Gas inbouw bij 2500 GTi
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 19 april 2006 03:47 PM

Zoals in een paar andere draadjes al aangekondigd, is mijn CX nu weg voor inbouw van een gasinjectiesysteem, ik hoop hem vrijdag weer af te halen.

Het systeem wat ingebouwd wordt is van Prins en het type is VSI, meer info op:  

Er staan op de site van Prins een aantal PDF docs. De eerste is interessant want daar staan alle componenten in en ook precies hoe het systeem werkt. Inclusief een zeer duidelijke tekening.

Het is dus sequentiële gasinjectie waarbij de injectors zo dicht mogelijk bij de inlaatklep geplaatst worden. Voordelen: geen vermogensverlies, geen hoger verbruik en vooral belangrijk voor 2500GTi motoren geen backfire meer.

Het systeem is van de 4e generatie en kost kompleet ingebouwd met een 110 litertank achter de achterbank € 2250,= incl. BTW.
Ik weet het is veel geld maar t.o.v. de auto die ik nu rijd levert het een besparing op inclusief de afschrijving van meer dan € 6000,- per jaar.
Dit heeft o.a. te maken met het feit dat de huidige auto (grijs kenteken) [met dank aan de plukko’s in den Haag] Twisted Evil voor mijn bedrijf gebruikt werd en ik inmiddels met mijn bedrijf gestopt ben.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 20 april 2006 12:59 AM
  [ # 1 ]

Als het nog op tijd is heb ik een paar esthetische tips:

- De meeste gasschakelaars passen mooi in de vakjes onder de alarmlichtenknop.
- De vulopening kun je achter de stootstrip op het achterscherm laten wegwerken, met een afneembaar stuk stootstrip.

Ik heb nu 35.000 km ervaring met een vergelijkbaar systeem van O.M.V.L. in mijn CX 25 Prestige Automatic en ben er zeer content mee.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 20 april 2006 03:15 PM
  [ # 2 ]

De meeste gasschakelaars passen mooi in de vakjes onder de alarmlichtenknop.

Ik heb zo’n ouwe schakelaar die links bij de motorkaphendel zit:s

Maar leuk om te lezen dat de CX een gassysteem heeft. Is veel beter wat betreft de brandstofkosten.

Wat voor GTi heb je eigenlijk? Serie 1, of 2?
Serie 1 is makkelijker, gezien deze snel in de oldtimerverzekering kan.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 20 april 2006 05:57 PM
  [ # 3 ]

Het is een serie 2 GTi uit 1986, dus nog geen oldtimer.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 21 april 2006 01:14 AM
  [ # 4 ]

Ik heb zo’n ouwe schakelaar die links bij de motorkaphendel zit:s

Hoe kun je daar dan bij tijdens het rijden?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 21 april 2006 01:21 PM
  [ # 5 ]

Hoe kun je daar dan bij tijdens het rijden?

Omdat die schakelaar wel ver genoeg naar voren zit waar je nog bij kunt met een beetje bukken (Wel zover dat je nog met het hoofd boven het dashboard uitkomt)

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook