Inbouwen AB CV van een CX
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 04 mei 2006 07:15 PM

Omdat mijn originele afstandsbediening die aanwezig was bij de auto toen ik hem kocht het niet meer deed, heb ik een aftermarket ab ingebouwd.
Dit systeem van Chinese makelij ( wat niet tegenwoordig) heeft weliswaar een gebruiksaanwijzing, maar deze is uiterst summier.

In een ander draadje op het CX gedeelte heb ik gevraagd hoe de CX module aangestuurd wordt en met welke draden. Van jaren terug wist ik dat er een foefje was maar niet meer welke. Dat bleek dus ipv plusgestuurd, massagestuurd te zijn. Waarvoor dank oldenhage!

Om het een ieder die zijn infrarode ab wil vervangen door een radiografisch gestuurde, die bovendien ook nog signalen via richtingaanwijzers en sirene afgeeft, het een beetje makkelijker te maken, heb ik een tekeningetje gemaakt met daarop de juiste aansluitpunten. Very Happy

Het setje heb ik gekocht op Ebay met de sirene erbij en is van het merk Lion type E200, de origineel bij het setje geleverde schema’s en mijn tekening vindt je op  

De draden voor de richtingaanwijzers heb ik bij de schakelaar aangesloten en de stuurdraden van het externe signaal op de CXmodule die zich in de middenconsole bevindt tussen de kachel en het schakelmechanisme. De sirene hangt in de motorruimte.

Veel plezier met een eventuele inbouw.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook