Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom thuis!
Ook welkom terug.
En idd Exclusive duurt vaak langer.
C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
wat een geluk voor jou, nu ga je toch met een echte auto kunnen rijden
mvg
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Pablo Picasso schreef:
Vandaag bericht gekregen dat de C4GP toch geleverd mag worden. Hoera!
En dus ben ik blij en terug op het forum. En we zwaaien naar de Ford garage.
Back to topic: levertijd 3,5 maand uiteindelijk maar dat komt door de uitvoering (Exclusive)
En nog lekker een automaat ook! Ik heb de keus tussen S-Max (handbak) en C4GP (aut.) in 2 ltr. diesel-uitvoering eens vergeleken op de site van Leaseplan maar dan komt de C4GP er in alle gevallen goedkoper vanaf, ondanks ongunstiger energie-label. Hoe kan het dan dat je leasemij. moeilijk deed?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
jhvink schreef:Pablo Picasso schreef:
Vandaag bericht gekregen dat de C4GP toch geleverd mag worden. Hoera!
En dus ben ik blij en terug op het forum. En we zwaaien naar de Ford garage.
Back to topic: levertijd 3,5 maand uiteindelijk maar dat komt door de uitvoering (Exclusive)
En nog lekker een automaat ook! Ik heb de keus tussen S-Max (handbak) en C4GP (aut.) in 2 ltr. diesel-uitvoering eens vergeleken op de site van Leaseplan maar dan komt de C4GP er in alle gevallen goedkoper vanaf, ondanks ongunstiger energie-label. Hoe kan het dan dat je leasemij. moeilijk deed?
De C4GP was inderdaad iets goedkoper. Het probleem is de CO2 uitstoot van de automaat. Die is 195 gr/km. Daarmee komt deze dame in aanmerking voor de slurptax waarvan de grens is verlaagd. Nu moet over elke gram boven de grenswaarde een soort boete betaald worden. Kijk maar eens op http://www.citroen.nl naar de nieuwste prijslijst. Kaal kost “mijn auto” ineens 43.460,-. Dit was tot 1-1-2009 nog geen 41.000,-
De S-max is juist € 900,- goedkoper geworden want die heeft een B-label en dat was een C-label.
Laat duidelijk zijn dat ik blij ben dat ik in de Citroën MAG rijden. Echter met een dergelijke CO2-uitstoot voel je je wel een halve crimineel.
Pablo
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Pablo Picasso schreef:jhvink schreef:Pablo Picasso schreef:
Vandaag bericht gekregen dat de C4GP toch geleverd mag worden. Hoera!
En dus ben ik blij en terug op het forum. En we zwaaien naar de Ford garage.
Back to topic: levertijd 3,5 maand uiteindelijk maar dat komt door de uitvoering (Exclusive)
En nog lekker een automaat ook! Ik heb de keus tussen S-Max (handbak) en C4GP (aut.) in 2 ltr. diesel-uitvoering eens vergeleken op de site van Leaseplan maar dan komt de C4GP er in alle gevallen goedkoper vanaf, ondanks ongunstiger energie-label. Hoe kan het dan dat je leasemij. moeilijk deed?
De C4GP was inderdaad iets goedkoper. Het probleem is de CO2 uitstoot van de automaat. Die is 195 gr/km. Daarmee komt deze dame in aanmerking voor de slurptax waarvan de grens is verlaagd. Nu moet over elke gram boven de grenswaarde een soort boete betaald worden. Kijk maar eens op http://www.citroen.nl naar de nieuwste prijslijst. Kaal kost “mijn auto” ineens 43.460,-. Dit was tot 1-1-2009 nog geen 41.000,-
De S-max is juist € 900,- goedkoper geworden want die heeft een B-label en dat was een C-label.
Laat duidelijk zijn dat ik blij ben dat ik in de Citroën MAG rijden. Echter met een dergelijke CO2-uitstoot voel je je wel een halve crimineel.Pablo
Even wat betreft die CO2-uitstoot.. Ik vind het héél goed dat dat zo laag mogelijk moet zijn, maar ik vind het zo erg dat wij beboet worden als we een maximumgrens overschrijden, terwijl in andere delen van de wereld auto’s van 10-30 jaar geleden vrolijk vervuilen alsof het niets is en daar wordt dan niets tegen gedaan. Mijn vriendin woont rechtover zo’n “handelaar” waar men zo oude auto’s per tien komt afhalen richting Polen, Oekraïne… en dat zijn echt niet meer de friste auto’s. Maarja, vadertje staat zeker??
En nu weer on-topic
stalsie schreef:Pablo Picasso schreef:jhvink schreef:Pablo Picasso schreef:
Vandaag bericht gekregen dat de C4GP toch geleverd mag worden. Hoera!
En dus ben ik blij en terug op het forum. En we zwaaien naar de Ford garage.
Back to topic: levertijd 3,5 maand uiteindelijk maar dat komt door de uitvoering (Exclusive)
En nog lekker een automaat ook! Ik heb de keus tussen S-Max (handbak) en C4GP (aut.) in 2 ltr. diesel-uitvoering eens vergeleken op de site van Leaseplan maar dan komt de C4GP er in alle gevallen goedkoper vanaf, ondanks ongunstiger energie-label. Hoe kan het dan dat je leasemij. moeilijk deed?
De C4GP was inderdaad iets goedkoper. Het probleem is de CO2 uitstoot van de automaat. Die is 195 gr/km. Daarmee komt deze dame in aanmerking voor de slurptax waarvan de grens is verlaagd. Nu moet over elke gram boven de grenswaarde een soort boete betaald worden. Kijk maar eens op http://www.citroen.nl naar de nieuwste prijslijst. Kaal kost “mijn auto” ineens 43.460,-. Dit was tot 1-1-2009 nog geen 41.000,-
De S-max is juist € 900,- goedkoper geworden want die heeft een B-label en dat was een C-label.
Laat duidelijk zijn dat ik blij ben dat ik in de Citroën MAG rijden. Echter met een dergelijke CO2-uitstoot voel je je wel een halve crimineel.Pablo
Even wat betreft die CO2-uitstoot.. Ik vind het héél goed dat dat zo laag mogelijk moet zijn, maar ik vind het zo erg dat wij beboet worden als we een maximumgrens overschrijden, terwijl in andere delen van de wereld auto’s van 10-30 jaar geleden vrolijk vervuilen alsof het niets is en daar wordt dan niets tegen gedaan. Mijn vriendin woont rechtover zo’n “handelaar” waar men zo oude auto’s per tien komt afhalen richting Polen, Oekraïne… en dat zijn echt niet meer de friste auto’s. Maarja, vadertje staat zeker??
En nu weer on-topic
Voor je het weet gaat het over zuipende dames
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Weleens in Cuba geweest ?
Blijkbaar moeten we in Nederland weer voorop lopen en het beste jongetje van de klas zijn. Overigens verbazingwekkend dat dit zo’n rare invloed heeft op de levertijd
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Hansdj schreef:Grappig en geheel offtopic…..............er loopt hier ergens een draadje waar iemand, bij hoog en laag bleef beweren dat er geen 13 polige Jeagerstekkers wordt geleverd door Citroen.
Reinier bewijst het tegendeel
a.s. zaterdag kan ik je hierover uitsluitsel geven. dan staat mijn C4 om 11.00 klaar om opgehaald te worden
Kon al eerder deze week maar ik had zelf geen tijd.
Vanaf bestelling 1 december tot aflevering 10 januari dus 5 weken.
Maar is ook een standaard Ligne Business Onyx Noir 1.6 HDi EB6V.
Zag wel dat de auto ruim 1000€ goedkoper is geworden. Hopen dat de Leasemij dit ook doorberekend aan mij. Scheeld weer 20 euro per maand
C4 Grand Picasso Ligne Business 1.6 Hdif Eb6v (met NaviDrive RT5 incl Bluetooth), Noir Onyx, Dorpel Beschermers en een vaste trekhaak met 13 polige jaeger.
Sinds 10-01-2009 23.500 KM
http://images.spritmonitor.de/313709_5.png
http://images.spritmonitor.de/313709.png
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Maar is ook een standaard Ligne Business Onyx Noir 1.6 HDi EB6V.
Zag wel dat de auto ruim 1000€ goedkoper is geworden. Hopen dat de Leasemij dit ook doorberekend aan mij. Scheeld weer 20 euro per maand
Maak me gek!
Een standaard GC4P Ligne business 1.6 HDI EB6V voor 1000 euro minder?
Vanwege nieuwe regeltjes?
Laat ik er nou één via de lease in bestelling hebben staan…
Inderdaad hopen dat het wordt doorberekend, al vrees ik van niet, daar ze aardig wat van de leaseprijs hebben afgehaald na 1 telefoontje.
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Laat je niet foppen Macfocus
Mijn C4GP is 31-10-2008 besteld maar de leasemaatschappij krijgt gewoon de (in mijn geval hogere) 2009-prijs doorbelast. Blijkbaar staat iets in de voorwaarden over prijswijzigingen die het gevolg zijn van wetswijzigingen. Dus dat zou ook voor een prijsverlaging moeten gelden. Scheelt jou of jouw baas in het maandbedrag.
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
We gaan het wel merken.
Als de prijs omlaag zou gaan heb ik er wel het voordeel van, er moet namelijk best een behoorlijke eigen bijdrage worden betaald.
Maar daar hebben we dan wel een mooie comfortabele auto voor, en als je zoals ik ±50 -60.000 km/j in de spits rijdt dan ga je dat wel waarderen…
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Hallo, eerste post hier.
Wegens familie-uitbreiding (van 2 naar 3 kinderen) hebben we een andere wagen nodig. Van de verschillende alternatieven (C-Max, Touran, Zafira, FR-V,...) was de C4GP de meest overtuigende kandidaat (grootte/ruimte, uitrusting, prijs,...)
Gisteren dan ook eentje gaan bestellen (1.6Hdi SX + enkele opties). Levertermijn vind ik wel erg lang, zeker gezien deze mindere tijden: 23 april of een kleine 15 weken.
gefeliciteerd met je aankoop, ik ben he met je eens dat een levertijd van 15 week erg lang is maar ik verwacht wel dat ook de PSA fabriek minder werkt op dit moment, en ja dan komen er minder auto’s van de band
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb een stockwagen genomen omdat men dealer zei dat citroen een leveringstermijn opgaf van 2maanden, maar hij uit ervaring wist dat er zelden een exclusive sneller binnenkwam dan 6maanden.
Dus in die zin is het wel sterk teruggedrongen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km