7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
HowTo/ervaring - Anti-roest behandeling / tectyleren DS
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 januari 2008 02:50 AM
  [ # 91 ]
Frank Selen schreef:
Frank Selen schreef:

Ik heb hier een heel voorzichtig begin gemaakt. Het eigenlijke werk (inspuiten holle ruimten) moet ik nog beschrijven. Dat is nog een hele klus, dus zal wel even duren…

Ik heb mijn anti-roesthandleiding op internet inmiddels verder aangepast.

Ik heb een testje gedaan met oa WD40 om te kijken hoe lang het aanwezig blijft op een roestige plaat.

Bij “Richtlijnen” heb ik een aanpassing gedaan wat betreft de termijn van behandeling en het gebruik van motorolie en Tectyl ML. Informatie over huidige/moderne UBC aangepast. De moderne UBC wordt niet meer poreus. Verder een opmerking over het continu denken aan roestbestrijding. Daarnaast nog wat kleine aanpassingen gedaan.

Ik heb nog een aanvulling : GT 7 spray van novatech http://www.novatech.be/index.php?st=products&prodkey=gt7&taal=nl is zelfs meestal goedkoper als WD40 en het werkt echt beter.
GT 7 breekt de roest echt heb ik zelf ondervonden.  Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 03 januari 2008 12:24 PM
  [ # 92 ]
Egbert schreef:

Ik ben altijd een erg grote fan van Owatrol olie. Als je toch aan het testen bent, ben ik erg benieuwd hoe lang deze olie op je roestige plaat blijft zitten.
Wat zijn de condities van je plaat? Binnen, buiten, in de regen?
Succes met je mooie site.

Dank je, Egbert. Plaat staat buiten, niet in de regen. Heb ‘t al even op de pagina aangepast.

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 03 januari 2008 12:26 PM
  [ # 93 ]
Martin schreef:

Frank,

Ik heb zelf al 3 jaren een roestige plaat met 1 laagje Owatrol in weer en wind staan. Na ongeveer 2 jaar begon de roest weer z’n verwoestende werk.
Ik zelf geef de voorkeur aan Owatrol als eerste laag daar waar ik de roest met een staalborstel heb verwijderd. Dit om roest in putjes welke met het blote oog niet te zien zijn te stoppen. Hierover 2 lagen 2K epoxy primer met de kwast want als je de epoxy verdunt lost dit verdunningsmiddel je Owatrol weer op. Bij gezandstraalde stukken als basis alleen epoxy primer en verder afwerken met 2k lakken.
Ik vraag me wel af of Owatrol te mengen is met Dinitrol als bescherming van de holle ruimtes. Misschien dat iemand dit al heeft geprobeerd.

Martin

Martin, ik neem aan dat je Owatrol-olie ook puur kunt gebruiken als HRV?

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 03 januari 2008 12:30 PM
  [ # 94 ]
paso schreef:

Ik heb nog een aanvulling : GT 7 spray van novatech http://www.novatech.be/index.php?st=products&prodkey=gt7&taal=nl is zelfs meestal goedkoper als WD40 en het werkt echt beter.
GT 7 breekt de roest echt heb ik zelf ondervonden.  Wink

Dank je! Nog nooit van gehoord.
Waar kun je GT 7 kopen (“winkel in de buurt?”)? Kan het op internet zo ff niet vinden.

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 januari 2008 08:29 PM
  [ # 95 ]
Frank Selen schreef:
paso schreef:

Ik heb nog een aanvulling : GT 7 spray van novatech http://www.novatech.be/index.php?st=products&prodkey=gt7&taal=nl is zelfs meestal goedkoper als WD40 en het werkt echt beter.
GT 7 breekt de roest echt heb ik zelf ondervonden.  Wink

Dank je! Nog nooit van gehoord.
Waar kun je GT 7 kopen (“winkel in de buurt?”)? Kan het op internet zo ff niet vinden.

Het is nog niet zolang op de markt, hier is het te koop in sommige DHZ zaken en in autoshops.
kijk waar ze Tec 7 verkopen. Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 14 februari 2008 06:27 PM
  [ # 96 ]

Is er nu al iemand die met Mike Sanders wax of met andere bespoken spullen z’n DS heeft vol gespoten?

Citroenbx heeft 4 liter besteld las ik hier ergens in oktober…

Profiel  
 
Gepost: 14 februari 2008 09:23 PM
  [ # 97 ]

Ik heb er idd klaarstaan voor in de BX maar eerst effe verhuizen, momenteel geen tijd…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 februari 2008 11:38 PM
  [ # 98 ]

Hier nog een product wat nog niet zo lang op de markt is en dus (voor zover ik weet) nog geen vergelijkende testen mee gedaan zijn: Rofix.

Wel een aantal goede verhalen over gehoord maar zelf helemaal geen ervaring mee. Als iemand er iets over te vertellen heeft ben ik er erg nieuwschierig naar.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 15 februari 2008 01:08 AM
  [ # 99 ]

Mijn DS is bij Ton Brouwers (  )behandeld aan de onderzijde. Ze zitten in Gemert, tussen Eindhoven en Helmond, maar dan een beetje naar boven.
Deze garage werd me toendertijd aanbevolen door garage Sanders. Ze leveren goed werk en voor een redelijke prijs. Tevens hebben ze voldoende ervaring met de DS maar heb ze nog niet in advertenties teruggevonden.

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 15 februari 2008 10:22 AM
  [ # 100 ]
bartjes schreef:

Mijn DS is bij Ton Brouwers (  )behandeld aan de onderzijde. Ze zitten in Gemert, tussen Eindhoven en Helmond, maar dan een beetje naar boven.
Deze garage werd me toendertijd aanbevolen door garage Sanders. Ze leveren goed werk en voor een redelijke prijs. Tevens hebben ze voldoende ervaring met de DS maar heb ze nog niet in advertenties teruggevonden.

Succes !

waarmee behandelen hun de auto ?

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 februari 2008 04:51 PM
  [ # 101 ]
lupolo schreef:
bartjes schreef:

Mijn DS is bij Ton Brouwers (  ).......

Succes !

waarmee behandelen hun de auto ?

Ik dacht waxoil.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 20 februari 2008 03:02 AM
  [ # 102 ]

Over ML: niet heel goed, bij het herstellen van de roestschade aan mijn C stijlen bleek dat de hechting aan het metaal zeer te wensen overlaat.
Deze schade is ontstaan door geklungel met de waterafvoerleidingen van een schuifdak zie  

de ml prut is erg dik opgebracht en is op diverse plaatsen gescheurd en heeft op andere plaatsen niet of onvoldoende gehecht. Deze ML behandeling is meer dan tien jaar geleden gedaan maar blijkt dus op de langere termijn niet volledig te conserveren. Sad

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 20 februari 2008 12:46 PM
  [ # 103 ]

Ik vraag me af welk middel na een jaar of 10 nog wel iets doet.
Om de hoeveel tijd moet je zo’n behandeling doen? Ik meen es iets gelezen te hebben zo om de 3 a 4 jaar als je swinters gewoon doorrijd met je DS..

Profiel  
 
Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 20 februari 2008 01:06 PM
  [ # 104 ]

CLL Martin schreef:

Ik vraag me af welk middel na een jaar of 10 nog wel iets doet.
Om de hoeveel tijd moet je zo’n behandeling doen? Ik meen es iets gelezen te hebben zo om de 3 a 4 jaar als je swinters gewoon doorrijd met je DS..

Ik ga toch eens zoals ik vroeger met stalen schepen deed tijdens de restauratie gewoon ordinair scheepsvet gebruiken en kijken hoe dit werkt.
Dit vet werd ook heet opgebracht, strijken met een bokkepoot, en dat werd aan de binnenzijde van de scheepshuid gedaan dus waar altijd condens is.
Dat houdt (onder die condities) minstens 40 jaar zonder dat eronder roestvorming ontstaat.

Na afkoeling is het zeer taai van structuur en blijft het nergens aan plakken, alleen ben ik er niet zeker van hoe dat met een auto is als deze in de volle zon staat. Confused:

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 20 februari 2008 01:10 PM
  [ # 105 ]

Als dat in de volle zon weer zacht word is dat alleen maar goed lijkt me?

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook