Volgens mij hebben die Belgen wel vaker geroepen dat ze tol gingen heffen voor de buitenlanders, gaat het dit keer dan echt gebeuren . Betalen om over een snelweg te mogen rijden dat eruit ziet als gatenkaas
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Het wegen net ligt er nog veelal slecht bij, aangezien ze massaal aan het vernieuwen zijn hebben ze geld nodig, snappie
metro2005 schreef:BIG charlie schreef:T(h)ijs schreef:BIG charlie schreef:
Weet jij wel hoeveel wegenbelasting wij jaarlijks betalen hier ???
Alleszins heel wat meer dan 60 euro in elk geval.Vertel
Kijk, hier een lijstje….
http://www.autogids.be/page.cfm?titre=InfosServices&page=Taxescar.htm&texte=1546&col=N&ToolbarSelect=InfosServices_TaxesAls voorbeeld mijn auto
2.0 HDI , 11 fiscale pk´s diesel = 418.62 euro
Als je dus met een 2.2 diesel (12 fiscale PK )of een 2.5 diesel ( 13 fisale PK ) rijdt ......Greetz
BIG charlie
90 PK is dus 9 fiscale pk’s?
9 PK : 228,76€
Ik kom in Belgie wonen!!!!!!!!!
Ik betaal hier meer dan het dubbele (456 euro per jaar)
Nene, de aantal PK’s zijn de fiscale pk’s, heeft niet met je motorvermorgen te maken, maar met de cilinderinhoud van je motor.
1.9 is 10PK
2.0 is 11PK
2.5 is 13PK
En voor een diesel betaal je dan nog eens meer dan voor een benzineauto.
Maar het blijft nog goedkoper dan in NL ja…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Een uiterst discriminerend plan (voor Zeeuws Vlamingen tenminste) zeker als je woonachtig bent in het Oostelijke gedeelte en het is nog erger als je veel vrienden en familie in de randstad hebt wonen. Maar helemaal de limit is dat die stomme regeling per kenteken uitgevoerd gaat worden. Dus als mijn vrouw naar Holland wil betalen, voor mijn dagelijkse auto idem en als ik dan met een van mijn twee andere oldies kan ik daar ook nog eens € 60 voor lappen. Fijn zo een buurland waar je noodgedwongen doorheen moet. En als ze het geld nou nog zouden gebruiken voor serieus wegenonderhoud, zelfs met een zacht zwevende CX of DS is het niet te doen op het eerste stuk expresweg van Antwerpen naar Brugge/Zelzate. Laat staan als je dit met een voiture van andere makelij probeert. Met mijn Cobra zitten mijn nieren achter mijn oren en dan rij ik die route maar niet, dus door de Liefkenshoek en pang weer 5 euri armer.
Ah omrijden door de Westerscheldetunnel; na 65 minuten zit ik dan 3 km ten Noorden van mijn huis maar wel aan de andere kant van de Westerschelde.
Lijkt me geen goed alternatief. Ik wil de boot terug; 5 minuten rijden dan een relaxte oversteek van 30 minuten en dan in enkele minuten waar ik nu 65 minuten over zou moeten doen.
De enige echte hoop is dat het een Belgisch proefballonnetje is en dat het door Brussel of Straatsburg niet goedgekeurd wordt.
Intussen denk ik na over tolheffing voor Belgen hier in Zeeuws Vlaanderen, dat wordt grof verdienen want het klapwiekt hier elke dag van de Belgen
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Mr DS schreef:Een uiterst discriminerend plan (voor Zeeuws Vlamingen tenminste) .........
Intussen denk ik na over tolheffing voor Belgen hier in Zeeuws Vlaanderen, dat wordt grof verdienen want het klapwiekt hier elke dag van de Belgen
misschien moeten we Zeeuws Vlaanderen gewoon bij Vlaanderen voegen, heb je 1 goedkopere tax en 2 geen tol
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En betaal je je blauw aan een WA-verzekering
(gewoon tol heffen op de tractaatweg, de zogenaamde wiettol )
(wat me ineens doet bedenken dat de Rouwvoet anti drugslobby in Terneuzen wel blij zal zijn met deze maatregel )
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Er ging wel een regeling komen voor de randgemeenten, vraag me niet hoe of wat…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
mpostma schreef:citrods schreef:Hoe zit het met het rekening rijden in Nederland???
Hier is toch ook al lang sprake van.
Vooralsnog echt alleen vage plannen. Er is nog geen besluit over genomen.
Maar goed, Balk, Zwartkous en Windvaan zijn druk aan het vormen van een nieuw kabinet dus wie weet hebben “wij” binnenkort ineens wel rekening rijden.
@marten. pas maar op met wat je zegt. Bos wordt wellicht minister van Financiën (da’s zijn oude liefde).
@rekeningrijden:
Een consortium van bedrijven die het rekeningrijden wil invoeren meent dat het sneller kan worden ingevoerd dan nu ingeschat. Als ik dit soort berichtgeving mag geloven dan denk ik aan 2009. Vooralsnog gaat dit niet gelden voor onze mede-Europeanen. Rekeningrijden gaat de de houderschapsbelasting en ook de BPM vervangen. Althans dat zijn de plannen: het gebruik gaat belast worden en niet het bezit.
In principe ben ik het hier mee eens, maar NL kennende wordt er een regeling bedacht waar we allemaal net niet tevreden over zullen zijn.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hogervp schreef:mpostma schreef:citrods schreef:Hoe zit het met het rekening rijden in Nederland???
Hier is toch ook al lang sprake van.
Vooralsnog echt alleen vage plannen. Er is nog geen besluit over genomen.
Maar goed, Balk, Zwartkous en Windvaan zijn druk aan het vormen van een nieuw kabinet dus wie weet hebben “wij” binnenkort ineens wel rekening rijden.
@marten. pas maar op met wat je zegt. Bos wordt wellicht minister van Financiën (da’s zijn oude liefde).
@rekeningrijden:
Een consortium van bedrijven die het rekeningrijden wil invoeren meent dat het sneller kan worden ingevoerd dan nu ingeschat. Als ik dit soort berichtgeving mag geloven dan denk ik aan 2009. Vooralsnog gaat dit niet gelden voor onze mede-Europeanen. Rekeningrijden gaat de de houderschapsbelasting en ook de BPM vervangen. Althans dat zijn de plannen: het gebruik gaat belast worden en niet het bezit.
In principe ben ik het hier mee eens, maar NL kennende wordt er een regeling bedacht waar we allemaal net niet tevreden over zullen zijn.Patrick
Natuurlijk hebben we straks allemaal rekeningrijden. Waarbij de prijs afhangt van de vervuiling die je produceert. Dus, einde SM rijden voor weinig, einde van alle CX diesels, Bx diesels en XM diesels…. einde van alles zonder kat, tenzij op LPG….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
Natuurlijk hebben we straks allemaal rekeningrijden. Waarbij de prijs afhangt van de vervuiling die je produceert. Dus, einde SM rijden voor weinig, einde van alle CX diesels, Bx diesels en XM diesels…. einde van alles zonder kat, tenzij op LPG….
Ligt er wel aan of de taxdrempel al absurd hoog ligt of dat je per km betaalt..
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mpostma schreef:waterman771 schreef:
Natuurlijk hebben we straks allemaal rekeningrijden. Waarbij de prijs afhangt van de vervuiling die je produceert. Dus, einde SM rijden voor weinig, einde van alle CX diesels, Bx diesels en XM diesels…. einde van alles zonder kat, tenzij op LPG….
Ligt er wel aan of de taxdrempel al absurd hoog ligt of dat je per km betaalt..
Kijken we even naar de oosterburen: zonder kat of roetfilter= meer tax…
italië: geen kat, geen toegang tot binnensteden, tenzij op LPG…
Engeland: Tol betalen om de stad in te mogen, tenzij LPG…
ergo: klassiekers krijgen het moeilijk, om nog maar de zwijgen van semi-klassiekers, of oudere wagentjes zoals bx’jes en andere jaren ‘80 shit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
paso schreef:Mr DS schreef:Een uiterst discriminerend plan (voor Zeeuws Vlamingen tenminste) .........
Intussen denk ik na over tolheffing voor Belgen hier in Zeeuws Vlaanderen, dat wordt grof verdienen want het klapwiekt hier elke dag van de Belgenmisschien moeten we Zeeuws Vlaanderen gewoon bij Vlaanderen voegen, heb je 1 goedkopere tax en 2 geen tol
FOUT! Gewoon België weer bij Nederland aantrekken! Dan betalen jullie allemaal ineens ook een klap belasting waar je niet goed van wordt en is dat gezeur over dat vignet direct afgelopen…
Andere optie: hele belgenland afsteken en af laten drijven naar de oceaan. Op de zee die dan vrijkomt een paar pondjes inzetten.
Groeten,
Jan
Chinco schreef:Op de zee die dan vrijkomt een paar pondjes inzetten.
Groeten,
Jan
En daar dan TOL voor moeten betalen!!!
citrods schreef:Chinco schreef:Op de zee die dan vrijkomt een paar pondjes inzetten.
Groeten,
JanEn daar dan TOL voor moeten betalen!!!
Dat is altijd goedkoper dan al het onderhoud dat je extra hebt aan je wagen met dat *kuch* fantastische *kuch* wegennet in belgenland…
Enne, varen is ook veel leuker, hoor! En twee keer met het pont is vast goedkoper dan 60 euro.
Waar gebeurd verhaal: Twee keer een slechte demper gehad die ws al maanden los hingen. Beide, jawel, in België verloren…
edit: even voor de duidelijkheid: ik maak maar gekheid, hoor! Ik heb niks tegen Vlamen
Chinco schreef:edit: even voor de duidelijkheid: ik maak maar gekheid, hoor!
Ik heb niks tegen Vlamen
Wel tegen Walen ?
Bram schreef:Chinco schreef:edit: even voor de duidelijkheid: ik maak maar gekheid, hoor!
Ik heb niks tegen Vlamen
Wel tegen Walen ?
Ik zwijg…