Dat kunnen er een hoop zijn, maar waarschijnlijk heb ik binnenkort een werkpaardje nodig; een bx break maakt dan een goede kans, ik moet m’n naam toch eer aan doen .
rayman11 schreef:Ik heb net een c8 uit 2004…dus voor mij even geen nieuwe…weet iemand of er plannen zijn om een geheel nieuwe c8 te gaan produceren? Dus geen facelift…Kan er niets over vinden!
Nee volgens mij nog niet, hij heeft net een facelift gehad. Ik heb er op het franse cifo nog niets over gezien.
Autofan schreef:rayman11 schreef:Ik heb net een c8 uit 2004…dus voor mij even geen nieuwe…weet iemand of er plannen zijn om een geheel nieuwe c8 te gaan produceren? Dus geen facelift…Kan er niets over vinden!
Nee volgens mij nog niet, hij heeft net een facelift gehad. Ik heb er op het franse cifo nog niets over gezien.
afwachten dan maar!!!!!
Mijn volgende auto wordt een C1 Waarom?? Ehm.. Daarom!
“Savoir Vivre!”
CITROfans.nl
Citroën-Online.nl
nu een berlingo 1600 hdi. wordt 2 jaar.
ik twijfel,nog ongeveer 2 jaar verder rijden of vervangen door een andere.zeker terug een citroen.een nieuwe berlingo.nieuw model of oud model,ik ben er nog niet uit.ook die nemo zie ik best zitten als die uitkomt naar gelang wat de aankoopprijs zal zijn.
mijn vrouwtje rijdt met een saxo 1100 van 2001,ook daar twijfelen,doorrijden nog 2 jaar of vervangen.zij is een beetje gek van de c1 en de c2.
binnen 2 jaar zullen we wel zien wat er met de citroens gebeurt.
jan
ZX moet in mei voor de APK en ik wil hem daarna nog een jaar in bedrijf houden, mits er niet al te veel mankementen komen. Daarna wellicht een Xsara Break. Een C2 vind ik ook gaaf, maar dat ligt eraan wát voor werkzaamheden (Nu stucadoor) ik dan verricht en hoeveel ruimte ik daar dan voor nodig zal hebben in mijn auto. Maar dat alleen als ik zou besluiten om Citroën te blijven rijden. Er zijn zo veel aardige auto’s n.l. ops: ops:
ZX 1.4 break ‘95
‘k weet het niet.
Er zijn zoveel mooie auto’s.
Ik wil wel voor mei 2008 vervangen, net voor de apk, maar dat lukt financieel alleen als de oude woning e/o garagebox is verkocht.
Meestal reed ik korter dan 4 jaar met een auto, maar nu wachtte ik tot na de verhuizing.
Kun je tenminste de spullen erin gooien zonder bang te zijn voor je nieuwe auto, maar het is erg meegevallen en de zaak is netjes gebleven.
Maar nu de opvolger:
wensen: automaat, climate control, cruise control, > 100 pk en dat liefst voor € 20.000,-
Dan krijg je dus een C3 1.4 16v met 90 pk (evt start en stop).
Of de 1.6 is tegenwoordig een echte automaat ipv. de senso voor ruim € 21.000,-, dan zal de inruil zeer royaal moeten zijn .............
Of we kijken verder en zien dan b.v. een Honda Jazz met cvt.
Eerder al cvt’s gehad (fiat panda / uno / lancia Y) en dat is toch ook wel heel leuk rijden.
Voordeel van de Citroen: hij doet het geweldig.
Nadeel van de C3: grooooote draaicirkel
kortom: wie geeft de goude tip, is de C3 1.4 16v voldoende ??
Moet er koste wat het kost een 1.6 komen ?
Of gewoon nog een jaar doorrijden (maar dan ben ik uit de (verlengde) garantie en een apk en nieuwe banden armer .....)
Of iets anders, maar ik ben erg tevreden met de huidige garage op loopafstand.
Rittensport is een prachtige hobby.
lekker door blijven rijden.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik neem een prius. Dan kan de gemeente amsterdam doodvallen met hun milieunormen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
waterman771 schreef
Ik neem een prius. Dan kan de gemeente amsterdam doodvallen met hun milieunormen.
Van mij kan de gemeente Amsterdam ook zonder milieunormen doodvallen.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Als de 2200 Pallas klaar is lijkt het me aan de ene kant een leuk plan om de sleutel-hobby een andere draai te geven en ipv het ‘oplappen’ eens wat zelf te construeren, in de zin van dat het ombouwen van een serie 1 XM 3.0V6 12v Exclusive automaat naar een cabrio mij wel leuk tijdverdrijf lijkt. Aan de andere kant echter is onlangs ook weer een jeugdwensje aangewakkerd in de vorm van de restauratie van een ‘82 of ‘83 Jaguar XJ-S serie 2 coupé met 5.3V12. Ach, met de vrije tijd die ik momenteel heb zal het nog wel een jaar duren voordat deze keuze aan de orde is, maar wat dagdromen is altijd fun!
Animal triste post coitum
Serge, leuke auto zo’n XJS. Ik heb er al eens in gereden en dat rijdt subliem.
Ikzelf ga voor de Citroen SM (Heb al een leuke op het oog bij Cyril Sars)
Dit is ‘m niet trouwens
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Eergisteren hebben we een nieuw kindje gekregen hier op de oprit…
Ik had in het verleden (na enige citroëns) een fiat panda , het oude en het nieuwste model, en een jaar of 3 terug een seat Marbella…
Welnu, er was ineens behoefte aan een goedkoop karretje voor gesleep binnen de regio, aangezien de techniek van de oude fiat 850 motorretjes nagenoeg storingsvrij is, zijn we voor de meest basic Marbella gegaan, het is een 843cc met 34 pk, dus niet de 903cc, maar een met nog minder power en meer herrie.
Maar wat rijdt dat leuk, stuiteren, kabaal en natuurlijk ontzettend makkelijk in onderhoud, kom daar met een visa maar eens om.
Het was wel de bedoeling om een paar jaar met het gebakje te doen, dus moet er nog wel wat werk gedaan worden, het zal niemand verbazen dat de achterkant van de dorpeltjes croissantendeeg is geworden.(lassen dus)
Voor de rest ziet het karretje er prima en schoon uit.
Bouwjaar 1991
km. stand 57000
Er komt er zeker weer een , maar de visa`s blijven!!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Als er al een volgende/nieuwe komt zal het een lease-bak zijn, en dan gaat het waarschijnlijk tussen de C4 Grand Picasso Exclusive met in ieder geval een automaat, of een C5 Tourer met in ieder geval een automaat…
Modellen in zoverre beperkt in keuze vanwege aanstaande 2e kind en alles wat daarbij hoort, en daarnaast ook nog een redelijk forse vierpoot.
Maar wie weet stap ik wel naar een ander merk, al zou ik nu niet weten welk merk/model dat dan zou moeten zijn?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Over een paar jaar een C6, voor erbij natuurlijk, ik denk niet dat ik echt afstand kan doen van m’n BX en de Xm’s. Misschien dat ik de Clio Baccarat van m’n vrouw wel inruil.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc