3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
japv’s BX Chic - Verkocht!
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 09 juli 2008 03:48 AM
  [ # 31 ]
karel schreef:

iedereen die dit leest moet zich nu beseffen dat je van dit soort schroefjes af dient te blijven, hoe groot de verleiding ook is. Dit soort ellende is zoooo standaard.

Ik kan erover meepraten. Precies hetzelfde overkwam mij met exact hetzelfde motorblok, in mijn 16 TZI automatic.
Ik weet precies hoe je je nu voelt, want ik stond ook met mijn oren te klapperen toen ik ineens een afgebroken plastic schroefje in mijn hand had.

Ik kan je aanraden om t.z.t. van een sloop-BX een metalen exemplaar te halen. Daar zit dan weliswaar geen ontluchtingsschroefje op, maar metaal is echt een stuk steviger dan dat plastic thermostaathuis. Ontluchten gaat daar overigens ook best mee, maar dan ontluchten met de schroefjes waarmee je het gehele metalen deel vastschroeft aan het thermostaathuis: zodra daar koelwater uit komt druppelen tijdens het ontluchten, schroef je alle schroefjes vast en klaar is de spreekwoordelijke Kees.

Overigens ziet het bij jouw afgebroken schroefje er zo uit, neem ik aan:

Hier de metalen versie:

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 juli 2008 04:07 AM
  [ # 32 ]

Nou, bij mijn Biks zit ook een ontluchtingsschroef schuin boven het (overigens nieuwe, maar plastic) thermostaathuis, volgens mij aan de slang die op de foto’s boven het thermostaathuis zit. Tussen die slang en het blok zit een T-stuk in het blok geschroefd met daar bovenop een plastic schroef. Dat plastic kl*teschroefje is afgebroken. Ik zal er morgen eens een foto van maken voor de gein.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 juli 2008 12:00 PM
  [ # 33 ]

Die metalen dingen rotten overigens ook vaak weg, de schroeven daarin breken ook af en het huis scheurt. Vandaar de plastic opvolger.
Voor de volgende keer: koppel een slang af voor het ontluchten, dat gaat niet helemaal 100% zo goed als met de schroef, en het kost je een slangenklem (die zijn vaak eenmalig) maar het scheelt je een hoop stress.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 09 juli 2008 11:22 PM
  [ # 34 ]

Bij mijn auto waren de nippels gelukkig nog gangbaar, maar bij de thermosstaat kun je inderdaad beter die slang loshalen enzo dan ontluchten.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 10 juli 2008 02:27 AM
  [ # 35 ]

je hebt nog geluk, bij mij brak de bout bij het vervangen van de thermostaat. Rolling Eyes

Profiel  
 
2cvman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 147
Geregistreerd: 14-12-2003

Gepost: 10 juli 2008 10:05 AM
  [ # 36 ]

hoi.

heb wel 2 mislampen voor je te koop.
Ze zitten nog in de bumper, maar ik heb ze nooit aan gesloten.
Aangezien mijn BX eind volgemde maand weg gaat, wil ik ze wel verkopen.

De prijs is 45 euro ( ex verzend kosten)
Voor 100 euri méér en je mag de hele BX ( chic)  er ook bij hebben.
Maar dan pas eind augustus.

Age


BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht

Verder met een Renault Clio uit 2006

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 juli 2008 12:07 PM
  [ # 37 ]

Waarom doe je ‘m weg dan? Is-ie technisch te slecht of zo? Ik zoek namelijk ook nog een achterbumper Wink En opsturen hoeft niet, mijn vriendin woont in Leeuwarden, dus dan kan ik ze altijd een keer komen ophalen. Ik PB je binnenkort wel even Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
2cvman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 147
Geregistreerd: 14-12-2003

Gepost: 10 juli 2008 12:53 PM
  [ # 38 ]

hoi.
Is prima.

Ik doe hem weg omdat ik te veel rij.
Ik moet elke dag naar groningen.
Ik wil iets nieuwer en kleiner gaan rijden met een LPG G3 installatie aan boord.
Helaas wordt het geen Citroën meer, omdat ze in mijn ogen geen leuke kleinere modellen hebben.

Technisch istie nog redelijk (ik rij elke dag 120 km) en optisch ook redelijk.
Het is geen topper, maar met een beetje moeite en investeren istie wel weer goed.

En in onderdelen verkopen doe ik verder niet.
Als ik hem hier niet kan verkopen eind augustus, dan gaat hij helaas naar de sloop Crying or Very sad .
Daar krijg ik nog 100 euri.

