43 van de 224
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 april 2006 09:45 PM
  [ # 631 ]

goed om te horen dat het zoveel verbeterd is Smile

ben benieuwd wat replica’s kosten Wink
voor mensen die liever (bijna) orgineel rijden zal dat denk toch wat duur uit gaan pakken..

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 april 2006 11:51 AM
  [ # 632 ]

Er zit in zoverre voortgang in, dat het nog steeds op het programma staat… momenteel heb ik ongeveer het volgende in gedachten kwa volgorde:

1. Intercooler inbouwen
2. Setrab oliecooler
3. Power boost valve aanbrengen
4. Met de megasquirt aan de gang
5. GT30R turbo? Andere injectoren?
etc.

Loopt dus nog niet zo hard, maar ben nog zeker niet van gedachten veranderd. Ik zal eens kijken of ik wat geld vrij kan maken om er iig eentje in huis te halen om het experiment te beginnen.

En wat de velgen betreft… nu ik het ervaren heb zou ik zelfs op iets vergelijkbaars gaan rijden kwa banden zelfs al vond ik de velgen zelf niet mooi, en deze vind ik best aardig. ‘T zijn geen 16 inch turbo velg replica’s, maar toch wel netjes vind ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 26 april 2006 02:54 PM
  [ # 633 ]

@ sans pareil;

ik kan het wel waarderen, het staat gewoon goed onder een cx, enne dertig jaar geleden waren er ook al mensen die er sportvelgen onder legden.
Waaronder ik dus, hahaha, ook toen waren TRXen niet te betalen.

In Noorwegen heb ik eens op een bergweggetje een TRX aan flarden gereden, omdat een tegenligster (!!) de breedte van haar auto niet kon inschatten, ze reed nog door ook dat monster. In heel Noorwegen waren na lang rondbellen precies vier TRXen te koop, voor de toen duizelingwekkende prijs van Fl 2500,=.

Doorgehobbeld op m’n reservewiel met 14 inch en daarna in NL een complete set met nieuw rubber en lichtmetaal aangeschaft in ik meen 15 inch.
Want ook in NL was de prijs hoog…..

Gert

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 april 2006 02:57 PM
  [ # 634 ]

Ja ik vind het er idd ook wel leuk uitzien, en gut, het zijn gewoon betere banden. Niets slechts over de TRX hoor, het is de stamvader van de moderne band, maar is gewoon aan z’n pensioen toe. Wat er nu ondeligt durf ik misschien wel 30% sneller de bocht door, het is echt een drastisch verschil.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 april 2006 05:54 PM
  [ # 635 ]

Hmmm, heb lekke band…. ^%^#$&**^$^%#(^%#&%)^ nankangs…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 april 2006 10:30 PM
  [ # 636 ]
Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 01 mei 2006 01:11 AM
  [ # 637 ]

Ojeej, té snel door de bocht gegaan? Of een paar leeghoofden die glas over de weg lieten valen, ofzo?

Maargoed. Die intercooler heb je toch al? Dus dat is ff op een zaterdagmiddag te vervangen…?

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 mei 2006 11:10 AM
  [ # 638 ]

Hmmm, ja van die nankangs achter bleek er montage ook al een niet goed te zijn… dus ik hoop maar dat het aan die banden ligt, en dat ik eind van de week gewoon rondom Pilot Sport PS2’s heb.

De intercooler zit er nog steeds niet onder.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 mei 2006 12:23 AM
  [ # 639 ]

Jaaa, nu rondom Michelin Pilot Sport PS2 225/45ZR17’s… zo hoort het… die prutzooi die achter lag is weg, en ik moet zeggen dat een boel van de kleine oneffheidjes die ik eerst nog voelde nu toch wel verdwenen zijn, bleek duidelijk voornamelijk aan de achterwielen te liggen. Achter passen de 225’s net wel, met afgeslepen wielkap randen, met ongeveer 2mm overgebleven ruimte Smile. Ik denk dat ik wel de voorzichtige conclusie kan stellen dat meer dan 225 niet zo goed gaat gaan aan boord een CX, tenminste als je de wielkappen wilt houden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 03 mei 2006 12:31 AM
  [ # 640 ]

Zit nu een beetje in dit topic te kijken…niet alles gelezen, maar het lijken wel enigzins op dezelfde velgen als ik onder de XM heb…17” Borbet…als 2 druppels!
Laughing 
Staat geweldig!!!!!! Tunen regeert hèhè Twisted Evil

Groets Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 mei 2006 03:57 PM
  [ # 641 ]

Het zijn 1000 miglia SpidePlus 17’ velgen. en na heel wat geklooi met balanceren zijn ze nu stabiel en zonder trilling met rondom michelin pilot sport ps2’s. Die prutzooi achter vervangen door michelins heeft een hele hoop gescheeld kwa comfort. Eigenlijk alle oneffenheidjes die ik aan de 17’ velgmaar toeschreef zijn weg. Michelin rules Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 mei 2006 04:04 PM
  [ # 642 ]

Ik heb hem nu in het eggie gezien en ik moet zeggen dat het helemaal niet gek staat…
Het valt ook niet echt op…ik denk dat een niet citroën kenner ook niet op of om zou kijken dat er van die grote moderne velgen onder de CX zitten…

Het totaalplaatje past dus wel mooi… Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 08 mei 2006 09:57 PM
  [ # 643 ]

Heb de CX van je op de foto. En in het echie vind ik em er toch niet echt zo gaaf uitzien, sorry. Foto krijg je nog wel, maar is met mobiel gemaakt, dus niet van hedendaagse kwaliteit.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 mei 2006 03:23 AM
  [ # 644 ]

Na een tripje Engeland, weer eens een tussenstand. De rekening van de nieuwe banden heb ik alleen nog niet binnen, dus die moet er nog bij.

Spent € 11,870.10 ex BTW on SV-15-XX so far.
Spent € 12,874.23 inc BTW on SV-15-XX so far.
Spent € 7,620.10 ex BTW on SV-15-XX so far. (excluding purchase)
Spent € 8,624.23 inc BTW on SV-15-XX so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing97621.00 km
mileage today
123612.00 km
so far 25991 km driven since first listing
.
costs are € 0.46 ex BTW per km
costs are € 0.50 inc BTW per km
costs are € 0.29 ex BTW per km 
(ex purchase)
costs are € 0.33 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.15 ex BTWper km
fuel costs are € 0.17 inc BTW per km
average fuel consumption within NL 
(at price 1.47 EURis 1 liter per 9.3km or 10.8 liters per 100km
average fuel consumption outside NL 
(at price 1.40 EURis 1 liter per 10km or 10 liters per 100km
maintenance costs are € 3
,066.51 so far
maintenance costs are € 2
,591.17 average per year
maintenance costs are € 0.12 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.14 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase 
and maintenance are € 0.18 per km
all costs excluding purchase
fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.15 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.17 inc BTW per km
Av
cost per m € 536.57 ex BTW
Av
cost per m € 607.28 inc BTW
Av
cost per y € 6,438.90 ex BTW
Av
cost per y € 7,287.38 inc BTW
Expected km per year
21962 km 

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 15 mei 2006 12:20 PM
  [ # 645 ]

ik moet zeggen dat ik 600 euro p.m. wel wat aan de hoge kant vind. is dat incl aanschaf en benzine?

Profiel  
 
 
43 van de 224
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook