ik heb zojuist per post het nieuwe kentekenbewijs gekregen.
Het is dus nu officieel een BX GTi automatic op diesel.
Als je het kenteken natrekt bij de RDW staat dat wel geinig. Een GTi op diesel heh heh.
Het is dat ik morgen naar Frankrijk ga, anders maandag gelijk APK erop.
Test
zoiets?
Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming BX 19 GTI AUTOMATIC
Kleur(en) Blauw
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1905 cm3
Vermogen 47 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Nou, het ding heeft weer een poos stof staan happen in mijn werkplaats, maar sinds vandaag is hij technisch voor 98% in orde.
Hij zou op een kapot lampje na zelfs al door de APK heen komen. Dat gaat maandag gebeuren.
Verder zijn er dingen die ik zelf gewoon graag wil doen. Maar sinds vandaag rijdt hij in elk geval zonder problemen.
Stoterstangen90 nog bedankt voor de hulp.
Test
geen dank
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik heb de GTD zojuist even voorzien van een poetsbeurt. Vooral van binnen kwam er een hoop vuil af. De buitenkant is een beetje gepoets, erg vies was die niet.
Morgen om 9 uur wordt ik verwacht bij Marco APeKool.
Test
Thijsvandebles schreef:Ik heb de GTD zojuist even voorzien van een poetsbeurt. Vooral van binnen kwam er een hoop vuil af. De buitenkant is een beetje gepoets, erg vies was die niet.
Morgen om 9 uur wordt ik verwacht bij Marco APeKool.
kijk eens aan. doe Marco de groeten
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
GTD is goedgekeurd. Alles was goed, geen op en aanmerkingen. Ook weer een nieuw record gevestigd. APK in 5 minuten.
Test
Gefeliciteerd! Dit word nu ook de tijdelijke vervanger van de Army?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Gefeliciteerd! Dit word nu ook de tijdelijke vervanger van de Army?
Ha ha. Ja de ARMY was de tijdelijke [3 jaar] vervanger van de GTD. Nu mag de GTD het een paar jaar proberen tot de ARMY gerestaureerd is. Maar tegen die tijd zijn ze allebei ook zowat belastingvrij. Dus dan heb ik gewoon 2 auto’s. Oh ja, ook nog een Visa diesel, dus 3 diesels voor de deur.
Test
Gefeliciteerd!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gefeliciteerd!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
puik! mooi werk thijs
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zo, vandaag even een andere diesel pomp gemonteerd.
De oude is stuk. Niet ze stukkende dat er niet mee te rijden viel, maar het schottenpompje wat voor de aanvoer van de diesel zorgt was wat verlopen.
Resultaat: Hoogste toerental: 3200. PK’s: 35 ofzo??
Ik had nog een fijne Bosch pomp liggen, die van Roel is geweest. is een half ton geleden ofzo gereviseerd, en ik had nog een setje nieuwe bos verstuivers liggen. En ook nog een setje brandplaatjes.
Nu loopt hij pas lekker, en ook weer harder dan 95 km/h. Loopt nu gewoon dik 150. Daar ligt met een automaat echt wel de top van zo’n D9B’tje.
Leuk detail: Hij blaast zwarte rook als een gechipte diesel. Kan ik eindelijk meedoen met de CDI’tjes van M.Benz, en de lease VW’s en andere meuk.
Al met al een hele aardige tuut, met een fijn torretje.
Test
Heeft je alternatieve brandstof de pomp toevallig genekt? Of was het ding al slecht?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Daarover raakt de wetenschap maar niet uitgetwist.
Het vermoeden bestaat wel dat een restand aangekoekte alternatieve brandstof alsnog in die pomp terecht is gekomen. Ik ga het ding wel eens uit elkaar peuteren, en eens zien hoe dat nou toch mogelijk is.
Belangerijker vind ik dat het ding nu eindelijk goed loopt.
Test