Vandaag ven dat hele plaatje vervangen met de weerstand, en de verwarming doet het weer maar nu alleen nog maar in stand 1 t/m 3 dus waarschijnlijk is toch ook het bedieningsprintplaatje kapot alleen die nog even vervangen en dan moet het denk ik weer goed zijn.
Sinds vandaag maakt mn bx een raar geluid, als ik in een bocht zit komt er een geluid vanaf linksvoor, Ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven maar het klikt als whowwhowwhow anders als dit weet ik het niet uit te leggen, weet iemand wat dit is?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Alleen in bochten naar rechts of ook naar links? Wellicht een wiellagertje gaar aan het worden?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Hij doet het naar allebij de kanten maar ook weer niet altijd meestal moet ik wel 30 of harder rijden.
Weet iemand hoe te controleren of het echt het wiellager is?
Totaal aantal Berichten: 11789
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het bewuste wiel even los van de grond zetten. Boven en onder vastpakken en het wiel ‘wrikken’ Dan het wiel voor en achter vastpakken en dezelfde procedure uitvoeren. Bij een voorwiel zou je dan de besturing goed kunnen bewegen, maar speling voel je dan wel.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
In de garage zijn we er achter gekomen dat de hoes van de aandrijfas was gescheurd en dus de homekineet kapot is, nou wil ik deze vervangen en heb ik een hele aandrijfas meegekregen.
Maar ze zeiden dat ik alleen de kop hoef te verwisselen, kun je deze er zo afpakken of vallen er dan stukke lager uit? dus moe tik ermee opletten?
Verder weet ik niet goed hoe ik de nieuwe hoes vast moet zetten ik heb een stuk ligarex? meegekregen maar geen tang dus hoe kan ik dit anders oplossen?
Als die andere as nog goed is, zou ik die er gewoon inzetten.
Is makkelijker als alleen het versleten deel van je huidige as vervangen, want daarvoor zal die er ook uit moeten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ze hadden het er over dat de as er dan niet uit hoef en dat de versnellingsbakolie er niet uit hoef, maar deze methode is hier niet bekend?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Heb je een dop 36? Om mee te beginnen… En een fusee-vork. Waarom zetten ze die as er in de garage niet even in? Daar is het een halfuurtje werk. Kunnen ze ook meteen de oliekeerring even meevervangen.
Om ook zelf iets aan me auto te kunnen doen, en er iets van te willen leren wil ik het zelf proberen.
Dit wou ik dan ook doen in de doehetzelf garage.
Dus het gereedschap heb ik dan wel bij de hand.
Lijkt me dom om voor een aswissel 30,- euro per uur aan een brug te spenderen. Kan je even goed op assteunen .
Moeilijkste is nog die naafmoer loskrijgen (kan je beter 30,- euro aan die dop spenderen )
Nou wil ik de ashoes gaan vervangen, maar hoe krijg ik de homekineet van de as af? waar moet ik op slaan en waar niet om hem eraf te krijgen?
Je hebt daar een trekker voor nodig, zodat je niet op de homokineet zelf hoeft te slaan.
Oke dat moet te regelen zijn, maar in de vraagbaak staat niks over een ashoes wissel dus ik zit met veel vragen.
Waar gaat zo’n homokineet uit elkaar, komt deze in zn geheel van de as af? of zit die ergens anders geklemt?
Waar moet ik de trekken op zetten zo dicht mogelijk bij de as?
En zit hier nog iets van borging op of kun je hem er dan zo aftrekken?