Gisteren heb ik hem weggebracht voor een APK en afgekeurd
De handremkabel rechts was gebroken.
Dus gisterenavond dacht ik even snel er een nieuwe op te zetten maar dat viel nog best tegen maar het is gelukt.
Dus vandaag is die weer goedgekeurd
Verde rngo 1 vraagje over het vervangen van de HD pomp, als ik die bout met sleutel 12 losdraai is de druk toch overal vanaf ook van het hogedruk systeem?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zet hem eerst in de laagste stand anders vliegt het je tegemoed….
Daarna gewoon losdraaien, vervangen, vullen middels de retourslang, en starten maar!
Wat het GTI gebeuren! Ik zou het doen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vandaag de pomp verwisseld en het is allemaal goedgegaan.
Maar wat betreft de motor ombouw dit gaat zeer waarschijnlijk toch niet lukken de loods die ik dacht te kunnen gebruiken mag ik toch weer niet gebruiken, erg jammer ik had graag eens een grote klus aan me auto gedaan en dan was het naturlijk helemaal mooi geweest als er een GTi motor in mijn eigen bx kon.
Maar ik vraag nog even rond maar de kans wordt wel erg klein.
Toch allemaal bedankt voor het aanbod om mee te helpen.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Het kan altijd! alleen even een geschikte plek vinden.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tuurlijk, als je zo je contacten hebt en een flinke oprit. Even serieus: ruimte is vaak nog het grootste probleem bij dit soort plannen, dus ik begrijp Robin heel goed. Een goede plek om grotere projecten aan te pakken vind je doorgaans alleen nog in het noorden in een redelijk betaalbare categorie, en dat is voor een student/scholier die in Oss woont natuurlijk geen optie, anders had hij de GT (die nu dus in Friesland gestald staat) die ik van hem overnam vermoedelijk ook wel zelf gehouden.
Maar als iemand nog een betaalbare optie weet kan ‘ie natuurlijk altijd even Robin peilen.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tja, een keertje naar iemand toe gaan (van de club of forum) die kan helpen. Dan moet het met een weekendje gedaan zijn.
De ruimte die ik op het oog had dacht ik wel voor een paar weken te kunnen gebruiken, Voor de GT was dat sowieso geen optie omdat dit waarschijnlijk toch een langer project zou worden.
Maar de ruimte is dus inderdaad vaak het probleem, en ik denk ook niet dat er heel veel forumleden zijn die en plek en tijd hebben om een paar dagen mee te helpen.
Maar als er iemand is die dat wel heeft hoor ik het natuurlijk graag
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tja, ik zat even aan mezelf te denken. Maar vanwege de drukte heb ik pas van het zomer tijd. En kan niks beloven.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
En die doe-het-zelf garage in Oss, waar de meeting was? Of wordt dat te prijzig?
McDean, bedankt voor het aanbod ik zal het in me achterhoofd houden en er op terug komen als het zomer is
Maar die doe-het-zelf garage had ik inderdaad ook aan zitten denken, maar ik denk dat dat heel kostbaar gaat worden ik heb zon motor er zelf denk ik niet binnen 2 dagen in liggen.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Kom er maar op terug hoor! Als ik tijd en zin heb vind ik het wel leuk.
Je hoeft je ook niet te haasten hoor, die motor ligt hier prima. En ik vind het idee om een reservemotor te hebben tot na de circuitdag ook wel prettig
Ondertussen toch de motor die er nu inlicht maar normaal onderhoud geven,
Dus vandaag even bougies gehaald en gemonteerd.
Verder wou ik de olie verversen maar nu heb ik 15w40 olie meegenomen deze kan er toch ook gewoon in?
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Volgens mij hoort er 15W40 in een BDY/BDZ-blok. Staat wel in je instructieboekje geloof ik.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Volgens het boekje kan er 10W40 of 15W40 in. 15W40 is iets dikker met koude motor dan 10W40.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”