58 van de 97
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 maart 2010 01:43 PM
  [ # 856 ]

Ik ga mijn oude blijven gebruiken en daar de metertjes in plaatsen blijkbaar Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 maart 2010 02:24 PM
  [ # 857 ]

HET WERKT Very Happy Very Happy Nog een paar vijzen vastvijzen en klaar Cool . Maar heb net te weinig gevoel momenteel om die vleugelmoeren vast te maken…

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 maart 2010 02:52 PM
  [ # 858 ]

Tijd voor een upgrade van de camera’s in je vingertoppen Smile

Ik bedoel niet werkelijk natuurlijk, maar ik kan perfect “zien” met m’n vingers. Tenzij ze verkleumd zijn natuurlijk. De enige methode is gewoon blijven klooien tot het lukt, dat geeft een prettig gevoel.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 maart 2010 05:14 PM
  [ # 859 ]

Bij mij lukt dat ook wel een beetje maar neit als ik te weinig gegeten heb (en dus ‘den daver’ heb) of als ik verkleumd ben. Dan krijg ik nergens nog een vijs in.

Maar even weer ontopic, alles zit er in maar ik merk dat bij mijn KVS-meter het rode deeltje verlicht is en bij het olie-deeltje niet…

Dus kan iemand me even zeggen wat er wel en wat niet verlicht is bij die meter? Very Happy

Bedankt Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 maart 2010 07:39 PM
  [ # 860 ]

Zo… het is allemaal opgelost en hersteld Smile

Wat heb ik nu? Een volwassen dashboard, die 2 extra metertjes maken het écht af. En ze werken, ook grappig om te zien wat het KVS deed zodra ik de stad binnen reed.

Uiteraard een hoop ‘probleempjes’ tegen gekomen bij het inbouwen. Zo was het ontbreken van een originele stekker wel een probleem, had namelijk geen haakjes om in de stekker te duwen. Máár, origineel als ik ben (*kuch kuch*) heb ik dat origineel opgelost… Dit dus:

Met behulp van een vijl, een tang en wat vernuft heb ik dat getransformeerd tot een klemmetje (als ik ooit eens op een sloop raak ga ik wél proberen een originele stekker te scoren hoor).

Dan moest de toerenteller nog moeilijk doen, die van het nieuwe dash was namelijk defect.

Maar het belangrijkste is, mijn oude spel zit er in, met de nieuwe metertjes. En ze wijzen allemaal plausibele waardes aan. Ga de zomer dus tevree tegemoet.

En voor al degene die er schrik van hadden, niet hebben. De handleiding op Roem Timmersma’s site is erg duidelijk. Ow ja, mijn handrem-indicator werkte bij het helemaal optrekken van de rem ook weer (deze is afgekoppeld dus kon erg ver opgetrokken worden).

Meevaller was uiteraard dat ik nog een werkende sensor in mijn carter had zitten Cool .

Volgende punt is dus het hydrauliek-probleem oplossen. Want dat lampje gaat nog steeds te pas en te onpas aan Sad

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 24 maart 2010 12:22 PM
  [ # 861 ]

Maandag is mijn liefde weer getest geweest hoor… Heel de dag goed gereden (behalve het starten, had de radio laten opstaan… oeps) en toen ik hem in de garage wou rijden (om hem nog maar eens aan het infuus te hangen) viel hij opeens uit. Uiteraard midden op straat zodat ik éérst nog wat moest duwen. Proberen te starten, niet meer te starten gewoon. Ik zag het al komen.

Mijn vermoeden was meteen: of ik krijg geen gas/benzine of mijn bobijn is kapot. Na wat getest was ik er niet uit (kan iemand me even vertellen hoe ik kan checken of ik wel een vonk krijg of niet? want de schroevendraaier methode werkte bij mij niet).

Voor ik mijn stuurkolom ging demonteren maar eerst even de depannage gebeld (is zowat de vervelendste job die ik me kan inbeelden… die stuurkolom demonteren dus). De wegenwachter wist al gauw dat het ‘gewoon’ de brandstoftoevoer was (heeft met zo’n spuitbus gespoten waarop hij wel wilde starten).

Daarop de auto in de garage geduwd, de wegenwachter bedankt voor zijn bewezen diensten en besloten dat ik maar met de trein naar gent ging. Dat laatste was echter buiten mama gerekend, haar auto stond achter de mijne en ze moest vrijdag weg met de auto.

Dus als een ware held maar beginnen zoeken waar de fout zat.. even met de acculader de verdamper opengedaan en HUPS, starten deed ie. Dus zeker en vast de bekabeling van de verdamper.

Na 2 uurtjes werk met de soldeerbout en de kniptang liep het ding gewoon weer !!!

Dus tóch naar Gent met de auto Cool . Maar tsjah, de BX moest toch weer wat karakter laten tonen en onderweg stond ik weer ‘in panne’. Auto opzij geduwd en als een echte Citroënist even creatief geweest. Kabeltje uit de koffer genomen, injector afgesloten, en kabeltje getrokken van de batterij naar de verdamper en jipie… hij liep weer (voelde me zalig toen Cool ).

Aangekomen wederom de stuurkolom los gehaald en er was een ander kabeltje kapot gegaan (blijft een Citroën? Razz ). Halve gereedschapkoffer naast me gelegd en begonnen. Grappig was wel dat er meteen een mede citroënist kwam checken of het me lukte of niet. Hij reed ook Citroën en heeft me wat nuttig advies gegeven (had geen kabelschoentjes meer en dankzij hem kon ik het kapotte nog hergebruiken Wink ).

Kortom, mijn beestje reed wederom zonder ducktape en NOG een extra kabeltje Smile

Gisteren nog even mijn koffer volgeladen met (bijna) gratis bier. Wel grappig, liggen er 90 flesjes bier in de koffer maar je voelt dat bij het rijden amper, en je ziet het nog minder. Prachtig hé die HP-vering Very Happy

Beetje saai verhaaltje misschien maar waren de perikelen van maandag dus. Maar dat laatste weetje maakt toch weer alles goed. Beeld je in dat je met een Mercedes 190 90 flesjes bier moet halen…dan veert dat ding gewoon niet meer !!

En de metertjes werken nog steeds Cool

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 maart 2010 12:36 PM
  [ # 862 ]

Goed bezig!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 maart 2010 12:42 PM
  [ # 863 ]

Ik wou maar zeggen: Goed bezig!

Lijkt wel of het leven je opleidt tot troubleshooter of monteur, je intelligentie worden wel gebruikt, dat is natuurlijk heel mooi. Naarmate de ervaring krijg je dus ook intuïtie, dan wordt het helemaal leuk Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 25 maart 2010 09:58 PM
  [ # 864 ]

Als ik dit weekend tijd heb toch mijn rechter-rem eens goed proper maken en de zuigers smeren.

Hoor geregeld een hoog gepiep langs (meen ik) de rechterkant. Nu verdwijnt dit als ik lichtjes op de rem duw dus vermoed dat ik nog steeds een lichte aanloop heb.

Omdat ik vorige keer enkel de remblokken er uit gehaald heb en de zuiger wat over en weer geduwd heb zonder deze te smeren vermoed ik dat dit het probleem is. Aan de linkerkant heb ik ze namelijk wél gesmeerd en sindsdien is het aanloop-probleem daar opgelost.

Gelukkig is dit een werkje waar ik compleet niet tegenop zie Cool

En als er dán nog tijd is ga ik mijn V-riem vervangen.

De nieuwe fuseekogel is trouwens ook binnen Very Happy Dus tijdens het Paasverlof wordt deze ook vervangen. En dan is hij, volgens mij, weer even in orde.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 27 maart 2010 11:42 AM
  [ # 865 ]

Nog even een snel vraagje. Welke maat dop heb je eigenlijk nodig om de aandrijfas los te halen?

En dan nog een vraag, zijn er nog speciale maten van doppen die je bij een BX nodig hebt? (heb een standaarddoosje).

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 maart 2010 11:52 AM
  [ # 866 ]

Aandrijfasmoer heeft maatje 35 maar 36 past ook, die ene millimeter maakt dan ook niet meer uit.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 maart 2010 01:55 AM
  [ # 867 ]

Succes met het loskrijgen ervan, ik heb net de rechter as van m’n Xantia gewisselt, en de moer zat zo vast dat we ‘m bij de Euromaster hebben laten lossen met behulp van hun zware luchthamer die ze voor vrachtwagens gebruiken. Hun standaard 10 bar hamer kreeg ‘m niet los en wijzelf ook niet Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 maart 2010 04:00 AM
  [ # 868 ]

Langere arm gebruiken.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 28 maart 2010 10:19 AM
  [ # 869 ]

perslucht, oppassen met langere arm! je kan wel eens teveel kracht op je gereedschap zetten waardoor het breekt.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 maart 2010 01:54 PM
  [ # 870 ]

Hij moet nu niet los hoor Smile Maar als hij ooit los zou moeten dan heb ik toch tenminste de juiste dop Smile

Net mijn achterremmen proper gemaakt… Ook nog eens even aan de ontluchtingsnippel proberen te draaien en hij is afgebroken aan 1 kant (terwijl ik het écht met beleid deed).

Nu dus… kan ik nog rijden met een afgebroken nippel? Of komt er voortdurend LHM uit?

Profiel  
 
 
58 van de 97
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook