Afgelopen vrijdag kreeg ik een fijn telefoontje van Harm. Harm was namelijk fijn aan het slopen bij Gaos te Emmeloord. In een XM aldaar zat een fijn stuur met radiobediening. Harm is zo aardig geweest om mij daarvan op de hoogte te stellen en het spul voor me te demonteren en mee te nemen. Gisteren heb ik het spul in ontvangst genomen, dus binnenkort heb ik weer fijne knopjes op het stuur!
Verder 2 KPH’s van dit forum gescoord teneinde de voor en achterzijde van het prul wat te versieren. Van de week maar weer eens aan de beun dus.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
PrutsyLJ schreef:Afgelopen vrijdag kreeg ik een fijn telefoontje van Harm. Harm was namelijk fijn aan het slopen bij Gaos te Emmeloord. In een XM aldaar zat een fijn stuur met radiobediening. Harm is zo aardig geweest om mij daarvan op de hoogte te stellen en het spul voor me te demonteren en mee te nemen. Gisteren heb ik het spul in ontvangst genomen, dus binnenkort heb ik weer fijne knopjes op het stuur!
Verder 2 KPH’s van dit forum gescoord teneinde de voor en achterzijde van het prul wat te versieren. Van de week maar weer eens aan de beun dus.
En niet te vergeten: als eerste stap naar Hydractief heb je ook alvast het hydractiefknopje gekregen
Ja inderdaad, een onmisbare gadget. De auto veerde gelijk een stuk beter zodra het knopje er in lag .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ga je het hele stuur omwisselen of alleen de knopjes? Want bij het eerste houd ik me aanbevolen, mijn vierspaker is met name bovenop vrij afgesleten
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik moet je teleurstellen Jochem. Het stuur in mijn vaders Xantia is ook ernstig afgekloven dus daar gaat mijn huidige exemplaar in.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Helaas, maar niet geschoten is altijd mis
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Vanmiddag de sleepring, en knopjes ingebouwd. Gelijk een adapter besteld bij de lokale automaterialentoko. De bedoeling was om de sleepring in te bouwen + de knopjes en de airbag te laten voor wat het was. Echter, toen ik de dashboard beplating had gedemonteerd zag ik een stekkertje zitten wat verdacht veel op de airbag stekker van de sleepring leek. Ik dacht op dat zelfde moment “het ding zal toch niet helemaal voorbereid zijn?”. Toen ik onder de bestuurdersstoel keek zag ik dat ook de gordelhouder bedraad was. Dus het stekkertje maar ingeplugd, en alles op het stuur ook aangesloten. Toen ik klaar was voor de zekerheid toch maar even op de bijrijdersstoel gaan zitten toen ik de auto op het contact zette. Maar het controlelampje lichte keurig een paar seconden op om daarna te doven. De airbag werkt dus ook! Toch erg grappig. Nu even wachten tot de adapter binnen komt bij de automaterialentoko.
Tevens de zaterdag gescoorde citfo KPH’s gemonteerd
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Good beezig.. Veerbollen al gefixt?
Se concentrer sur l’essentiel
Nope, die staan bovenaan de agenda.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Wat gaaf dat het helemaal voorbereid is! Wel jammer dat je ‘t pas echt zeker weet bij een ongelukje…
Ik vond het zelf ook erg grappig. De zelfdiagnose werkt iig, dus ik vertrouw er eigenlijk wel op dat het ding in geval van een crash wel gaat werken. Wat ik echter belangrijker vind is dat de stuurbediening gaat werken als de adapter binnen is .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Moet je er niet een apart topicje van maken? Het lijkt me toch wel interessant voor andere Xantia-rijders zonder airbag om te weten dat bij sommige versies een airbag makkelijk in te bouwen is.
Vandaag begon het prul zowaar te muiten. Ik wou de schakelaar van de achteruitrijlichten vervangen, en toen ik daarbij de dikke retourleiding die van de voorraadbol naar het LHM vat gaat een stukje op zij drukte piste er opeens een straal LHM uit. Vlak voor de verdikking was de slang gescheurd. Dus even op de fiets gesprongen (voor het eerst in een jaar of zo) en een stukje koperpijp gehaald met een iets grotere diameter dan de binnendiameter van de slang. 2 slangenklemmen er op en het was weer lekvrij. Daarbij ook nog het oorspronkelijke doel kunnen bereiken door de stukkende schakelaar te vervangen door een werkend exemplaar van de sloop (voor de somma van 0 euro samen met een relais 99 ).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
En de regelbare interval werkt (uiteraard) ook . De goedkoopste mod tot heden voor de somma van 0 euro.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Treft dat je zo’n complete sloop in de buurt hebt.
Se concentrer sur l’essentiel