6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Zwarte 16V MK1 -> motorbrand -> klaar -> foto’s P9 & P10
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 juni 2009 05:31 AM
  [ # 76 ]

Vreselijk vreselijk klote dit Sad

Wordt ik vanavond gebeld door mijn maatje van wie de 16V is of ik nog onderdelen nodig heb, ik denk nog wat heeft ie nou weer gekocht… blijkt dat het ding in de fik heeft gestaan.

Dus nog maar een keer de waarschuwing voor iedereen:

LHM is brandbaar!!!!

Gelukkig was ie er snel bij en is het geen dikke uitslaande motorbrand geweest dus met wat geluk blijft het beperkt bij een vreselijke berg spoelen om het poeder weg te krijgen van de brandblusser (er is al een tuinslang en een spuitwagen bij te pas gekomen) en wat plastic, slangen en kabelarij.

De auto lekte al een paar dagen LHM en we zouden dat dit weekend ofzo gaan fixen maar de 16V besloot anders.

Ik ben er niet bij geweest, maar wat ik begrepen heb is dat de brand ongeveer ter hoogte van het subframe heeft gewoed en dan aan de linkerkant van de auto. De motorkap is niet vervormd of beschadigd, maar de accu schijnt wel wat vervormd te zijn evenals het luchtfilterhuis.
Ik ben vanavond wel even langsgereden om te kijken maar houd wel nog goede moed bij de auto, de band LV is iig nergens beschadigd en de hoes om de veerpoot voelt ook nog goed aan, al de plastic kappen in de wielkast zijn ook onbeschadigd. Morgenavond na mijn werk gaan we de motorkap proberen te openen (buitenmantel van de ontgrendelingskabel is kennelijk beschadigd dus op de normale manier krijgen we hem niet open) en dan even de schade inventariseren. Voor mijn gevoel komt het in ieder geval te staan op het volgende:

- luchtfilterhuis
- accu
- stuurhuishoezen
- retourleiding stuurbekrachtigingscilinder
- retourleiding linker veerpoot
- hardydisc
- stukje kabel vanaf de +pool van de accu
- KVS slang vanaf het expansievat
- klem ABS leidingen schutbord
- ontstekingsmodule (heb ik niet gezien maar was wel wat beschadigd
  volgens de eigenaar)
- bougiekabels (zonde, waren een week oud)
- verdelerkap (ook een week oud)
- de hydraulische leiding+rubbers die lek was

Als dat het is valt het nog allemaal mee, als het meer is dan is het maar meer, ik zal verrekken voor dat ding op de sloop staat!


Zo trof ik haar vanavond aan Crying or Very sad

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 18 juni 2009 10:01 AM
  [ # 77 ]

Shocked Dan heb je zoveel werk erin gestoken Shocked  En dan nu dit Confused
Succes met herstel!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 juni 2009 12:11 PM
  [ # 78 ]

mooi klote, maar waar was die lhm lek dan?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 juni 2009 12:14 PM
  [ # 79 ]

Ik geloof bij de pomp,
De auto is laatst bij de garage geweest waarna hij het nog 3 dagen gedaan heeft toen de rotor losknalde in de verdelerkap, daar hebben ze ook de leiding van de pomp strakker aangedraaid omdat er een drupje aan hing. Er is alleen geen nieuw leidingrubbertje geplaatst en de lekkage is vervolgens teruggekomen en progressief veel erger geworden.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 juni 2009 12:25 PM
  [ # 80 ]

soms kan die maar beter druppen…. door dat slag extra is het waarschijnlijk in verknelling gekomen…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 juni 2009 03:33 PM
  [ # 81 ]

Niet best Toni,

ik ben benieuwd hoe het er onder de kap uitziet.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 18 juni 2009 07:15 PM
  [ # 82 ]

Auw, zonde zeg Crying or Very sad Sterkte!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 18 juni 2009 07:33 PM
  [ # 83 ]

Als de auto met poeder is geblust kun je de elektrische onderdelen wel weggooien,bluspoeder is nl. sterk alkalisch(zout)en dat corodeerd als de ziekte.Ik zou de auto als totalloss beschouwen.Geen leuk bericht maar het is niet anders.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 18 juni 2009 07:45 PM
  [ # 84 ]

Ik heb wel eens gehoord dat je het poeder binnen 48 uur moet verwijderen/schoonmaken.


Suc6!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 18 juni 2009 08:23 PM
  [ # 85 ]

Shocked  Klote!

Idd alles goed en veel spoelen met water, dan is er de beste kans.  Rolling Eyes

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 18 juni 2009 08:55 PM
  [ # 86 ]

waardeloos zeg, hopelijk is ze nog te redden.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 juni 2009 09:33 PM
  [ # 87 ]

Aiiii, zonde zonde zonde Sad

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 18 juni 2009 09:45 PM
  [ # 88 ]
BasisBIX schreef:

Shocked  Klote!

Idd alles goed en veel spoelen met water, dan is er de beste kans.  Rolling Eyes

Als bij mijn bedrijf (NS) een brand met een poederblusser is geblust in een treinstel,komt er een speciaal bedrijf om het poeder te verwijderen doe je dit niet dan vallen er binnen het jaar de gaten in de bodemplaat.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 18 juni 2009 10:04 PM
  [ # 89 ]

Super klote man!! Crying or Very sad

Zo’n gave wagen, zo geschaad. Ongeloofeloos.

@ mech: geef mij maar de gegevens van de huidige eigenaar. Dan neem ik hem anders wel over.

Sorry ik loop op de zaken voorruit. Als je hem kunt herstellen zeg ik: DOEN! Succes

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 18 juni 2009 10:29 PM
  [ # 90 ]

lhm olie brand bij verneveling een maat van me heeft hetzelfde meegamaakt waar bij een leiding heeft staan nevelen op het uitlaatspruitstuk.

maar erg balen hoor hier zit je net ff niet op te wachten.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook