2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
japv’s BX Chic - Verkocht!
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 juli 2008 03:33 AM
  [ # 16 ]

Jemig, wat een klein lullig slangetje al niet kan veroorzaken. Nou ja, nog even het gasklephuis schoonmaken en dan lekker gaan genieten van de BX.
Het houdt de hobby wel het leukst als je op deze manier makkelijk en goedkoop iets kunt verhelpen.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 01 juli 2008 03:57 AM
  [ # 17 ]
XBXG schreef:
japv schreef:
stan schreef:

ff off topic m’n pa heeft een bx 1.6tgi gehad met het kenteken db nz 65 grappig
mooie kar trouwens

Da’s toevallig inderdaad! En dankje Smile

En hier nog een DB-NZ-zusje, gespot in Heemstede:

Ik was ooit eigenaar van de DB-NZ-88, is die bekend bij iemand hier ??

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 01 juli 2008 04:02 AM
  [ # 18 ]
japv schreef:

Even een update:

Ik heb alle stekkers aan en in de buurt van het gasklephuis losgehaald en royaal met WD40 behandeld, echter zat er geen erg vervuilde stekker bij. Helaas dus vrijwel geen verbetering.

Vandaag het luchtfilter vervangen ....................

Kijk ook je olievuldop en de carterbeademingsslangen even na die er op uit komen. Alle BX’en die ik gehad heb hadden last van mayonaise in de slangen (als gevolg van watercondens en oliedampen, GEEN koppakking)
In die dop zit een gaasfilter, deze liep altijd vol, waardoor ook de aftak slangetjes volliepen en dus beroerd “geademd” werd. Goed schoonmaken als je hier ook last van hebt…...Terugkerend klusje ben ik bang.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 juli 2008 10:28 AM
  [ # 19 ]

Een technische mededeling van Citroën schreef zelfs voor bij diverse 1600’s om het gaasje helemaal te verwijderen. Voor dit type weet ik het niet zeker, ik heb de dikke map nog niet helemaal doorgelezen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 01 juli 2008 01:02 PM
  [ # 20 ]

Ik kan het me voorstellen, dat gaas zat soms helemaal dicht met die smurrie. En een chic is gewoon een 1600, dus waarom niet ?

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 01 juli 2008 10:11 PM
  [ # 21 ]

Hoi Jochum,

Welkom op dit forum.

Ik heb -kennelijk volgens de Citroen specificatie- het gaasje uit voorzorg al verwijderd. Tevens ook de carteronluchtingsslangen doorgeblazen met perslucht.

Ik ben blij dat je auto bevalt, en vind het leuk te horen dat de dingen die nog niet goed zijn toch lekker aangepakt worden. Overigens heb ik nooit last gehad, maar ik was er misschien aan gewend.

Als je nog onderdelen zoekt heb ik ze wellicht voor je. Je kunt me PBen via dit forum.

Test

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 juli 2008 02:37 AM
  [ # 22 ]

Hé Thijs, dankjewel Smile Mooi dat die klusjes al zijn gebeurd, scheelt mij weer een boel gemartel Wink En ik wil toch proberen dit Bixje een waardige oude dag te geven, ondanks mijn beperkte budget. Ik heb er veel plezier aan, elke avond als ik na werktijd nog lekker een avondje knutsel.

ambijajance schreef:

Ik was ooit eigenaar van de DB-NZ-88, is die bekend bij iemand hier ??

Het kenteken bestaat nog, de APK verloop in oktober dit jaar, aldus de RDW Wink

Terug naar mijn DB-NZ-66: Vanmiddag met een vriend naar sloperij GAOS in Emmeloord geweest. Er staan daar nog minstens 10 BX’en, waaronder enkele Breaks. Vooral van 2e en 3e generatie. Daarnaast nog diverse andere modellen (met name XM, ZX, AX, Xantia) in verschillende staat van ontbinding.
De score:
- 1 bovenste dashboardkastje met goede klep
- 1 set rolgordijntjes voor de hoedenplank (eentje van mij was lam)
- 1 dorpelbeschermer voor de kofferbak (de mijne was grotendeels afgebroken)
- 3 raamschakelaars (mijn rechter exemplaar werkte niet goed)
- 4 grijze ventielklepjes voor mijn wieldoppen (misten alle 4)
- 3 witte (Cannes) als reserve of voor wie er één of meer mist

Totaalprijs: €15,- Very Happy Da’s nog eens een koopje!

