je mag wel een keer rijden hoor
Ik kan het standpunt van de belgen wel begrijpen, maar zo heeft bijna elk land last van doorreizende automobilisten!
Wat dacht je van oostenrijk? (ook vignet en tol) Maar wel knappe wegen!
de bewegwijzering in Belgie is ruk! de kwaliteit van het asfalt ook!
Het lijkt wel dat wat wij hier in holland eruit scheppen, in begië weer word gebruikt
M&M schreef:Tol is prima , maar dan moet ik ook op mooie wegen kunnen doorrijden , voor nu is dit natuurlijk geen oplossing !
Ik moet zeggen ze zijn de laatste tijd toch druk bezig.
hier op de E314 en zelfs de E313 naar antwerpen zijn flink verbeterd.
maar in de walen kan het beter.
maar die tol zal er voorlopig nog niet zijn.
gisteren was een intervieuw met de minister op de radio en die zei al dat 2008 niet haalbaar is.
2008! oh, dan leggen we zelf wel een weg OM belgië heen
René van Maren schreef:2008! oh, dan leggen we zelf wel een weg OM belgië heen
ik zal beginnen te graven, maken we een mooie tunnel.
maar als Citroen nu met de 4x4 komt hebben we de snelweg niet nodig , gaan we door het veld.
net opgevangen dat men in Italië in de grote steden tol wil invoeren zoals in londen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
René van Maren schreef:Wat hoor ik nu van de admins?
Gaan de belgen hier een datagebruik betalen?:schater
De data op het forum zit toch niet vol putten ?????
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
paso schreef:net opgevangen dat men in Italië in de grote steden tol wil invoeren zoals in londen
PAS MAAR OP in Ranst dan ......
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
BIG charlie schreef:paso schreef:net opgevangen dat men in Italië in de grote steden tol wil invoeren zoals in londen
PAS MAAR OP in Ranst dan ......
Greetz
BIG charlie
dat hoort in het klaag topic thuis, lees maar wat ik er nu ga posten
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
M&M schreef:Tol is prima , maar dan moet ik ook op mooie wegen kunnen doorrijden , voor nu is dit natuurlijk geen oplossing !
Helemaal mee eens, maar wat wil je, met dezelfde auto…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
tssss, zoek je een ander..of je komt zaterdag met een koekblikkie….
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Studie wegenvignet: belangrijkste conclusies
————————————————————————————————————————
Bron : Kabinet van Kathleen Van Brempt, Vlaams minister van Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke Kansen
Datum : 28-04-2005Tekst : “Om een wegenvignet in Vlaanderen te kunnen invoeren, moeten eerst de nagestreefde doelstellingen verder uitgeklaard worden. Want de keuze van de doelstellingen hebben een groot effect op het type systeem, op de categorieën voertuigen waarop de heffing van toepassing is en op het bedrag van de heffing. Pas als dit gebeurd is, kunnen de mogelijke implementatiescenario’s grondig worden onderzocht en onderbouwd. Ook met heel wat randvoorwaarden, die typisch zijn voor Vlaanderen, moet rekening gehouden worden. Zoals de afstemming met de andere gewesten, het dichte wegennet en de verkeerscongestie.” Dit zijn de voornaamste conclusies die volgen uit de quickscan-studie die Deloitte, in opdracht van Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt, voerde over het wegenvignet.
De conclusie van minister Van Brempt is dat “er nu een breed debat moet komen over de precieze doelstellingen van de invoering van het wegenvignet in Vlaanderen. Pas nadat de doelstellingen verder gepreciseerd zijn, kan er een studie starten naar implementatie van een mogelijk nieuw systeem. Pas als we zeker zijn dat een nieuw systeem voordelen heeft ten opzichte van het huidige systeem, kunnen we ons veroorloven de omschakeling te doen. Het Duitse voorbeeld van de invoering van een nieuw systeem, waarbij de Duitse overheid maandelijks 156 miljoen euro aan inkomsten verloor omdat de invoering op zich liet wachten, leert ons dat we voorzichtig moeten zijn.” De quickscan-studie wordt alvast overgemaakt aan het Vlaams parlement, aan de SERV en aan de MiNa-Raad (Milieu- en Natuurraad) voor advies.
1. Wegenvignet: principes
Het Vlaamse Regeerakkoord stelt dat “we streven naar de invoering van het wegenvignet ter vervanging van de verkeersbelasting, zodat voortaan iedereen, ook buitenlanders, betaalt voor het gebruik van onze wegeninfrastructuur.”
Volgende doelstellingen schoof minister Van Brempt alvast naar voor:
- het nieuwe instrument moet mobiliteitssturend kunnen zijn (gedifferentieerd naar plaats, tijd en type voertuig);
- de invoering van het nieuwe instrument moet een positief effect hebben op leefbaarheid, veiligheid en milieu (bv. fiscaal voordeel voor milieuvriendelijker voertuigen);
- de Vlaamse overheid streeft naar een netto-opbrengst terwijl de bestaande belastingen op hetzelfde niveau behouden kunnen worden (doordat ook buitenlandse weggebruikers voor het gebruik van de Vlaamse wegen betalen).
Ook is het noodzakelijk een nieuw systeem met de andere gewesten af te stemmen.
enzovoort in : http://www.mobielvlaanderen.be/persberichten/artikel.php?id=38
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
In een interview met de krant Le Soir, schuift André Antoine (cdH), de vice-minister-president van de Waalse regering, een nieuwe reeks hoofdzakelijk fiscale maatregelen naar voor, waarover hij met de PS in de herfst wil discussiëren. Hij lanceert ook opnieuw het idee van een verplicht autowegenvignet voor alle Belgische en buitenlandse voertuigen.
De Waalse minister van Transport legt uit dat het vignet in België gecompenseerd zou worden door een verlaging van de verkeerstaks en heeft het over een bijna-akkoord tussen het noorden en het zuiden van het land en over ,,een kleine moeilijkheid met Brussel wat het verdelen van de middelen betreft’‘.
Antoine stelt 1 januari 2008 als streefdatum. Eind april is de volgende vergadering tussen de drie gewesten gepland om een rapport te bestuderen dat de verschillende mogelijkheden voor het vignet uiteenzet.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Ik wil dan wel vast oproepen voor een zelfstandig Zeeuws-Vlaanderen!!! Als we hier tol moeten betalen om via de tunnel in de rest van NL te geraken en vervolgens tol moeten gaan betalen zodra ik hier vijftig meter verderop de grens over ga, dan wil ik ook graag een status aparte lol
Ja moeten we doen een soort noordelijk Baskenland, maar dan wel zonder aanslagen graag :shoot
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
ronama schreef:Ik moet zeggen ze zijn de laatste tijd toch druk bezig.
hier op de E314 en zelfs de E313 naar antwerpen zijn flink verbeterd.
maar in de walen kan het beter.
maar die tol zal er voorlopig nog niet zijn.
gisteren was een intervieuw met de minister op de radio en die zei al dat 2008 niet haalbaar is.
De E34 Antwerpen Knokke al eens geprobeerd, de eerste tien kilometer heb je HP nodig om harder dan honderd te kunnen rijden, met een aanhangwagen is zelfs zestig nog levenslink. En dat is een stuk weg dat er echt nog niet zo lang ligt (van die mooie betonbetonbetonbanen).