Een 1.4 heeft een andere uitlaat dan jij autofan, niet het mooie systeem, maar het klote systeem wat bij mij altijd lekt na het monteren van een uitlaat.
Als de uitlaat nog recent is kan je proberen de delen wat verder over elkaar heen te schuiven, of opnieuw te monteren met uitlaatcement er tussen. De uitlaatklem wat verschuiven en wat gumgum er onder heeft bij mij ook wel eens geholpen.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
aha.
Dus mijn uitlaatsysteem bestaat uit delen en die delen zitten over elkaar heen geschoven. Bij het stuk waar de twee delen elkaar overlappen zit een klem. die klem draai je aan en dan zitten de twee uitlaat delen vast aan elkaar. Voor het aandraaien smeer je isolatiespul tussen de overlappende delen.
Klopt dit verhaal?
Wat voor smurrie moet ik kopen om het lek op te vullen?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Montagepasta (voor uitlaten).
Maar wees er wel voorzichtig mee. Als je er te veel van gebruikt krijg je straks de boel nooit meer uit elkaar. Ik snap dat dat gunstig lijkt, maar als je einddemper stuk is en de rest niet heb je dus eem probleem…
Schuifsysteem uitlaatdelen uit elkaar trekken is sowie so al een hachelijke zaak als ze wat ouder zijn.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Mijn Bnix heeft een nieuwe APK!!!
Met de uitlaat was niks mis (ik zie spoken).
Wel moest er een nieuwe stuurashoes om en een nieuwe handremkabel. Het koste dus wel iets, maar niet duur, en ik kan veilig op weg!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gefeliciteerd! (altijd spannend ja, zo’n uitlaat)
2CV 1985
Autofan schreef:Ja de bevestigingsklem tussen 2 uitlaatdelen. Zit meestal vast met een moer waar je dop 16 op kan zetten.
Dop 13 of dop 17…
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Gefeliciteerd!
Handremkabel is een onderdeel dat vaak voor problemen zorgt.
Die stuurhuishoes valt mee, met stuurbekrachtiging is het een ander verhaal.
weer een jaar plezier!!!!
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dit is fijn om te horen, gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gefeliciteerd, goed nieuws!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
dank.
Ik ben er blij mee.
Toch ga ik zelf nog even goed naar die uitlaat kijken. Ik heb al wel gezien dat er een beetje lucht vrijkomt vlak voor de eerste demper, dus ik denk een aansluiting… We zien van ‘t weekend wel even.
Wel grappig dat ie nu door mag tot 2010. Dan heeft ie de jaren 80, 90, 00, en 10 meegemaakt. Klinkt indrukwekkend
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Als je zo’n schuifdeel moet demonteren na 10 jaar is het enige dat nog helpt een slijptol (is mijn ervaring sinds gisteren). Het gleufje in het buitenste deel verder uitslijpen en dan met een hamer en beitel/schroevendraaier open rammen.
Tip; kijk even bij www.froeschl-autozubehoer.de die hebben best goedkope uitlaten (net een van hun gemonteerd), als je er een nodig hebt. Voor mijn Gti 80 euro voor middenpijp, tussendemper en einddemper en dan nog 16 euro verzendkosten. Koop je bij de dealer of kwikfit/brezan enz. nog geen einddemper voor.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
hmmmm…..
Met al deze tips op zak ga ik ergens komende week wel even kijken. Dan zien we vast het zit.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Er zijn zat BX-en die niet helemaal “gasdicht” zijn, daar is die van jou niet alleen in. Bekende punten zijn altijd de klemmen. Een beetje is niet erg, als je maar zeker weet dat de uitlaat er niet onderuit komt zetten.
En alvast goede reis - hou ons in het kikkerlandje op de hoogte van je wedervaren, ook met de BX in España