Alles vanavond ingebouwd, het rechter elektische raam werkt weer als een zonnetje!

A.s. vrijdag ga ik bij Citrotech in Oldebroek langs om m’n achterste veerbollen te laten vullen. Vermoedelijk moet de centrale bol ook gevuld worden, dus dat ook gelijk maar laten doen.

Het schiet mooi op zo!

Still to do, in order of priority:
- gasklephuis reinigen
- elektrische rechterspiegel beweegt wel op en neer maar niet heen en weer, motortje werkt wel maar ‘pakt’ de spiegel niet
- scheuren op linkerhoek achterbumper repareren
- 2 nieuwe verstralers (zijn vrij gaar, wie kan me er aan helpen?)

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 02 juli 2008 03:07 AM
  [ # 23 ]

GAOS is sowieso hét sloopmekka van Nederland. Ik kom er al jaren en woon nu niet bepaald “om de hoek”. Dat wil wel wat zeggen.  Wink

Jammer overigens dat de BX type 1 laatst is weggehaald bij GAOS.  Crying or Very sad

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 juli 2008 11:09 AM
  [ # 24 ]

Mocht je raam nogmaals moeilijk doen: raamschakelaars kun je meestal nog wel schoonblazen, even heen en weer klikken terwijl je er aan de zijkant tegenaan blaast.

Voor het repareren van de spiegel heb je waarschijnlijk een andere elek spiegel nodig; zo’n wiebelend glas betekent waarschijnlijk dat er een (heel ielig) kogeltje is afgebroken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juli 2008 02:29 AM
  [ # 25 ]

Afgelopen vrijdag naar Citrotech in Olderbroek geweest om de veerbollen te laten vullen. De score:

- Achter: spanning rond de 4 bar ipv 40 bar Exclamation, beide bollen vervangen
- Voorraad: spanning nog redelijk, wel gevuld
- Voor: spanning tussen 20 en 25 bar ipv 55 bar, beide bijgevuld

Geen wonder dat met name de achterkant zo sprong! Ze zweeft nu weer als vanouds, met 55 km/u over drempels ipv met 30 km/u met m’n schoonmoeders Nissan Micra Very Happy

Dit weekend naar Friesland geweest met m’n Biksje, zo’n 350 km gereden, zonder centje pijn. Alleen blijft ze nog wel eens lastig optrekken en afslaan en vebruikt ze vrij veel benzine. Toch binnenkort dat gasklephuis er eens af halen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 juli 2008 03:30 AM
  [ # 26 ]

Goed bezig! Het is inderdaad erg fijn om met nieuwe bollen te zweven en het verschil te voelen met vroeger.  Cool

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 juli 2008 12:39 AM
  [ # 27 ]

Argh! Ik was bezig het koelcircuit te ontluchten toen het plastic ontluchtingsschroefje bij het thermostaathuis afbrak… Precies bij de rand, het plastic is echt heel beurs. En hij zit er maar half ingedraaid, dus hij lekt nu bij draaiende motor als een gek. Wat nu? Help? Confused

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 juli 2008 01:28 AM
  [ # 28 ]

Probeer even een stukje binnenband van een fiets om een schroefje te doen en dat erin te draaien, je ontkomt er niet aan om het zooitje te vervangen, maar zo kun je iig even vooruit!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 juli 2008 02:25 AM
  [ # 29 ]

Tja, 1 ding wil ik eraan toevoegen: iedereen die dit leest moet zich nu beseffen dat je van dit soort schroefjes af dient te blijven, hoe groot de verleiding ook is. Dit soort ellende is zoooo standaard.

Ik hoop dat je nog snel aan zo’n huis kunt komen; als je BX club lid bent kun je het magazijn eens raadplegen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 juli 2008 02:34 AM
  [ # 30 ]

Ik ga morgen de nabije Citroën-dealer bellen voor een vervangende schroef/bout/whatever, tot die tijd hebben we als noodoplossing een héél iets te smalle bout met wat teflontape eringedraaid. Testritje gemaakt en mooi droog Smile

Verder de accu een uur los gehad vanavond, om zo de zelfdiagnosecomputer te resetten. Helaas zonder veel resultaat. We knutselen lekker verder! Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook