist ik ook pas later, want stond iedere dag te klooien om hem weer in dat klap ding te schuiven. Even intructieboekje lezen: Oohja. ops:
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.
japv,
Mocht je er in de buurt zijn: graag. Alhoewel, ik wilde altijd al eens naar GAOS. Dit is natuurlijk wel dé kans…
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ships, Timo! Hopelijk kun je alles snel weer in orde krijgen.
Ziedaar de reden dat ik, hier in Den Haag, altijd alle dashboardklepjes open heb staan. En automatisch niets in de auto laat liggen. Zo hou je wél een erg opgeruimde auto Maar je sjouwt je een bult als je eens een stukje wilt rijden.
Overigens een maffe dief, om het risico van glasgerinkel te nemen. Zó moeilijk gaat een BX nou ook niet open…
Enfin, succes met alles afhandelen…
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Timo1990 schreef:
japv,
Mocht je er in de buurt zijn: graag. Alhoewel, ik wilde altijd al eens naar GAOS. Dit is natuurlijk wel dé kans…
Hmmm, pas maar op. Als jij net als ik op de sloop verandert in een jochie in de snoepwinkel…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Timo1990 schreef:japv,
Nou, dan zou ik als ik jou was lekker eens op een vrije zaterdag richting Emmeloord zweven, ze zijn namelijk op zaterdagen tot 16:00 uur open Dit in tegenstelling tot de meeste sloperijen, die zijn vaak al om 12:00 dicht, áls ze op zaterdagen al open zijn. En als je hulp wilt daar dan wil ik best een keertje afspreken om er samen heen te gaan
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Maar helaas werk ik op zaterdagen.
Maar, het is al niet meer nodig. Ik kom zojuist bij Stoterstangen90 vandaan, die had nog een ruitje liggen voor me. Toen maakte die mij ook nog blij met een radio klepje! Graties, ik mag niet klagen.
Wat ik wel een heel klein beetje jammer vindt is dat in het ruitje een kenteken gegraveerd staat, en dat het ruitje niet groen getint is zoals mijn Progress ruitjes. Maar zoals ik al zei, ik vind dat ik niet mag klagen!
BX 16 TZI 1991 wit
Bedankt voor de radiotip
Verder over dat ruitje. Je hebt nu tijdelijk een ruitje erin zitten en nu kan je gewoon rustig op zoek gaan naar een groen getint ruitje zonder kenteken graveer erin
Nu maar hopen dat je alle andere nare sporen weg kan werken uit het interieur en dashboard En dat je je weer snel thuis gaat in je auto en je die inbraak kan vergeten. Want het lijkt me geen prettige gedachte om iedere keer weer te denken dat er vreemde ongenodigde gasten in je auto geweest waren die zomaar even alles opbraken en gesloopt hadden
Jeetje, wat balen Timo!
Ik heb ‘gelukkig’ een radio met cassettespeler. Het klepje laat ik altijd open staan als ik thuis kom, en ik neem het frontje altijd mee naar huis. Ik hoop altijd maar dat een cassettespeler niet interessant (meer) is voor dat tuig.
Succes met de afhandeling Timo.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Bedankt!
Ach, zo leert men wel. Want ik neem vanaf nu iedere avond mijn frontje mee naar huis. Maarja, blijkbaar breken ze hem alsnog open. Want mijn frontje was verstopt, dus namen ze blijkbaar de gok. Ook na wat rondvragen wat iedereen met zijn frontje doet, zegt bijna iedereen dat ze hem wel ergens in de auto hebben liggen. Geen wonder dat ze de gok namen dus.
BX 16 TZI 1991 wit
Net zoals de radiosleutels, die zitten 9 van de 10 keer volgens mij gewoon in het dashboardkastje bij het instructieboekje
Frontje zit er bij mij voor de deur altijd in. Er is bij mij nog maar 1 geval bekend van een autoinbraak bij mij in de buurt en toen was ik nog geen 10 jaar geweest zeg maar.
Maar ik buurten die ik niet ken ga ik hem denk na de tip van Timo ook maar in dat doosje stoppen en waar ik hem dan neerleg weet ik nog niet. Misschien schuif ik hem wel onder de achterbank
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het hele idee achter een afneembaar front is natuurlijk dat je hem niet in de auto laat liggen
De radio bij mij in de CX heeft een mooie oplossing. Het front draait na uitzetten van het contat automatisch om. Bij het aanzetten weer terug zodat je hem kan gebruiken.
Heb je de stroom eraf gehad dan blokkeerd de radio. Dan heb je een speciale afstandbediening nodig met een code erin die de radio dan weer kan deblokkeren.
Ding is er klein en ligt ook nooit in de auto
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Radiobeveiliging is leuk, maar ik denk wel dat de meeste gauwdieven pas achter de kansloosheid van het jatten van een beveiligde radio komen als het leed al geleden is… Op het eind kun je je eigenlijk nauwelijks beveiligen hiertegen.
Bij een kennis hebben ze zelfs al eens eerst een ruit ingetikt om pas daarná te constateren dat er een stokoude oninteressante Blaupunkt in het dashboard hing dus zelfs dát helpt niet…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een iets slimmere dief weet misschien wat er wel en niet goed verkoopt. Als je ziet er iets in zit waar je of niets aan heb of wat geen waarde heeft dan laat je het staan. Waarom onnodig risico nemen…
Er worden helaas ook ruiten voor de “lol” ingeslagen weet ik helaas uit ervaring…
1x ruit heel, radio weg (dash wel stuk natuurlijk)
1x ruit ingeslagen, niets weg uit de auto… (lange leve de carnaval )
Ja, en “ik zie geen frontje, even voor de zekerheid onder de stoel kijken.” (krák)