Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Op een 1220 kan wel degelijk origineel een Weber zitten. En wel de Weber 30DGS1.
Zonder aanpassingen knnen ze onderling uitgewisseld worden.
patje74 schreef:Op een 1220 kan wel degelijk origineel een Weber zitten. En wel de Weber 30DGS1.
Zonder aanpassingen knnen ze onderling uitgewisseld worden.
Dat zit er toch een goed exemplaar op!
Iedereen al bedankt voor de hulp, hier kan ik al mee aan de slag.
Heeft er alleen nog iemand over het afstellen van de vlotter (van de carbu)?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citrods schreef:Heeft er alleen nog iemand over het afstellen van de vlotter (van de carbu)?
Jep, zal het vanavond even inscannen.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
@ patje 74; wist ik niet. Bedankt voor de aanvulling. Overigens de beide 1220’s die ik zelf destijds nieuw gekocht heb hadden beide een Solex carburateur.
Groet.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Hoeveel tanden (en eventueel afstand tussen) dienen de distributieriemen te hebben?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citrods schreef:Hoeveel tanden (en eventueel afstand tussen) dienen de distributieriemen te hebben?
Als je een momentje hebt dan zal ik weer even mijn scanner er bij pakken.
patje74 schreef:citrods schreef:Hoeveel tanden (en eventueel afstand tussen) dienen de distributieriemen te hebben?
Als je een momentje hebt dan zal ik weer even mijn scanner er bij pakken.
Heb je ook nog aan de gegevens voor de Weber gedacht?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citrods schreef:patje74 schreef:citrods schreef:Hoeveel tanden (en eventueel afstand tussen) dienen de distributieriemen te hebben?
Als je een momentje hebt dan zal ik weer even mijn scanner er bij pakken.
Heb je ook nog aan de gegevens voor de Weber gedacht?
Eh, eigenlijk net nee…. ops:
Deze heb ik nu wel alvast!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bedankt Patje74.
Nu kan ik weer verder!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citrods schreef:Bedankt Patje74.
Nu kan ik weer verder!
Graag gedaan!
Voor wat betreft de distributieriemen, als je de merktekens correct hebt, dan hoef je eigenlijk geen tanden te tellen. Het kan eigenlijk niet fout gaan.
Het is wel aan te raden om het merkteken aan de zijkant van de riem ook even te verduidelijken met b.v. tipp-ex.
patje74 schreef:citrods schreef:Bedankt Patje74.
Nu kan ik weer verder!Graag gedaan!
Voor wat betreft de distributieriemen, als je de merktekens correct hebt, dan hoef je eigenlijk geen tanden te tellen. Het kan eigenlijk niet fout gaan.
Het is wel aan te raden om het merkteken aan de zijkant van de riem ook even te verduidelijken met b.v. tipp-ex.
Probleem is dat er op de rechtse riem geen merktekens staan, het is nog een vrij recente riem (merk enz staat er nog op, maar dus geen tekens). Ik heb hem wel afgetekend, maar ik wou toch echt zeker zijn. Ook omdat ik het aantal tanden eens vergeleken had met de gegevens van mij werkplaatshandboek (staat dus enkel de 1015 motor in) en deze komen niet overeen (wat wel zo zal zijn).
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als je het echt zeker wilt weten, dan wil ik je wel een oude riem met merktekens toesturen. Dan kan je ze naast elkaar leggen en aftekenen.