Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Zo, de lekkage is opgelost, er zit een nieuwe hogedrukregelaar in! En hij komt nu lekker snel omhoog En een nieuwe versnellingsbak dus, gisteren een rondje gereden van een paar honderd meter.. ik reed met 1 koplamp en de stoelzitting zit nog los, dus ik heb de 40 niet gehaald… hij rijdt heerlijk
Todo: nieuwe bumper erop schroeven, hoogte voor afstellen (heb de indruk dat hij hoger mag, moet nog ff meten). En dan op vakantie naar Zuid-Frankrijk
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Na wat contactspray heeft nu ook de aanhanger lichtjes hoera!
Uhmm, nog even een vraag: ik heb dus nieuwe koppelingsplaten erin. Bij het koppelen hoor ik in de 1-2 en een beetje in de 3 een knarsje “metaal op metaal” klinkt het, een hoge knars. Heb ik niet goed ontvet, kan dat nieuwigheid zijn, of, waar ik me het meeste zorgen over maak, kan het iets anders zijn wat niet goed vastzit ofzo? Ik maak me een beetje zorgen.
Oh, met nieuwe hoogteregelaar “springt” ie gewoon omhoog, lekker is dat…
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Koppelingskabel iets te los afgesteld waardoor-ie wellicht niet goed genoeg ontkoppelt? Een nieuwe koppelingsplaat is immers dikker dan een versleten exemplaar
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
japv schreef:Koppelingskabel iets te los afgesteld waardoor-ie wellicht niet goed genoeg ontkoppelt? Een nieuwe koppelingsplaat is immers dikker dan een versleten exemplaar
Ik zal ‘m eens wat vaster maken, maar bij het ontkoppelen komt het geluid niet voor, het is alleen als ik het pedaal weer loslaat (het “koppelen”).
Kan het nieuwigheid zijn??
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Dankzij Daan (McDean) heb ik nu een koelvloeistoftemperatuurmeter (galgje) in een GTI tellerhuis met werkende lampjes Kan ik mooi mee in de bergen gaan rijden.
Ziet er mooi uit he? Olietemperatuurmeter komt op mijn lijstje.
En ik ben nog steeds benieuwd of iemand weet waarom mijn drukgroep piept bij het koppelen.. en soms ook tijdens het rijden bij de 1-2-3 (oftewel: als er druk op komt).
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ziet er gelikt uit, alleen die temperatuur is niet zo gezellig. Olietemperatuur is niet moeilijk aan te sluiten en geeft toch wel interessante informatie.
En ik zou het oliedrukmetertje vervangen voor het oude metertje, nu zit er echt zo’n metetje dat het niet doet.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
oliedrukmeter: wat ik begrepen heb is dat de eerste paar seconden oliepeilmeting is, en daarna schiet ie terug naar de druk. De meting gaat goed, maar de druk.. die staat altijd al erg laag nooit op gelet. Zal wel slechte contacten zijn. Ohja, in dit geval staat de motor wel uit, daar kan ‘t ook aan liggen.
temperatuur: daar kwam ie al op na 10 min rijden. Kan natuurlijk foute meting zijn. Het metertje in het blok is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Ik heb nog een reserve-gti-tellerhuis liggen, kan ik ook eens proberen….
Olietemp: ik wil geen draadje onder mijn carter. Dus maar eens op zoek naar een GTi carter
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Die oliedrukmeter gaat het natuurlijk niet zomaar doen, daar zal je een sensor voor moeten monteren. Dat is aardig wat werk voor een meter waar je weinig aan hebt. Maar die koelvloeistoftemperatuur zou ik eens controleren. Als het aan de meter ligt is het niet erg, als de motor echt 110 graden wordt moet hij echt even nagekeken worden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
knäckor schreef:Die oliedrukmeter gaat het natuurlijk niet zomaar doen, daar zal je een sensor voor moeten monteren. Dat is aardig wat werk voor een meter waar je weinig aan hebt. Maar die koelvloeistoftemperatuur zou ik eens controleren. Als het aan de meter ligt is het niet erg, als de motor echt 110 graden wordt moet hij echt even nagekeken worden.
oliedrukmeter: ik dacht juist dat daar een gecombineerde oliepeil/oliedruk meter zat? of heb ik dat niet goed gelezen??
over de temperatuur: ik heb sinds februari best wat kilometers gemaakt zonder temperatuurmeting (paar keer 500 op een dag), zonder problemen.. dus ik denk dat het metertje gewoon in de war is
2CV 1985
Een oliedrukmeter kan aardig handig wezen als je weet welke waardes tolerant zijn bij een bepaalde belasting.
Als je geen oliedrukmeter hebt, maar enkel een waarschuwingslampje en dat gaat branden ben je eigenlijk al te laat.
De meter is inderdaad een gecombineerde meter. De eerste secondes geeft hij het oliepeil aan en gaat daarna de oliedruk aangeven. Het wil niet zeggen dat je dan nooit meer olie hoeft te peilen…
Heeft een chic wel een oliedruk meter of heb je die er zelf ingebouwd?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Er zit wel een oliedrukmeter in het dashbord, maar je hebt geen sensor in het blok geschroefd die de druk doorgeeft aan de drukmeter. Dus het tijdelijk oliepeil op de meter werkt wel, de oliedruk geeft i’ie niet aan.
En ook zou ik even kijken naar die koelvloeistoftemperatuurmeter. Als ‘ie standaard teveel aangeeft waardoor je de meter niet meer serieus neemt, wat heb je er dan aan?
Eveneens ben ik tevens ook.
Je kan dan toch wel de afwijking zien?
Maar eventueel een weerstandje in serie/parallel solderen om de afwijking van de meter zelf op te heffen. Dat hij dus bij ‘gewone’ temperatuur voor je motor in hetmidden staat? (ook al is dat dan géén 90°)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Sja, als je meter standaard 20 graden teveel aangeeft, wie zegt dan dat ‘ie niet zomaar 30 graden teveel aan gaat geven? Een onbetrouwbare meter is, zoals het woord al zegt, onbetrouwbaar.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ah ja, op die manier. Dan kan je beter geen meter hebben (krijg je alleen maar schrik als je hem ziet stijgen terwijl het niet hoeft te betekenen).