49 van de 97
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 20 december 2009 02:55 PM
  [ # 721 ]

Altijd balen dit soort dingen. Ondersteuning van mijn zijde: ik heb volgens mij nog een volledig roestvrij rechterspatbord voor je (niet in de kleur, en met wat transportkrasjes, maar je ging toch al uit van spuitwerk?). Bij deze een donatie om je droomkar toch (weer) op de weg te krijgen…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 20 december 2009 03:22 PM
  [ # 722 ]

Ik ga het onthouden, maar Nanko heeft nog een zwart spatbord liggen. Dus dat komt nog beter uit.

Trouwens: nog even vermelden.
Toch prachtig zo’n forum vol liefhebbers Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 20 december 2009 04:09 PM
  [ # 723 ]

Nog even een vraagje. Als dat subframe er uit ligt dan kan ik makkelijk aan de voorste hoogteregelaar (toch?). Loont het om deze ook te vervangen (voor een gereviseerd exemplaar dus)?

En als het subframe er af ligt, dan moeten de assen er af… dan kan ik meteen toch ook de keerringen van de automaat vervangen? (dan is de lekkage van de automaat misschien ook meteen opgelost Smile )

Vraag het maar omdat dit dingen zijn die besteld moeten worden veronderstel ik Smile

Profiel  
 
FVdV
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 30-09-2009

Gepost: 20 december 2009 06:39 PM
  [ # 724 ]

De laatste dagen heb ik je topic eens doorgelezen van in het begin en man, wat een werk zit hier al in. Spijtig natuurlijk van dat sub-frame maar hier zal je je ook wel weer doorslaan en je leert er natuurlijk altijd van bij.

Momenteel lees ik hier zelf vooral mee omdat ik mijn bx nog maar juist heb en er nog niet zo veel van weet maar van dit topic alleen al heb ik al net wat opgestoken. Jij stelt wel een hoop vragen maar daar hebben de andere beginners zeker ook veel aan!

Keep up the good work.


(en succes met de komende examens)

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 20 december 2009 07:07 PM
  [ # 725 ]

Die hoop vragen is omdat ik voor elke job een hemelse schrik heb. En na elke job denk ik van ‘ah… is het dat maar’. Kortom, gewoon aan beginnen en het komt wel goed Smile

Had 18 maanden geleden nooit gedacht dat ik nog maar aan een subchassis wissel zou durven beginnen. Durven doe ik het nog steeds niet goed, maar met de hulp van de leden hier komt het immers wel goed.

Profiel  
 
FVdV
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 30-09-2009

Gepost: 20 december 2009 11:50 PM
  [ # 726 ]

Ik zit met hetzelfde probleem dus ik ga er rustig aan beginnen met wat soldeerwerk om mijn radio te installeren, mijn dashboard eruit halen en alle lampjes vervangen, hetzelfde met de middenconsole en dan eens kijken naar de distributieriem of het doenbaar is met mijn skills.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 december 2009 12:00 AM
  [ # 727 ]

idem

Hier is de ontwikkeling van radio-installatie en voorzichtige roestbehandeling, via het wisselen van een radiator van een BX naar het droogmaken van een GSA-motorblok gegaan… Het gaat stapje voor stapje maar ‘t is leuk om te leren.

Het helpt wel heel erg als je nog een auto hebt zodat de klus niet per sé af hoeft op dezelfde dag als dat je er aan begint…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 21 december 2009 03:02 AM
  [ # 728 ]

Toch even mijn respect uitspreken voor Pieter en zijn doorzettingsvermogen!

Kom op jongen, dit heuveltje neem je inderdaad ook wel, hulp is er van veel forumleden en geestelijke ondersteuning ook!

Dit gaat helemaal goedkomen! Wink

Misschien heeft iemand ook nog wel zo’n BBS velg ergens in de schuur of op zolder liggen?

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 december 2009 10:41 AM
  [ # 729 ]

Misschien heeft iemand ook nog wel zo’n BBS velg ergens in de schuur of op zolder liggen?

Na de herstelling ga ik naar huis rijden op 2 reserve banden en ga ik eens rondhoren of die velg niet meer hersteld kan worden.

Indian ja: laat ik hem herstellen en leg er een nieuwe Michelin op.

Indien neen: dan koop koop ik ofwel 4 andere alu velgen (gebruikte dus, eventueel met band) en ga ik op zoek naar een BBS’er. Als ik dan een BBS’er gevonden heb dan heb ik een perfect excuus om winterbanden te gebruiken volgend jaar Smile

Maar die velg is momenteel het minst van mijn zorgen Wink .

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 21 december 2009 08:45 PM
  [ # 730 ]

Velgen zijn wel op te knappen. Schadeherstelbedrijfjes doen het misschien, maar er zijn ook speciale bedrijven die daarin gespecialiseerd zijn. Het is alleen lastig om ze op te knappen, want je bent toch met een stuk veiligheid bezig en als de velg zijn oorspronkelijke stevigheid verliest dan is het opknappen niet meer mogelijk.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 december 2009 12:52 AM
  [ # 731 ]

Edit René...quote gewist..quote op het laatste bericht is onzinquestion

Niet zo’n duidelijk verhaal zo… Kan het nou wel, kan het nou niet?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 december 2009 01:25 AM
  [ # 732 ]
BunnY schreef:

Toch prachtig zo’n forum vol liefhebbers Smile

Is.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 december 2009 01:26 AM
  [ # 733 ]
BunnY schreef:

Nog even een vraagje. Als dat subframe er uit ligt dan kan ik makkelijk aan de voorste hoogteregelaar (toch?). Loont het om deze ook te vervangen (voor een gereviseerd exemplaar dus)?

Ja.

En als het subframe er af ligt, dan moeten de assen er af… dan kan ik meteen toch ook de keerringen van de automaat vervangen? (dan is de lekkage van de automaat misschien ook meteen opgelost Smile )

Vraag het maar omdat dit dingen zijn die besteld moeten worden veronderstel ik Smile

Ja.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 december 2009 01:32 AM
  [ # 734 ]

Als een lichtmetalen velg gescheurd of gebroken is dan zie ik niet in hoe zo’n ding gerepareerd kan worden.

Staal kun je nog lassen, maar dit is Rusland niet. Hier in West-Europa hebben we een bepaalde standaard qua comfort en veiligheid. Lichtmetaal is meestal een soort legering wat niet te lassen valt.

Zet ‘t uit je hoofd, koop wat anders. Desnoods ga je een tijdje 165-ers rijden. Lekker goedkoop, weinig herrie, minder verbruik en toch een aardige wegligging. Goed genoeg voor de meesten in ieder geval.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 december 2009 01:02 PM
  [ # 735 ]

Hier een foto van de schade aan de velg. Het is (volgens mij) enkel dat opstaande randje dat kapot is…

(sorry voor de slechte foto maar de auto staat thuis en ik zit op kamers/kot). Schade zit tussen 3 en 4uur (als je de velg als een klok bekijkt)

En dan volgende vraag. Ik ga meteen ook een nieuwe hoogteregelaar steken. Niet omdat de mijne kapot is maar ik kan er nu toch bij en dus meteen maar goed doen.
Nu heb ik 2 mogelijkheden. Nieuwe of gereviseerde regelaar. Ik heb op dit forum gelezen dat Chyparse gereviseerde hoogteregelaars levert. Zijn er nog andere plekken? En wat zou zo’n ding kosten?

Alvast (wederom) bedankt.
Pieter

Profiel  
 
 
49 van de 97
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook