Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Vreselijk vreselijk klote dit
Wordt ik vanavond gebeld door mijn maatje van wie de 16V is of ik nog onderdelen nodig heb, ik denk nog wat heeft ie nou weer gekocht… blijkt dat het ding in de fik heeft gestaan.
Dus nog maar een keer de waarschuwing voor iedereen:
LHM is brandbaar!!!!
Gelukkig was ie er snel bij en is het geen dikke uitslaande motorbrand geweest dus met wat geluk blijft het beperkt bij een vreselijke berg spoelen om het poeder weg te krijgen van de brandblusser (er is al een tuinslang en een spuitwagen bij te pas gekomen) en wat plastic, slangen en kabelarij.
De auto lekte al een paar dagen LHM en we zouden dat dit weekend ofzo gaan fixen maar de 16V besloot anders.
Ik ben er niet bij geweest, maar wat ik begrepen heb is dat de brand ongeveer ter hoogte van het subframe heeft gewoed en dan aan de linkerkant van de auto. De motorkap is niet vervormd of beschadigd, maar de accu schijnt wel wat vervormd te zijn evenals het luchtfilterhuis.
Ik ben vanavond wel even langsgereden om te kijken maar houd wel nog goede moed bij de auto, de band LV is iig nergens beschadigd en de hoes om de veerpoot voelt ook nog goed aan, al de plastic kappen in de wielkast zijn ook onbeschadigd. Morgenavond na mijn werk gaan we de motorkap proberen te openen (buitenmantel van de ontgrendelingskabel is kennelijk beschadigd dus op de normale manier krijgen we hem niet open) en dan even de schade inventariseren. Voor mijn gevoel komt het in ieder geval te staan op het volgende:
- luchtfilterhuis
- accu
- stuurhuishoezen
- retourleiding stuurbekrachtigingscilinder
- retourleiding linker veerpoot
- hardydisc
- stukje kabel vanaf de +pool van de accu
- KVS slang vanaf het expansievat
- klem ABS leidingen schutbord
- ontstekingsmodule (heb ik niet gezien maar was wel wat beschadigd
volgens de eigenaar)
- bougiekabels (zonde, waren een week oud)
- verdelerkap (ook een week oud)
- de hydraulische leiding+rubbers die lek was
Als dat het is valt het nog allemaal mee, als het meer is dan is het maar meer, ik zal verrekken voor dat ding op de sloop staat!
Zo trof ik haar vanavond aan
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Dan heb je zoveel werk erin gestoken En dan nu dit
Succes met herstel!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi klote, maar waar was die lhm lek dan?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik geloof bij de pomp,
De auto is laatst bij de garage geweest waarna hij het nog 3 dagen gedaan heeft toen de rotor losknalde in de verdelerkap, daar hebben ze ook de leiding van de pomp strakker aangedraaid omdat er een drupje aan hing. Er is alleen geen nieuw leidingrubbertje geplaatst en de lekkage is vervolgens teruggekomen en progressief veel erger geworden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
soms kan die maar beter druppen…. door dat slag extra is het waarschijnlijk in verknelling gekomen…
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Niet best Toni,
ik ben benieuwd hoe het er onder de kap uitziet.
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Auw, zonde zeg Sterkte!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Als de auto met poeder is geblust kun je de elektrische onderdelen wel weggooien,bluspoeder is nl. sterk alkalisch(zout)en dat corodeerd als de ziekte.Ik zou de auto als totalloss beschouwen.Geen leuk bericht maar het is niet anders.
Ik heb wel eens gehoord dat je het poeder binnen 48 uur moet verwijderen/schoonmaken.
Suc6!
Klote!
Idd alles goed en veel spoelen met water, dan is er de beste kans.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
waardeloos zeg, hopelijk is ze nog te redden.
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Aiiii, zonde zonde zonde
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
BasisBIX schreef:Klote!
Idd alles goed en veel spoelen met water, dan is er de beste kans.
Als bij mijn bedrijf (NS) een brand met een poederblusser is geblust in een treinstel,komt er een speciaal bedrijf om het poeder te verwijderen doe je dit niet dan vallen er binnen het jaar de gaten in de bodemplaat.
Super klote man!!
Zo’n gave wagen, zo geschaad. Ongeloofeloos.
@ mech: geef mij maar de gegevens van de huidige eigenaar. Dan neem ik hem anders wel over.
Sorry ik loop op de zaken voorruit. Als je hem kunt herstellen zeg ik: DOEN! Succes
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
lhm olie brand bij verneveling een maat van me heeft hetzelfde meegamaakt waar bij een leiding heeft staan nevelen op het uitlaatspruitstuk.
maar erg balen hoor hier zit je net ff niet op te wachten.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere