3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Xantia Break 1.9TD lost de 1.9D Sensation af.
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 05 juni 2009 09:54 PM
  [ # 31 ]

Ziet er erg fraai uit, gefeliciteerd!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 05 juni 2009 11:27 PM
  [ # 32 ]

....

Ziet er mooi uit sohail…

eh die 1.9TD van mij lekt niet en doet 1:19

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juni 2009 11:33 PM
  [ # 33 ]

Hoe kom je er eigenlijk achter of de turbo-slang lek is en welke slang bedoelen jullie hiermee precies?
Die van de turbo naar de intercooler of van de intercooler naar het inlaatspruitstuk?

De EGR is niet uitgeschakeld, dat ding gaat er helemaal af, ook haal ik het inlaatspruitstuk los, dat zal wel volzitten met rotzooi.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juni 2009 03:54 AM
  [ # 34 ]

Binnenkort ga ik de D-riem van mijn 1.9TD Break vervangen, nou heb ik al aardig wat ervaring met dit klusje bij een 1.9D.
Bij de TD lopen er wat meer slangen en buizen, zoals deze van de turbo naar de intercooler, ik neem aan dat deze eraf moet, maar hoe zit deze vast op de turbo, met een slangklem?

Wat is dit voor rare steun en/of bout, zo krijg ik de D-riem kap er niet af.
Is het voldoende om alleen die bout eruit te draaien, of moet de HD-pomp er compleet vanaf.

Graag tips en advies om dit klusje goed aan te pakken.

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 17 juni 2009 08:37 PM
  [ # 35 ]

Hé, ik zie dit draadje nu pas.  Surprisedops:

Mooie wagen Sohail. De start lijkt iig beter dan met de Sensation. Dan moet de rest ook goed komen. Veel succes ermee.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juni 2009 12:28 AM
  [ # 36 ]

Hee Wouter Razz , bedankt, de start met deze wagen is inderdaad een stuk vrolijker.
Volgende week ben ik vrij en dan ga ik aan de slag, D-riem, kleppen stellen en alles wat daartussen zit.

Vandaag de nieuwe Haynes binnen gekregen, waar type-2 ook in staat, deze motor is een stuk ingewikkelder, er zit een serieus motormanagment op die van alles regelt, ben druk aan het studeren.

PS: Ben de laatste tijd vaak bij je in de buurt, Lucas woont namelijk bij de eerste Rotonde vanaf de snelweg, kom volgende keer wel effe een bakkie doen Wink

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 18 juni 2009 12:45 AM
  [ # 37 ]

Volgens mij kan je die gewoon losdraaien, heb laatst bij een td van een maat van me de riem vervangen, daar hoefde de pomp er iig niet af en zat ook een apart vormgegeven bout op die plek. Bij deze zat de IC buis vast met een slangeklem.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juni 2009 05:49 AM
  [ # 38 ]

Bedankt voor de tip, ik zag in de Haynes dat deze kap inderdaad zo opzij kan ipv omhoog.

Het lijstje met onderdelen is klaar, nu nog effe bestellen, mijn handen jeuken al om aan de slag te gaan Razz

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 21 juni 2009 12:52 AM
  [ # 39 ]

Mooie wagen! Ongeveer net zo’n auto (alleen dan met een 1.8i 16V) heeft me ooit in een Citroën gekregen, zoiets wil ik ooit nog eens.

Die XM-stoelen, had je die gelast of valt er wat creatief te schroeven?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 juni 2009 12:02 PM
  [ # 40 ]

XM stoelen passen er zo in, je hoeft alleen de rail van de Xantia stoel over te zetten en dat is een kwestie van alleen overschroeven.

Vandaag is het zover, ik ga aan het onderhoud beginnen, heb een weekje vrij genomen om dit te doen.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 juni 2009 03:58 PM
  [ # 41 ]

Wat heb ie toch een mooi leven Sohail, succes met de klus. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 21 juni 2009 07:56 PM
  [ # 42 ]

Nette bak Sohail. Succes ermee en sleutel ze Cool

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 21 juni 2009 08:17 PM
  [ # 43 ]

ja de turbo slangen zitten vast met slang klemmen, suc6 met de TD dis. wissel is goed te doen.

Laatst nog gedaan bij een Jumpy Ph1 1.9TD, daar zat een dynamishe spanner (met veer), in als je het daar niet op lukt o.O.


Gewoon de bout los draaien en dan de spanner in drukken met een water pomp tang, riem weg pakken en dan de spanner rustig los laten, kun je de veer goed op vangen anders schiet hij weg Surprisedops: . Van de motorsteun aan de motor moeten de bouten ook een aantal slagen los dan kan je de geleiderol weg pakken Smile .

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 juni 2009 04:37 AM
  [ # 44 ]

Thanx mede-Citrofielen Wink

Het schiet al aardig op, zo een TD is toch een berg extra werk in tegenstelling tot een 1.9D, ik kijg er bijna spijt van, zeker toen Marco zijn Lexia aankoppelde, er schijnt gedeeltelijk Multiplex aanwezig te zijn Confused

Maar goed, we gaan vrolijk verder, samen met Lucas vandaag een hoop gedemonteerd, slangen/buizen zooi eruit, klepspeling opgemeten, en D-riem eraf. Vreselijk mazzel gehad, dop-12 viel bijna in het koppelingshuis, bleef op de starterkrans liggen, gelukkig zag Lucas het, anders had ik er een koppelingswissel erachteraan kunnen plakken.

Morgen de onderdelen scoren, zodat we weer verder kunnen.

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 22 juni 2009 10:59 PM
  [ # 45 ]

Hoef jij de motorsteun niet te verwijderen of heb je die tijdelijk weer teruggeplaatst Confused:

Profiel  
 
 
3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook