Ik prefereer (als amateur-fotograaf) foto’s met goed zonlicht…
Laten we het hebben op een goed fotobewerkingsprogramma.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
XBXG schreef:Ik prefereer (als amateur-fotograaf) foto’s met goed zonlicht…
Laten we het houden op een goed fotobewerkingsprogramma.
ops: MS Picture It Expres® valt vast niet in die categorie!
En van photoshop begrijp ik al jaren helemaal niets meer ops:
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Na zo’n 1500 kilometer blijkt Besje toch een heuse Citroën: ze lekt (waarschijnlijk) ergens LHM. Gisteren heb ik een grote rit met haar gemaakt, van Den Haag, via Barneveld en Arnhem naar Nijmegen, daarna van Nijmegen, via Arnhem en Barneveld, langsop en door Tiel, om uiteindelijk weer in Den Haag te eindigen. Bij elkaar een kleine 400 kilometer.
Bij het oprijden van de A325 vanaf de A15 (klaverblad) ging het waarschuwingslampje voor het LHM niveau even branden. Daarna ging het ook weer uit. Bij controle op de bestemming in Nijmegen bleek het niveau inderdaad nét boven minimum te zitten. Dat dus maar even bijgevuld. Nou vraag ik me alleen af of het kan dat er nog “lucht” in het systeem heeft gezeten na het vervangen van de hydraulische leidingen? Ik zie namelijk nergens lekkages, pomp is droog, hoogteregelaars zijn droog, leidingen en retouren zijn droog en ik zie ook nooit wat onder de auto liggen. Vreemd, dus.
Verder heeft Besje krakende ADAL’ers aan de achterzijde.
En een bijna defect druklager, samen met een zeer hoog zittend koppelingspedaal.
En een geperforeerde achterdemper, maar dat klinkt wel racy
Besje rijdt wel lekker fel. Echt hard gaan doe ik niet (...) maar constant 120 - 130 gaat best en ook de tussen-acceleraties gaan best vlot voor een 1400. Ook zitten er nog steeds geen rammels in de voortrein dus qua comfort (behalve het lawaai dan - toeren maken is nou eenmaal nodig) voelt het heel behoorlijk.
Het verbruik zover ligt op ongeveer 1 op 13 a 13,5, hetgeen me wel een beetje tegenvalt.
Komende weken dus maar weer bezig met groot onderhoud. Gelukkig is deze auto m’n hobby…
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Het kan nog een beetje lucht zijn geweest. Maar even in de gaten houden.
Zolang besje droog blijft kan het geen kwaad
Ik ga ook nooit boven de 130 bij een 1400 want dan neemt het lawaai van de tu erg toe.
Dat bruin is nog steeds mooi om te zien
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Hilko16TZI schreef:Na zo’n 1500 kilometer blijkt Besje toch een heuse Citroën: ze lekt (waarschijnlijk) ergens LHM. Gisteren heb ik een grote rit met haar gemaakt, van Den Haag, via Barneveld en Arnhem naar Nijmegen, daarna van Nijmegen, via Arnhem en Barneveld, langsop en door Tiel, om uiteindelijk weer in Den Haag te eindigen. Bij elkaar een kleine 400 kilometer.
Bij het oprijden van de A325 vanaf de A15 (klaverblad) ging het waarschuwingslampje voor het LHM niveau even branden. Daarna ging het ook weer uit. Bij controle op de bestemming in Nijmegen bleek het niveau inderdaad nét boven minimum te zitten. Dat dus maar even bijgevuld. Nou vraag ik me alleen af of het kan dat er nog “lucht” in het systeem heeft gezeten na het vervangen van de hydraulische leidingen? Ik zie namelijk nergens lekkages, pomp is droog, hoogteregelaars zijn droog, leidingen en retouren zijn droog en ik zie ook nooit wat onder de auto liggen. Vreemd, dus.Verder heeft Besje krakende ADAL’ers aan de achterzijde.
En een bijna defect druklager, samen met een zeer hoog zittend koppelingspedaal.
En een geperforeerde achterdemper, maar dat klinkt wel racyBesje rijdt wel lekker fel. Echt hard gaan doe ik niet (...) maar constant 120 - 130 gaat best en ook de tussen-acceleraties gaan best vlot voor een 1400. Ook zitten er nog steeds geen rammels in de voortrein dus qua comfort (behalve het lawaai dan - toeren maken is nou eenmaal nodig) voelt het heel behoorlijk.
Het verbruik zover ligt op ongeveer 1 op 13 a 13,5, hetgeen me wel een beetje tegenvalt.Komende weken dus maar weer bezig met groot onderhoud. Gelukkig is deze auto m’n hobby…
1 op 15 moet toch wel lukken met die snelheden en afstanden, dat doet die van mij eigenlijk wel met gemak. Had laatst 600 kilometer gereden naar Frankrijk, continu 130-140 en verder gewoon meerijden met verkeer en toen kwam ik uit op 1 op 15,5.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Weer even stil geweest omtrent Besje. Derhalve heeft de dame een kleine cosmetische ingreep ondergaan - ze staat nou eenmaal graag in de schijnwerpers!
Dit was voor de ingreep:
En dit is erna
Met dank aan Citroel voor het verzenden van de spullen en voor de mensen van het AX club forum voor de heldere uitleg over sommige componenten!
Ik vind het wijs staan, die AX klokken. Mooier dan standaard BX klokken in ieder geval. Uiteraard zullen de meningen hierover verdeeld zijn
Enorme pré vind ik de temperatuurmeter. Eigenlijk onmisbaar in iédere auto…
Het is nog niet helemaal af. Zo weigert het MM lampje alle dienst (moet waarschijnlijk nog wat voor omgelegd worden aan elektruckiteit) en wil ik het geheel nog wat strakker inbouwen. Nu kiert het nogal. Maar… dat komt!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Na 23 jaar het type 2/3 dashboard gewend te zijn, vind ik dit ontzettend fris!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ziet er goed uit!
En de watertempmeter al werkend zie ik?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BasisBIX schreef:Ziet er goed uit!
En de watertempmeter al werkend zie ik?
Yep. Het betreffende stuje meettechniek zat al op het blok verstopt. Puur een kwestie van een draadje trekken naar de KVS Sensor en hij deed het
De toerenteller werkend krijgen kostte wat meer hoofdbrekens (en twee zekeringen )
@ Alex: bedankt!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, dat smoelt goed zeg!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tja. het was het toch niet helemaal.
Dus:
van
via
naar:
Dit omdat:
-de snelheidsmeter een enorme afwijking vertoonde
-er geen waarschuwing voor hydraulische problemen was
-omdat het niet van een BX is…
Verder nog de klepspeling laten controleren.
Daar liep iemand rond die aanbood om “even” mijn klepdeksel schoon te maken:
voor
en na
Cor, hartelijk dank en respect voor je geduld! Klepdeksel was maar “een beetje” roestig… ops:
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ziet er goed uit, dat kleppendeksel! Smoelt gelijk heel anders.
Verder vond ik dat AX teller gebeuren niks, dus ben blij dat je nu een ander BX instrumentarium erin hebt gezet.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Timo1990 schreef:
Verder vond ik dat AX teller gebeuren niks, dus ben blij dat je nu een ander BX instrumentarium erin hebt gezet.
Daar ben je niet alleen in
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Hilko16TZI schreef:Timo1990 schreef:
Verder vond ik dat AX teller gebeuren niks, dus ben blij dat je nu een ander BX instrumentarium erin hebt gezet.
Daar ben je niet alleen in
Wou ik net zeggen, het hoort gewoon niet dat AX dash
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
AX-dash stond niet eens verkeerd, maar een BX-dash staat toch beter
Trouwens Hilko, hoe is het met de achterklepverlichting die ik je heb opgestuurd laatst?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91