Hallo,
Misschien weet iemand wat er aan de hand is, sinds vorige week gaat mijn binnenverlichting niet meer uit. (Xantia 1.9 diesel break 98)Aangezien mijn accu daar niet erg gecharmeerd van is heb ik een zekering verwijderd. Nu is het dus donker in mijn auto…
Volgens mijn garage kan dit liggen aan een “vertrager’ deze ligt echter niet bij de autosloper.
hekent iemand dit probleem?
Alvast dank
Groeten,
Arnaut
Totaal aantal Berichten: 251
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
kan het de deurschakelaar niet zijn? ff eruit schroeven en de draadjes doorverbinden. dan zal de lamp branden, draadjes los, moet de lamp uitgaan.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Heb je hem niet in de stand staan dat hij altijd brandt?
Bij mijn ZX kun je op 3 manieren hebben aan uit of in het middel aan met deur open.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Totaal aantal Berichten: 397
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Deurcontacten voor de binnenverlichting zijn bijna altijd massa geschakeld, als de bedrading erachter contact maakt met de massa wordt er i.p.v. kortsluiting een stroomkring gemaakt waardoor je binnenverlichting blijft branden.
Even checken met een multimeter.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Bedankt allemaal voor de tips, ik heb de hulp ingeschakeld van m’n dealer en er bleek een losse draad achter het zekeringskastje kortsluiting te maken…..?
Probleem is nu opgelost.
Groeten,
Arnaut