45 van de 68
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 augustus 2011 12:47 AM
  [ # 661 ]

Sinds het vernieuwen van de radiator is de koeling bij langdurige belasting zoals snelwegverkeer wel verbeterd, maar nog niet optimaal. Al een tijdje zat ik te broeden op wat ik nog kon proberen. Gisteren liep ik rond bij sloperij GAOS en viel me op dat er door de jaren heen en bij de diverse uitvoeringen verschillend is omgegaan met de koelsleuven in de voorbumper bij t1. Bij mijn auto zijn de onderste twee rijen van de vier (op één gat na) afgesloten door een plastic plaat:

Op de sloop stonden er meer zonder airco met een vergelijkbare plaat, maar ook enkele zonder airco waarbij die plaat ontbrak. Exemplaren met airco hadden allemaal alle sleuven open en voor de onderste rij een soort kunststof rooster zitten. Ik heb er eentje uit een bumper kunnen peuteren en meegenomen.

Vanmiddag heb ik de plaat uit de bumper gehaald. Eerst de grille weggehaald, en daarna met m’n arm in het gat tussen front en bumper door naar beneden. Het paste allemaal net, gelukkig heb ik vrij slanke armen Razz En het roostertje heb ik er ook in gekregen. Op zich niet heel nuttig, maar ik had hem toch liggen. Dit weekend gaan we een lang weekend naar Duitsland, dus heel wat uurtjes Autobahn voor de boeg. Eens zien of het helpt.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 augustus 2011 02:25 AM
  [ # 662 ]

Ben benieuwd, maar volgens mij ga je ons wel op de hoogte houden!? Smile

Citroen!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 augustus 2011 11:34 AM
  [ # 663 ]

Goed bezig!

Misschien ook een keertje luxe platen?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 augustus 2011 01:41 AM
  [ # 664 ]

Jochem, vandaag was ik tijdens het sleutelen in discussie over het nephout.
Volgens de aanwezige sleutelvrienden heb jij ook hout in je deurpanelen zitten, klopt dit?

Ik heb dat nooit gezien en wist niet eens dat het bestond, ondanks dat ik al aardig wat echte exclusive modellen heb gezien, maar dan alleen hout op het dashbord.

Profiel  
 
Bram91
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 07-02-2011

Gepost: 13 augustus 2011 03:32 AM
  [ # 665 ]

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 augustus 2011 03:35 AM
  [ # 666 ]

Aha, kijk eens aan, zoiets is het dus Smile

Bedankt voor de foto.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 augustus 2011 07:50 PM
  [ # 667 ]

Ik heb géén nephout op de deurpanelen. Ik weet niet zeker of het op t1 is geleverd, op t2 wel, zie de foto die Bram postte. Ik zou het nog wel een keertje willen, ooit Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 augustus 2011 06:08 PM
  [ # 668 ]

@GWHENDRiKS2: luxe platen als in kentekenplaten met opgelegde letters? Die staan nog altijd op m’n verlanglijstje Wink

Terugkomend op het koelverhaal en het weghalen van de afdekplaat uit de grille: zowel op de heen- als de terugweg naar Hildesheim (onder Hannover, 325 km enkele reis vanaf mijn huis) heeft de auto geen krimp gegeven en is de temperatuurmeter niet boven de 90 graden geweest. En dat bij enkele uren lang vrijwel continu Autobahn-verkeer met snelheden vrijwel constant rond de 120/130 per uur met soms ook flinke en lange hellingen, met op de terugweg ook nog eens aanvankelijk buitentemperaturen van rond de 25 graden. Missie geslaagd wat mij betreft!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2011 06:14 PM
  [ # 669 ]

Leuk resultaat!

Citroen!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 augustus 2011 07:32 PM
  [ # 670 ]
Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 16 augustus 2011 08:20 PM
  [ # 671 ]

Japv schreef:
… Missie geslaagd wat mij betreft!

Toch wel vreemd.

Als die openingen dicht waren gaan zitten door vervuiling, of door gebruik (hoe ook), dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dit lijkt vanaf de fabriek al dicht te zitten. Vraag is waarom deed Citroen dat?

Het draagt evenmin bij aan betere stroomlijn, of betere wegligging.

Zelfs voor koude landen helpt dat naar mijn idee niet, immers de thermostaat bepaalt of er stroming is in de radiator, en een electrische regeling of de fan(s) moeten draaien. Waarom zou je dan nog een radiator afdekken?

Blij dat je het opgelost hebt.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 augustus 2011 01:46 AM
  [ # 672 ]

“Draagt evenmin bij aan een betere stroomlijn”? Ik denk, dat een autofront waarin meer gaten dichtgemaakt zijn, WEL bijdraagt aan een betere stroomlijn.

Citroen!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 augustus 2011 01:54 AM
  [ # 673 ]

Maar ja, als dat significant ten koste gaat van de koelingscapaciteit, zoals o.a. bij mijn Xantia, en resulteert in een nihile toename van het brandstofverbruik, wat is dan de toegevoegde waarde ervan? Het benzineverbruik is er bij mij niet minder op geworden: het tripje op en neer naar Hildesheim (D) resulteerde in een verbruik van 1:12,2, ondanks behoorlijke belading en de 6 a 7% hellingen achter Bad Oeyenhausen in de snelweg richting Hannover. Om precies te zijn 680 km gereden en pas voor het huis het reservetanklampje aan. Op en neer op één tank benzine Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 augustus 2011 02:07 AM
  [ # 674 ]

Toegevoegde waarde? Misschien staat het mooier?

Citroen!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 augustus 2011 02:29 AM
  [ # 675 ]

Zeg het maar:

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
45 van de 68
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook