Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, de overstap naar de Xantia is aanstaande?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Een Xantia Break is veel te groot en zwaar voor mij.
Voorlopig blijf ik lekker bij de BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
BX is ook veel mooier. Al heb ik ook een tijdje een Xantia in de gaten gehouden.
Alleen precies van XBXG zegt, veel te zwaar.
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Alles went
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom te zwaar? Zoveel merk je daar toch niet van?
Een XM of CX is nog veel zwaarder, dat rijdt ook prachtig.
Of bedoelen we te zwaar voor de wegenbelasting? Want dat verschil merk je idd wel tov een lichte BX.
Een Xantia berline is uiteraard iets lichter, maar ook qua wegenbelasting blijf ik lekker bij de 903 kg van mijn BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Met de garage heb ik een accoord berijkt over het bedrag dat de verzekering wil uitkeren.
Dit geld ga ik gebruiken voor wat reparaties. Het belangrijkste daarvan is natuurlijk een nieuwe achterbumper die in kleur zal moeten worden gespoten.
Vandaag heb ik overigens een goede gebruikte voorpijp van de uitlaat gescoord. De oude was behoorlijk slecht. Nadat ik eind vorig jaar de middenpijp al had vervangen, wordt de uitlaat dus nu steeds beter.
Dit was de oude uitlaatpijp, die van het uitlaatspruitstuk onder de motor door loopt.
Het ding hing van de lasnaden aan elkaar…
Een kijkje in de oude uitlaatpijp. Hier zat ooit een tussenschot in, maar dat is volledig weg…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Het gaat dus goedkomen met je BX? Geen structurele vervormingen?
Staat daar nou een rode break buiten? Mooi.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ai, ik lees dit topic nu pas. Zonde, maar gelukkig valt het mee, en blijft het
ding op de weg. Leve de trekhaak.
Wat betreft de Xantia, het is geen kwestie van te groot of te zwaar,
het is gewoon een geheel andere auto. Ik reed ook een tijdje Xantia,
als opvolger van een BX. Zeer betrouwbare auto, maar het heeft mij nooit zo
kunnen bekoren als de BX dat deed. Saaaaai.
JW
PieterSanders schreef:Het gaat dus goedkomen met je BX? Geen structurele vervormingen?
Volgens de garage is er wel wat vervvorming in de trekhaak, maar vandaag heb ik er een échte BX-kenner naar laten kijken en hij zag geen vervorming. Valt alleszins mee dus.
PieterSanders schreef:Staat daar nou een rode break buiten? Mooi.
Ja, een type 1 zelfs!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Beide verzekeringsmaatschappijen zijn het overeengekomen en ik ben accoord gegaan met het bedrag dat mijn verzekering mij wil uitkeren.
Aanstaande zaterdag ga ik een nette bumper ophalen in Brabant. Die zal vervolgens worden gespoten in een kleur die het dichtst bij de kleur van de vale voorbumper komt, om kleurverschil tussen de beide bumpers te voorkomen.
En dan houd ik nog wat geld over. Ik heb besloten om dit geld te investeren in roestpreventie van de BX, want daar is in de afgelopen 24 jaar nauwelijks iets aan gedaan. Al een tijdje heb ik 4 lelijke roestplekjes, waar ik nu toch écht iets aan moet gaan doen.
Mocht er nog wat geld overblijven, dan komen er 2 nieuwe achterbandjes en wellicht nog wat kleine reparaties.
Goed, de roestpuntjes die mijn BX heeft:
1. De linker dorpel is een bekend plekje. Waarschijnlijk heb ik ooit de linker voordeur dichtgegooid terwijl de gordel er tussen zat. De afgelopen jaren heeft zich deze roestplek gevormd. Vanwege mijn luiheid heb ik er nooit wat aan laten doen. Dat wordt nu dus behandeld.
2. Nog zo’n bekende plek van de BX: de naad linksvoor in de motorruimte.
3. Binnen een jaar heeft de roest in het rechter achterscherm zich ontwikkeld tot wat het nu is. Links achter is er overigens geen roest.
4. Nogmaals het rechter achterscherm, maar dan bij het ophangpunt van de achterbumper. Deze roest heb ik zelf nooit kunnen bekijken. Toen laatst bij de garage de achterbumper eraf is gehaald voor het opmaken van de schade van de aanrijding, viel het de monteur van de garage wel mee, dus heel erg schokkend is het gelukkig niet.
Ik hoop binnen enkele weken aan U een deels hernieuwde BX te kunnen tonen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
ah kijk eens aan toch een klein beetje een geluk bij een ongeluk. mooi dat het zo goed afgehandeld word.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
ik zou eerst de voorbumper zo goed mogelijk op kleur proberen te krijgen en dan de achterbumper bij die kleur in de buurt maken! of beide bumpers laten spuiten in de originele kleur, vraag eens wat dat extra kost, als ze toch aan t spuiten zijn, is een bumpertje extra niet veel werk en is alles weer super netjes!
greetzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Zeker weten, extra kosten zijn er bijna niet. Gaat in 1 moeite door….... en wel zo netjes
Mocht je het zekere voor het onzekere willen nemen, heb ik nog een trekhaak te koop. Je bent er zaterdag toch.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk