bedankt voor de tip,
Vandaag nog even gekeken waar het euvel vandaan zou kunnen komen. Het bleek dat de chokekabel niet meer goed vast gemonteerd zat. Daardoor bleef, ook bij uitgeschakeld choke in de wagen /dashboard toch de choke bediening van de carburateur een beetje open staan. Vandaar het verhoogde stationai toerental.
Gelukkig een makkelijk op te lossen probleem.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
De GSA staat het hele jaar gestald in een schuur bij mijn ouders en deze wonen op het platteland. Heel handig natuurlijk een gratis plek om te sleutelen en te stallen, alleen wonen er op het platteland ook veel muizen,
Tijdens een normale winter vind ik wel eens sporen van een muisje in de GSA. Op zich niks ernsig, maar deze afgelopen winter was erg streng en de het leek wel of alle lokale muizen de GSA als overwinterplek hadden uitgezocht. gelukkig is de bekledig niet aangevreten en geen vlekken.
Nu mijn vraag, heeft er iemand een goede manier om muizen uit de GSA te weren ?
Ik ben momenteel het hele ventilatie systeem aan het schoonmaken om alles schoon te maken. Het ruikt anders wat muf wanneer je de ventilator aan zet.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een kat?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik heb ooit ergens gelezen over de bijnaam ‘silent cat’ voor de GS… dat maakt deze niet helemaal waar.
Volgens mij kun je er weinig aan doen, behalve zo weinig mogelijk voedsel achterlaten en de favoriete schuilplaatsen minder aantrekkelijk of ontoegankelijk maken, b.v. door ze dicht te proppen.
Aan de andere kant: beter een kachelmotor en wat slangenzooi uitmesten dan een nieuw interieur moeten zoeken…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tegen muizen kun je niks dicht proppen. Die komen echt overal doorgeen. Vergif neer zetten is denk ik het beste.
Helpt bij mij best. Niet in de auto natuurlijk maar er buiten zetten.
Nou, een kat is aanwezig maar deze lijkt een beetje op Garfield ( erg lui dus )
Nou heb ik vandaag iets gehoord over een apparaat wat vervelende geluidsgolven uitzend, tenminste voor de muizen is dan de bedoeling. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Dan kan ik naast vergif misschien ook dit apparaatje neerzetten.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Muizne schijnen niet van de geur van munt te houden. Hang is wat takjes/blaadjes of weet ik veel wat op met die geur. Watje misschien met pepermuntolie erop…
Kost je misschien 2 euro en weinig zweet….
dat geluiden ding schijnt niet echt te werken…
Hoe ik aan de wijsheid van dat munt luchtje kom? naja, google en dan blijkt dat boeren het vroeger tegen de gevels lieten groeien om ratten en muizen op een afstand te houden omdat die er een pokkuh hekel aan hebben.
Om die reden is bijvoorbeeld een oude boerenkeuken vaak blauw… geen last van de vliegen….
gompy58 schreef:Muizne schijnen niet van de geur van munt te houden. Hang is wat takjes/blaadjes of weet ik veel wat op met die geur. Watje misschien met pepermuntolie erop…
Kost je misschien 2 euro en weinig zweet….
Kijk, dat is nog eens een goede tip. Dat ga ik zeker proberen
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
you’re welcome…
enneuh, je ouders zullen er vermoed ik geen bezwaar tegen hebben als de schuur stevig naar munt gaat ruiken
Zo, weinig nieuws laten weten afgelopen jaar over mijn GSA.
Door omstandigheden weinig tijd gehad om afgelopen jaar van de GSA te kunnen genieten.
Helaas hebben de muizen ook afgelopen winter weer huis gehouden in de GSA. Ze vonden wat elektra-draden achter het dashboard wel lekker om aan te gaan knagen. Met enkele muizenvallen buiten en in de GSA heb ik afgelopen winter 22 muizen gedood. Binnenkort maar eens het gaatje gaan opsporen waardoor ze naar binnen kruipen.
Het goede nieuws is wel dat de GSA weer een nieuwe APK heeft sinds afgelopen maandag. En dit zonder op of aanmerkingen. Zag wel dat ik sinds de vorige APK maar 600 km heb gereden met het beestje.
Mijn voornemen is om dit jaar meer tijd te besteden aan de GSA en er ook wat meer mee te gaan rijden. Moet gaan lukken !
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Totaal aantal Berichten: 10260
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Neem een kat!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Er loopt ook een kat rond, alleen in de winter is die kat met geen mogelijkheid naar buiten te krijgen. Is hem dan te koud af in de schuur
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Ik ben begonnen om de motor te demonteren voor het uitvoeren van groot onderhoud. Nu heb ik een paar vragen
Is elke motorsteun te gebruiken voor een GSA motor om aan te werken ?
Ik zit dan te denken aan een motorsteun zoals in deze link
Weet iemand het gewicht van een GSA 1300 cc motor uit zijn hoofd ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb mijn 1130-blok zonder de bak op een originele Black&Decker; Workmate (met ingeklapte pootjes) gehad, zonder problemen. Om je een indicatie te geven hoe zwaar een GSA-blok is.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Met twee man gemakkelijk te tillen.
Ouwe meuk is leuk!
—