8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
-niels-‘s BX Basis - lorelei
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 20 mei 2009 01:34 AM
  [ # 106 ]

ik heb nu wat in de kofferbak geknutseld, we zien wel hoe het bevalt.
ze start nu gewoon weer normaal, ik heb wel even alles opgepoetst maar het zag er goed uit verder.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 20 mei 2009 01:39 AM
  [ # 107 ]

Leuke foto’s, wat een mooie BX nogmaals

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 20 mei 2009 06:22 PM
  [ # 108 ]

dankje

ik heb pasgeleden de stabilisator stangetjes vervangen maar het geluid is niet weg. waar kan dit nog meer vandaan komen?
en als ik bij bijvoorbeeld inparkeren hele ver moet sturen dan hoor ik een knak. waar is dat van?

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 23 mei 2009 09:54 PM
  [ # 109 ]

zow, en we hebben weer en nieuw dillema
m’n uitlaat is gescheurd, volledig los, net voor m’n dempers. maakt een ongeloofelijke herrie zo. kan ik dat repareren met een paar stukken buis? of moet ik het gewoon vervangen?

en m’n kniperlicht schakelaar is nogal gaar het word daar heel erg warm en ze gaat soms niet uit, na een paar keer heen en weer schakelen stopt het wel. wat kan dat zijn? kortsluiting?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 24 mei 2009 01:10 AM
  [ # 110 ]

Wat betreft de uitlaat: ik ben van mening dat knutselen met stukken pijp een lapmiddel is en uitstel van executie. Vervangen is misschien duurder, maar wel beduidend duurzamer.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 mei 2009 03:33 AM
  [ # 111 ]

Die schakelaar moet er maar eerst eens uit en lekker inwendig schoongemaakt worden. En natuurlijk spelingen tussen contactvlakken opheffen. Zo sluit je overgangsweerstand en vonkentrekkerij uit.

Overigens heb ik het nog eens met mijn auto-elektricien over je radio circuit gehad. Dat een 25A zekering poft met een stevige moderne radio erin is niet raar, die trekken zomaar op hun alleentjes al tot 250 watt weg, niet meegerekend een inschakelpiek… Met een volle kortsluiting ergens fikt een 100A zekering ook nog af. Dus dat lijkt me goed te gaan. Het kan wél verstandig zijn om je radio even apart te voeden & af te zekeren. Want of je draadboom dergelijk opgenomen vermogen grappig vindt is wel de vraag.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 mei 2009 02:23 PM
  [ # 112 ]

ik heb het even opgezocht in de h base en zo’n stuk kost daar maar 36 euro, daar ga ik niet zelf voor knutselen. gelijk de pakking en de achterste klem vervangen lijkt me?

oke, dan zal ik binnenkort maar eens zekering 7 gaan benutten.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 mei 2009 02:44 PM
  [ # 113 ]

Voor die lichtschakelaar moet je een relais inbouwen!
(zie de diverse topic hier Wink)

En in je uitlaat zit geen pakking, het is allemaal met het schuifsysteem.  Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 24 mei 2009 03:54 PM
  [ # 114 ]

Ik mag toch hopen dat Niek het systeem heeft met de kommetjes. Schuifsysteem zat volgens mij alleen op de ongeblazen diesels en 1400’s.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 mei 2009 04:26 PM
  [ # 115 ]

ik heb een 1400 hoor, maar volgens hbase heb ik wel een pakking

hoe zit dat met een relais? waar moet ie en welk relais enz.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 24 mei 2009 04:32 PM
  [ # 116 ]
PrutsyLJ schreef:

Ik mag toch hopen dat Niek het systeem heeft met de kommetjes. Schuifsysteem zat volgens mij alleen op de ongeblazen diesels en 1400’s.

Je zit in het verkeerde topic Wink  Je was waarschijnlijk net wakker? Razz Dit is het BXbasis topic van -niels- Wink

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 mei 2009 05:45 PM
  [ # 117 ]

k geloof dat ie m’n naam verkeerd heeft geschreven de inhoud kan wel kloppen namelijk

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 mei 2009 11:08 PM
  [ # 118 ]
-niels- schreef:

ik heb een 1400 hoor, maar volgens hbase heb ik wel een pakking

hoe zit dat met een relais? waar moet ie en welk relais enz.

Je hebt echt een uitlaat met het schuifsysteem.
En dat geeft H-base ook gewoon aan.
Kijk zelf maar! Wink

Die “pakking” die je daar in het lijstje ziet staan is alleen voor Peugeot.
Als je een BX hebt (en dat had je geloof ik wel) dan moet je die “montageset CI 20-41” erbij bestellen.

Daar zit al het spul in om je voorpijp aan je spruitstuk te hangen.


En over die relaisschakeling voor je koplampen; er lopen hier diverse draadjes over, zowel in het CX als in het BX gedeelte.  Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 mei 2009 12:04 AM
  [ # 119 ]
Autofan schreef:
PrutsyLJ schreef:

Ik mag toch hopen dat Niek het systeem heeft met de kommetjes. Schuifsysteem zat volgens mij alleen op de ongeblazen diesels en 1400’s.

Je zit in het verkeerde topic Wink  Je was waarschijnlijk net wakker? Razz Dit is het BXbasis topic van -niels- Wink

Oeps, bier van gisterenavond was nog niet geheel uit mijn bloed verdwenen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 25 mei 2009 01:08 AM
  [ # 120 ]

oke bedankt, dat montage set zit er nog gewoon op, moet dat vervangen worden?

Profiel  
 
 
8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook