Ik weet niet precies wat voor opleiding een wegenwachter volgt, maar in mijn opleiding kwam ik destijds alleen 1 enkel hoofdstukje met de ‘basis’ tegen. Niet echt veel bijzonders.
De BX is weer met vlag en wimpel door de APK gekomen!
En dat na 20.792 km sinds de vorige APK.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gefeliciteerd Wouter!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Yay! Gefeli
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Hey Wouter,
Proficiat!! Goed onderhoud werpt z’n vruchten af.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gefeliciteerd! Ze kan er ook nog wel even tegenaan, toch?
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Dat is wel de bedoeling. De BX is net ingereden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Enkele weken geleden moest de BX worden afgesleept. Het bleek dat één bougiekabel storing gaf o.i.d. en dat daarom de ontstekingsmodule het had begeven. Na enkele dagen in een leen-Polo te hebben gereden kreeg ik de BX weer terug van de garage, met een wederom zeer fijn snorrend motortje. Het voorste deel van de uitlaat was wéér gelast, waardoor dat deel nu met lasnaden aan elkaar hangt.
Gisteren ging echter het middelste deel van de uitlaat kuren tonen.
Op de plek waar ooit een katalysator zat is in 2007 een stuk pijp ingelast. Daar ging het vanmiddag nog verder doorscheuren:
Nadat ik die foto had genomen ben ik direct teruggekeerd naar huis. Toen ik de straat in reed, brak de uitlaat finaal doormidden:
Ik moet zeggen dat het op zich wel sportief klinkt: filmpje...
Maandagochtend sta ik weer voor de deur bij de garage…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zo’n uitlaat roest wel hard dan zeg.
Heb je nu een nieuwe module + bougiekabels?
Drie weken geleden is bij de garage de ontstekingsmodule vervangen door een gloednieuw exemplaar, en die ene bougiekabel is vervangen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
die uitlaat lijkt bijna gesaboteert wat een epiese breuk
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
De uitlaat is gewoon doorgebroken op de lasnaad.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
neem mij niet kwalijk klein beeldscherm ik zie het nu haha
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Even een kleine update: de BX staat nog steeds op dezelfde parkeerplaats als waar ik ‘m vorige week heb neer gezet.
Na ruim 5 jaar trouwe dagelijke dienst mag mijn BX gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Dat wil zeggen dat ik sinds deze week met de bus naar mijn werk ga en dat ik de BX enkel nog ga gebruiken in de weekenden.
Wellicht dat ik volgende week of volgend weekend eens ga kijken hoe ik de uitlaat ga fixen.
Ik ben net wel even bij de BX wezen kijken. Ze stond onder een boom, helemaal bedolven onder de herfstbladeren en onder de vogelpoep. Zag er wel triest uit.
Maar: ze start nog wel!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dus dit is het einde van de BX als forenzenmobiel? Leuke aan alleen in het weekend gebruiken is wel dat het bijzonder blijft erin te rijden. En je bent altijd vrij als je erin rijdt.