Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Serge schreef:Tja…. laat eens weten wat je bezoekje bij CX-basis heeft opgeleverd aan info. Ik zal zelf bij Francemobile eens wat info vergaren bij ze. Als ik overtuigd ben, dan kan ik het meteen meenemen.
Heb je ze nog gesproken? Wat was je indruk?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
zandstralen dan kom je op een zeer propere onderkant dan een volledige laag dinitrol opletten je hebt verschillende soorten dinitrol
20 jaar gereden met cx waren echte roest bakken achteraf geen probleem wel regel matige controle uit gevoerd en bygewerkt
break 2100 turbo diesel van 1994 volledige reviesie gehad motor versnellings bak volledige ophanging vernieuwd
Ik ben op de Mobile ff helemaal into de roestprotectie gegaan en dan metname voor bodem en balken. In het kort is het verhaal van CX-basis als volgt; voor volledig cleane/roestvrije balken gebruiken zij alleen Mike Sanders, wat om de 4 jaar bijgewerkt dient te worden bij dagelijks gebruik. Mocht er wel roestvorming in de balken zitten, dan bewerken ze het eerst voor met Fluid Film A. Voor de bodem adviseren ze de tectiel die los zit te verwijderen en de rest in te zeiken met Fluidfilm. Fluidfilm maakt het tectiel weer werkzaam, trekt door de tectiel heen, verdringt vocht en sluit de roest op. Eventueel kunnen de zwakke plekken nadien nog ingespoten worden met Mike Sanders, wat naar hun ervaring bij dagelijks gebruik zeker 2 jaar werkzaam op de bodem blijft zitten.
Vervolgens ben ik naar de stand van Fluidfilm gegaan en heb dit verhaal bevestigd gekregen. Daarnaast adviseerden zij mij om de dikste variant van Fluidfilm te gebruiken voor de wielkasten. De voorbeelden die ik heb gezien van dit bedrijf vond ik behoorlijk overtuigend en de reverenties op hun site liegen er ook niet om (de halve westerse marine schijnt het te gebruiken voor hun schuiten…). Hoedanook, ik heb er een goed gevoel bij en heb 2 poten Mike Sanders gehaald, 2 flessen Fluidfilm en een pot voor de wielkasten. Over een jaartje of 4 zal ik laten weten of het wat is of niet….
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Grappig…. in een ander draadje loopt deze discussie ook en ik heb evenals Serge het een en ander uitgezocht. Aangezien ik zelf veel aan roestpreventie van schepen/jachten heb gedaan had ik wel enig idee van welk soort product ik zou willen. Eerst heb ik de status van de holle ruimtes bekeken; die waren na een dintrolbehandeling van 10 jaar geleden nog volledig intact en hier heb ik enkel na klein laswerk (beide kriksteunen voor) slechts enkele plekjes bijgewerkt. De bodemplaat is een ander verhaal, om met wupke te spreken vette soeplaag. Echter dat spul zit loeivast aan het metaal behalve op een paar plaatsen waar het door eerdere LHM lekkages opgelost was
Ik heb nu alle gerepareerde delen uitwendig in een dunne tectyl gezet en daaroverheen zit vlakkenvet, eh excuseer Mike Sanderfett, echt dus gewoon ouderwets vlakkenvet, de kleur, de geur als je het opwarmt, alles is precies het zelfde. Wonderlijk is in dit kader dat een product wat in NL als vlakkenvet bekend stond niet meer toegestaan is en uit de handel is, er zouden nieuwe en betere producten voor zijn, wel over dat laatste heb ik zeer grote twijfels.
Over roestpreventie heb ik met enkele van de grote offshoreleveranciers gesproken en die delen mijn zienswijze als het gaat over consumentenproducten, zij kunnen wel industrieële producten leveren maar niet aan partikulieren, en ook niet in kleinverpakkingen en bovendien zijn deze producten niet door een hobbyist te verwerken en zeer duur.
Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
In de balken éérst RX5 min.24 u. laten drogen. Vervolgens een spuitbus RX7 er doorheen. Werkt echt perfect.
Voor het overige smeer ik al jaren alles wat zichtbaar is in met een dun laagje afgewerkte olie. Vóór iedere winter. Geen roest te bekennen.
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
J.H.meijndert schreef:In de balken éérst RX5 min.24 u. laten drogen. Vervolgens een spuitbus RX7 er doorheen. Werkt echt perfect.
Voor het overige smeer ik al jaren alles wat zichtbaar is in met een dun laagje afgewerkte olie. Vóór iedere winter. Geen roest te bekennen.
Over welke model auto hebben we het?
Een ZX is natuurlijk niet zo roestgevoelig als een DS of CX
Ja sorry, vergeten, maar dat zijn de ervaringen met mijn vorige terreinautootje een Suzuki Samurai. En die was zo gemeen, die roestte stiekum verder als je je omdraaide. shock De binnenkant van de balken in de RX5/RX7 en de buitenkant vd balken en de bodem regelmatig heel dun met een bokkepoot in de afgewerkte olie. Hij liet het wel uit z’n kop om nog te roesten. De afgewerkte olie heeft o.m. de eigenschap dat het het aangebrachte zwarte bodembeschermer weer enigsinds week maakt. Dat vookomt dus uitharden met evt. kans op scheuren. Volgens een oude garageman “vreet” het bovendien de evt. pekel op.
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Afgewerkte olie bevat zuren die niet goed zijn voor metaal. Voor wat extra geld zijn er betere producten te krijgen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Kijk ook eens op http://www.renault16.nl daar staat er ook nog iets over.
En v.w.b. de zuren dat is waar, alleen heb ik nooit iets van aantasting kunnen bemerken. het is ook pure gemakzucht, spul staat er toch en het smeert zo makkelijk. Oude tip is ook de zwarte bodycoating aan te lengen met pakweg 25% a.o. Dit zou de zwarte laag flexibeler houden.
Maar als je even google’d kom je zó veel middelen en manieren tegen dat een ieder daar zelf zijn conclusies uit zal kunnen trekken.
ZX 1.4 break ‘95
Kun je dan niet beter aanlengen met Owatrol?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Tuurlijk, kan ook. Ach, er zijn zo veel middelen/mogelijkheden. doe IETS da’s altijd beter dan niets.
ZX 1.4 break ‘95