

































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
par eXeMple! schreef:graddus schreef:garagestmarien schreef:Is dat bij de breedspoor over gegaan naar die in de wisser?
Geen idee, zou zomaar kunnen.
Of is het een modificatie i.v.m. dat brekende buisje?
Nee hoor, het is gewoon een oudere versie.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rik/Sans, kan ome WimvdL niet effe een nieuw lager in die spanrol maken???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
waterman771 schreef:Rik/Sans, kan ome WimvdL niet effe een nieuw lager in die spanrol maken???
Dat zat ik ook net te denken, als zo’n spanrol zo vakking duur is, is het dan niet mogelijk om er een nieuw lager in te drukken?






















Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zo, tussen alle spanrollager-ellende door dan even een stukje ontspanning: mijn foto’s van de shoot van Rik’s CX zijn klaar! Een voorproefje:
Alle 26 foto’s zijn te zien op mijn onderstaande website , dit is nog maar een tipje van de sluier!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Mooie foto’s hoor
inderdaad, wow !
arti: mooie industriele omgeving gecombineerd met een fraai lijnenspel op wielen. ook de kleur contrasteert mooi !
je linker achter nummerplaat verlichting doet ‘t niet.
en is het de licht inval vd tl buizen, of zit er wat kleurverschil over de deuren/panelen ter rechter zijde ??
mijn voiture mag je ook lenen voor de photo shoot !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
De rechterkant zit als het goed is geen kleurverschil in de panelen. De linkerkant wel een stuk meer. Het zou goed aan het licht kunnen liggen.
Verder ga ik dadelijk maar eens die onderdelen bestellen bij CX-basis. Iets door WvdL laten fabrieken is ook niet het goedkoopste, en dan moet hij ook eerst naar Abbenes gehaald worden en dat kost ook weer geld. Ik denk dat dit uiteindelijk de goedkoopste oplossing is. Misschien niet de allersnelste, dat hangt nog van CX-basis af hoe snel die leveren.
Ben alleen bang dat ik alweer niet met de CX naar Citromobile kan, vorig jaar moest ik noodgedwongen met de bix omdat de CX toen ook al stuk was. Dit jaar is zelfs de bix ook stuk dus ben benieuwd hoe ik dan kan… Iemand een plekje over…?
Groetjes, Rik.
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow mooie foto’s!
Jammer Rik, dat de Cx probleem heeft!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
japv schreef:
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Zo, tijd voor weer een update!
De CX is uiteindelijk toch maar versleept van Utrecht naar Abbenes. Daar hebben Sans en ome Willem er inderdaad een ander lager in de spanrol gefrut. Nieuw riempje kwamen ze ook nog ergens tegen en voila, de CX is weer razend enthousiast. Dat is uiteraard uitgetest op een rondje Nederland. Op de A2 kwam ik ‘s avonds nog een SM tegen die het gas er flink op had. Dus samen een stukje opgetrokken over ‘s lands wegen met een kilometertje of 160 per uur.
Op de terugweg echter gingen de ramen steeds beslaan als de kachel aan stond, vond ik erg apart, maar ik geloofde het wel. Toen begin deze week ineens een zurighe lucht uit de ventilatie kwam en er rook verscheen bij de voeten van de bijrijder werd de zaak echter anders. De CX was weer even in orde, maar ze heeft zo veel karakter dat dat nooit lang kan duren. Dus de kachelradiateur ging nu maar eens roet (naja, kvs eigelijk…) in het eten gooien.
Bij Van der Laan maar even een potje van dat dicht-spul in het systeem laten gooien. Binnenkort weten we of het helpt, en anders maar eens een nieuwe kachelradiateur gaan scoren
Maar goed, het belangrijkste is dat ze weer op de weg is, ze zweeft zoals het hoort en ze gedraagt zich nog altijd subliem in het dagelijkse verkeer van de randstad. En al die kleine dingetjes worden toch weer goed gemaakt als er ineens een meid in een fordje rechts langs komt en heel enthousiast haar duim opsteekt en allerlei van dat soort dingen. Dan weet je weer waarom je in zo’n karaktervolle wagen rijdt.
Tot zover dus maar weer deze update…


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zou niet van de rotzooi in je systeem gooien, dat wil je niet.
Gewoon snel maken en anders is het misschien een optie om tijdelijk onder de kap de aan en afvoer af te sluiten?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Mja, ik heb al eens de kachel afgesloten gehad. Dan vind ik het beter om hem direct te vervangen. Maar na alle kosten van de laatste weken is daar nu echt even geen geld voor. Dus dan moet het maar even zo opgelost worden. En ik denk dat het niet verschrikkelijk veel kwaad kan. Ik hoop dat het de lekkage oplost, en anders… sja… ze verkopen het spul niet voor niks. Dus het zal vast geen dramatische schade aanrichten. Al blijft het natuurlijk wel jaren in je systeem zitten. Maar ach, het is een afweging die ik gemaakt heb.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Oh ja, dat was jij
Ik heb in november 2007 nog 60 euro betaald bij de AMH; dit ter info.
RikvdS schreef:Mja, ik heb al eens de kachel afgesloten gehad.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Hmm, 60 euro is nog wel prima te doen. En als ik dan zelf dat ding eens zou kunnen vervangen. Dan kan ik het wel leien op zich. Naja, maar eens in het rond kijken of zo’n ding ergens vandaan te halen is.
Verder nog een vraag bij een euvel. Ik heb nou al een hele tijd af en toe last van het volgende euvel.
Soms loopt ze nog altijd ineens slecht. Zwarte walmen aan de achterkant, hoop gepruttel voorin. De volgende dingen zouden misschien voor kenners wel eens de aard van dit euvel aan kunnen wijzen denk ik. Het is namelijk zo dat even de motor afzetten en weer aanzetten het meestal weeer eventjes voor een minuutje of iets meer kan verhelpen. En als ik rij op bijvoorbeeld de snelweg, dan schokt hij heel erg als ik gewoon constante snelheid probeer aan te houden. Laat ik het gas los en laat ik het daarna langzaam weer op komen dan is er op een moment een omslag punt waarop hij heel abrupt weer aangrijpt. Daarvoor is het dus net alsof je het gaspedaal nog steeds niet hebt ingedrukt. Geef ik echter vanaf het constant rijden gewoon ineens vol gas, dan gaat ie dr meteen als de brandweer vandoor en lijkt het weer perfect te gaan, tot je dan weer een bepaalde snelheid aan wil houden. Dan is het weer bokken en pruttelen e.d.
Heeft er iemand ook maar enig idee waar dit in kan zitten? Ik ben erg benieuwd want zo langzamerhand begint het knap irritant te worden…














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brandstofdruk al gemeten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste