Teletekst di 04 apr
Vanaf 2008 tol op snelwegen België
` De Vlaamse en Waalse deelregeringen
zijn het eens over tolheffing op de
snelwegen in België.Bestuurders van
personenauto's moeten in principe vanaf
1 januari 2008 tol gaan betalen.
De Vlaamse minister van Mobiliteit laat
weten dat er nog veel geregeld moet
worden en dat de ingangsdatum nog niet
vaststaat.De regio's Vlaanderen,Brussel
en Wallonië moeten het nog eens worden
over de verdeling van de opbrengst.
Zeker is wel dat de tolheffing alleen
gaat gelden voor personenauto's en dat
alleen buitenlanders het volle pond
gaan betalen.De Belgen gaan als
compensatie minder belasting betalen.
volgende nieuws financieel sport
Dus den Ollanders moeten het volle pond gaan betalen om over die gatenkaas te rijden?
Eigen volk goedkoop, en de buitenladers de volle mep?
Als we dat hier in holland doen, hebben we rellen
Re: Tol betalen België ?
Ik vind dat de Belgen ons maar geld toe moeten geven, opdat wij van die hobbelpaden gebruik willen maken en zo al rijdend de hoogstnoodzakelijke civilisatie toevoegen aan de ordeloze en primatoide pandemonische chaos die je met veel moeite en fantasie zou kunnen omschijven als een elementaire vorm van wegverkeer!
Zo da’s ook weer gezegd.
als men slim is doet de nederlanders direct eraan mee moet jeens kijken wat de eu dan zegt
Re: Tol betalen België ?
GEEN paniek jongens….
Onze heren Ministers hier kennende, is het nog lang niet zeker of het een en ander hier wel doorgaat hoor.
Maareuh, de Antwerpse ring is toch een kaas zonder gaten tegenwoordig hé....
Trouwens met de Picasso is dat toch geen probleem ???
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Nou ik was twee weken terug op die ring, inderdaad geen gaten,maar geen snelheid ook
Geef mij de A10 maar
Ja, zelfs zonder koelvloeistof :schater
Totaal aantal Berichten: 397
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Maareuh, de Antwerpse ring is toch een kaas zonder gaten tegenwoordig hé.... Laughing
Maar dan toch niet de wegen er naar toe he? knooppunt Beveren naar Haven, Haven naar Noord, Expresweg naar linkeroever. Pfoe, niet de beste stukjes maar met een CX of de DS gaat het wel.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
René van Maren schreef:Nou ik was twee weken terug op die ring, inderdaad geen gaten,maar geen snelheid ook
Geef mij de A10 maar
Je kwam toch niet achter mijn alu´s aan hoop ik ????? :schater
Ja ik weet het ....fftopic maar toch…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Die alu,s doe ik heel stiekem
Maar dat vind ik echt raar, de duitsers hebben mooie wegen en geen tol.
De nederlanders hebben mooie wegen en geen tol (op een paar wegen na dan)
De fransen hebben ook mooie (tol)wegen
Maar de Belgen…..wat maken mijn banden daar een herrie zeg…
Een maand geleden moesten we naar Knokke…zie je dat ze een weg aan het opknappen zijn….20 meter ouwe rotzooi…..een gat van 10 meter waar nieuw asfalt in komt, en dan 30 meter verder hetzelfde verhaal
Trap dan alles eruit! nee, we gaan eerst tolheffen
René van Maren schreef:Die alu,s doe ik heel stiekem
Maar dat vind ik echt raar, de duitsers hebben mooie wegen en geen tol.
De nederlanders hebben mooie wegen en geen tol (op een paar wegen na dan)
Wij hebben wel een torenhoge wegenbelasting en hoge benzine accijns en BPM. Dus genoeg vaatjes voor de staat om uit te tappen.
Ik vraag me af hoe die duitsers dat klaarspelen met goeiekope of geen BPM, niet zo dure benzine (alhoewel, die diesel is wel wat duurder) en naar ik begreep lage wegenbelastingen. Overigens hebben Duitsers al wel de mautstelling op vrachtwagens. Dus dat is niet meer graties.
Zonder onnozel te doen vind ik dit geen slechte maatregel. Klein land als we zijn, zijn we vooral een doorgangsland. Veel buitenlandse vrachtwagens komen hier door België (dus vind ik het raar dat ze die niet belasten…).
Maar goed, je ‘hoort’ inderdaad het verschil: ik denk dat wij minderwaardige asfalt gebruiken of zo. Ook veel spoorvorming.
Wat doen we hier als er een weg in slechte staat is? We maken daarvoor een speciaal verkeersbord: ‘Weg in slechte staat’.
Dus kortom: ik vind het niet meer dan normaal dat we als doorgangsland de ‘doorkomers’ om een bijdrage vragen… Maar dan moeten imo eerst de vrachtwagens meebetalen.
PS: dat bericht staat bij ons nog niet op vrtnieuws.net!
Ah, ik ga inderdaad door België als ik naar frankrijk ga!
Via zweden duurt zo lang
René van Maren schreef:Ah, ik ga inderdaad door België als ik naar frankrijk ga!
Via zweden duurt zo lang
Probeer ‘s wat nieuws
HvH - Hull - Dover - Calais
Venlo - Strassbourg - Dijon
Nee das goeikoop….
maar nederland heeft dit ook dat het vooral buitenlanders zijn die er doorrijden en dus niks betalen maar met dat slappe den haag zal er ook wel weer niks worden gedaan op zich van belgie is het een goed idee
Tol en wegenbelasting per direct afschaffen!
Gewoon in de benzine verwerken
Dan tanken we in luxemburg :schater