Age


BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht

Verder met een Renault Clio uit 2006

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 juli 2008 01:18 PM
  [ # 39 ]

Biedt hem eens aan op de Citromarkt, en anders wil Thijs van de Bles hem wellicht nog hebben voor onderdelen voor het BX Club onderdelenmagazijn in Noordwolde (FR). Hoeveel km heeft-ie gelopen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
2cvman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 147
Geregistreerd: 14-12-2003

Gepost: 10 juli 2008 02:52 PM
  [ # 40 ]

Dat was ik ook van plan.

Hij heeft nu zo’n 216.000 gelopen.
Eind agustus zal dat ergens rond de 220.000 liggen, misschien iets meer.

tzt komt hij wel in de rubriek Te Koop te staan.

Age


BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht

Verder met een Renault Clio uit 2006

Profiel  
 
Mar10
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 23-01-2008

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 11 juli 2008 01:48 AM
  [ # 41 ]
japv schreef:

Nou, bij mijn Biks zit ook een ontluchtingsschroef schuin boven het (overigens nieuwe, maar plastic) thermostaathuis, volgens mij aan de slang die op de foto’s boven het thermostaathuis zit. Tussen die slang en het blok zit een T-stuk in het blok geschroefd met daar bovenop een plastic schroef. Dat plastic kl*teschroefje is afgebroken. Ik zal er morgen eens een foto van maken voor de gein.

Die plastic ontluchting schroef is ook bij mij afgebroken. Heb bij de dealer een modificatie op dat plastic ding gekocht, een hole kopere inbus bout met ontluchting’s gaatje. Werkt zeer goed.
Kan er wel een foto van maken(als je wil)?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 juli 2008 01:55 AM
  [ # 42 ]

Om aan alle onduidelijkheid rond de ontluchtingsnippel een einde te maken:

Degene die bij mij is afgebroken is gemarkeerd met de pijl, je ziet de tijdelijke bout zitten. Ik heb bij de naburige Citroën-garage een soortgelijke nippel als Mar10 gekocht, alleen die past er niet in omdat het schroefdraad niet overeenkomt. Zolang nog maar even dit ding en binnenkort een passende bout vinden.

We hebben afgelopen week het gasklephuis opengehaald, die is brandschoon van binnen, dus dat is niet de reden dat m’n motor zo bagger loopt. We vermoeden nu dat het aan een vervuilde injector-naald zou kunnen liggen, omdat de motor zo z’n buien heeft. Soms ‘verzuipt’ de motor bij de minste of geringste belasting (bij optrekken of bij flink doortrekken) en bij elke vorm van belasting braakt-ie zwarte wolken uit. Soms is het wat beter, maar hoe dan ook blijft de motor inhouden en zwarte rook uitbraken bij zwaardere belasting. Ook loopt de motor nogal onregelmatig, soms lijkt-ie zelfs op 3 pitten te lopen. De bougiekabels zijn in orde, de bougies zijn ook allemaal ongeveer gelijk vervuild en ook de zuigers zien er allemaal ongeveer gelijk uit.

Zou het een overleden injector kunnen zijn? Of wellicht een gare bobine? Zou de koppakking gaar zijn? Overmatige klepspeling? Of iets heel anders? Wie o wie helpt me met dit probleem? Want wat ik ook probeer, enige vorm van verbetering blijft maar uit.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 juli 2008 10:50 AM
  [ # 43 ]

Je zou de injector eens schoon kunnen (laten) maken. Of een andere proberen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 juli 2008 10:51 AM
  [ # 44 ]

Heb je nou je sludge in je olievuldop en/of toevoerslangen al eens nagekeken ?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 juli 2008 09:01 PM
  [ # 45 ]
karel schreef:

Je zou de injector eens schoon kunnen (laten) maken. Of een andere proberen.

Ik heb geprobeerd de injector-unit te demonteren maar kreeg het niet echt voor elkaar, hij zat muurvast. Zowel de Haynes als de Vraagbaak besteden nauwelijks aandacht aan het (de)monteren van het ding. Hoe kun je de injector verwijderen?

ambijajance schreef:

Heb je nou je sludge in je olievuldop en/of toevoerslangen al eens nagekeken ?

Aangezien Thijs v/d Bles dat al had gedaan kort voordat ik m’n BX van hem kocht heb ik dat zelf niet gedaan. Misschien wel een idee inderdaad om dat alsnog te doen, je weet immers maar nooit Wink

EDIT: Na nog wat door het BX-forum te hebben geneusd ga ik binnenkort ook maar eens de gaskleppotentiometer bekijken of die niet gaar is…

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook