10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Quo’s GSA X1 (Demontage motor p13)
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 oktober 2012 11:17 AM
  [ # 136 ]
Quo schreef:

... een motorsteun zoals in deze link

Gaat vast prima, mkatgert had z’n 1220 in een variant van deze hangen

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 02 oktober 2012 01:01 PM
  [ # 137 ]

Ok, bedankt voor de reacties

Een motorsteun is voornamelijk bedoeld om de boel makkelijk mobiel te houden in de schuur.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 02 oktober 2012 11:43 PM
  [ # 138 ]

Ik had hem op een flinke kar staan met zwenkwielen. Wellicht een goedkopere oplossing?

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 21 oktober 2012 03:01 PM
  [ # 139 ]

Hallo,

ben bezig om de motor uit de GSA te halen. Nu zie ik even niet wat de beste manier is om de onderste 2 bouten los te krijgen op het koppelingshuis. Dit om de motor daarna los te kunnen trekken van het koppelingshuis.

Ik heb niet voldoende ruimte om met mijn dikke handen en het gereedschap de bouten los te halen, Is hier een trukje voor. Ik zag in het werkplaatshandboek dat Citroën een speciale tool hiervoor heeft gemaakt. Maar deze heb ik natuurlijk niet.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 oktober 2012 05:49 PM
  [ # 140 ]

Ik heb daar toen een ratel met een knietje (knikstuk) tussen bit en verlengstuk voor gebruikt.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 21 oktober 2012 10:45 PM
  [ # 141 ]

Een knikstuk voor mijn ratel heb ik ook maar deze neemt teveel ruimte in en past ook niet.
Ik kom dan klem te zitten tussen de bout en de remschijf en krijg de bit dan niet op de bout.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 21 oktober 2012 10:58 PM
  [ # 142 ]

Het beste gaat het met een lange T sleutel met kniegewricht.
Misschien bij je garage te leen?

Profiel  
 
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 21 oktober 2012 11:14 PM
  [ # 143 ]

Hoi,

bij mij is het gelukt zonder kniegewricht. Gewoon de juiste verlengstukken op de ratelsleutel zetten.

Overigens : ik heb de motor niet op een kar of iets speciaals gezet : ik heb er een balk onder onder gestut. Wanneer de motor los is, kan je de auto gewoon achteruit duwen, weg van de motor. Staat hij gewoon vrij. Met wat hulp van een sterke man/vrouw kan je daarna de motor nog zetten waar je wil. 


veel succes !
Bart

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 21 oktober 2012 11:15 PM
  [ # 144 ]

Oke, bedankt dan probeer ik van de week een T-sleutel te halen.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 21 oktober 2012 11:32 PM
  [ # 145 ]

Tussen knikstuk en bit nog een klein verlengstukje paste hier wel.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 oktober 2012 12:12 AM
  [ # 146 ]

Soms gaat het met een 3/8” setje wel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 05 november 2012 11:13 PM
  [ # 147 ]

Nou, alles los gehaald volgens het werkplaatshandboek dus motor lostrekken…. uhh toch niet ?

Met geen mogelijkheid komt de motor los. Bovenste deel tussen motorblok en koppelingshuis zit wel wat speling tussen, maar verder niet. Alle vier de bouten zijn los van het koppelingshuis.Ik heb het werkplaatshandboek meerdere malen gelezen en naar mijn idee heb ik alle stappen doorlopen.

Wat is een normale trekkracht om de motor los te trekken van het koppelingshuis ? Zit nu voor mijn gevoel als een idioot eraan te trekken….

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 05 november 2012 11:16 PM
  [ # 148 ]

Zorg dat je hem goed in lijn met de krukas naar voren trekt, niet scheef!
De motor hangt iets achterover in de auto volgens mij, dus iets naar boven trekken. Anders kan je weleens schade krijgen aan de bak of de ingaande as breekt(naam effe kwijt)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 november 2012 11:40 PM
  [ # 149 ]

Ja, als ze iets scheef tov elkaar staan lopen de spiebanen van de prise-as klem in die van de koppelingsplaat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 05 november 2012 11:48 PM
  [ # 150 ]

Bedankt voor reactie’s,

Het is dus een kwestie om onder de juiste hoek de motor eraf te trekken.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
 
10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook