49 van de 68
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 september 2011 10:41 PM
  [ # 721 ]

1.8 Wink Ik heb alle benodigde onderdelen, inclusief nieuwe klemmen, al in huis gehaald. Wel absoluut beláchelijk dat die klemmen €7,50 per stuk moeten kosten! Morgen lekker klussen, het wordt mooi weer Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
slimenslecht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 09-09-2011

Gepost: 09 september 2011 11:51 PM
  [ # 722 ]

Oeps, deed ik je een glas bier tekort?  halelujah

En ja, de prijs van die klemmen viel mij ook vies tegen. Ik had de linkerslang lekkend, en de rechter slecht. Links vervangen, rechts ligt nog met nieuwe klem in mijn dashbordkastje. Vooral voor het geval dat…

Maar inderdaad, morgen knap weer om de mooie rooie weer APK waardig te maken.


Ik zit al balend te wachten op een stappenmotor uit Duitsland voor de Twingo, zondag besteld echter vandaag nog niet binnen… En moeders heeft de Twingo nodig, en ik de Xantia, dus het is even puzzelen hier. Ik dacht dat klusje ook morgen in de zon te doen, wordt waarschijnlijk van de week in de regen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 september 2011 03:26 AM
  [ # 723 ]

Die klemmen zijn inderdaad nogal aan de prijs, en lastig te monteren zonder speciaal gereedschap.
Tot nu toe heb ik dan maar gewoon de oude gebruikt, wat ook prima werkt.

Succes met het klussen morgen.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 september 2011 04:19 PM
  [ # 724 ]

Nou, je slaat de spijker op z’n kop, die klemmen zijn er werkelijk met geen mogelijkheid om te krijgen, enórm frustrerend… En natuurlijk krijg ik ook de fusee niet los van de draagarm, zodat ik de aandrijfashoes niet kan vervangen. Krik onder de fuseepenmoer, breekijzer op de draagarm, en meppen maar met de moker; niks nada noppes resultaat. Erg, erg frustrerend allemaal… Zit nu een beetje met de handen in het spreekwoordelijke haar :/

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 september 2011 07:02 PM
  [ # 725 ]

Ik heb de moed opgegeven voor het loskrijgen van de fusee. Ik heb geen nieuwe stofhoes voor de fuseekogel, dus verhitten is helaas ook geen optie voor nu. De linker retourslang heb ik uiteindelijk min of meer vast gekregen, en de voorremblokken zijn ook vervangen. Iemand die op zeer korte termijn geschikt gereedschap, tijd en zin heeft om te helpen? De aandrijfashoes is echt behoorlijk gaar, dus ik wil er niet teveel meer mee rijden totdat dat gerepareerd is.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 september 2011 09:50 PM
  [ # 726 ]

Heej kom op Jochem, je hebt al voor hetere vuren gestaan! Niet opgeven hè?
Heb je geen fuseekogeltrekker?
Iemand op het forum die Jochem kan helpen?

Citroen!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 september 2011 09:59 PM
  [ # 727 ]

Ik heb anderhalf uur staan beuken en zweten op die klote-draagarm, regelmatig in de kruipolie en ga zo maar door. Rechts is-ie bij de aandrijfas-wissel wel zo losgekomen, maar deze wil gewoon écht niet los op deze manier.
Ik heb wel een fuseetrekker, maar de twee-armige is te klein, en de drie-armige eigenlijk te groot, die glipt er elke keer af. Ik denk dat een fuseevork toch beter zal gaan werken, maar die heb ik dan weer niet, net zo min als een nieuwe kogelhoes Razz
En heeft iemand enig idee wat voor speciaal gereedschap er wordt gebruikt voor de klemmen van de veerpootretouren? Want welke godvergeten, volslagen incompetente Franse wijnzuipende slakkenvreter deze gigantische klote-constructie heeft verzonnen mag wat mij betreft per direct worden ontslagen, aan de schandpaal genageld en op de brandstapel… gun shout

Zó, dat moest er éven uit… Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 10 september 2011 10:19 PM
  [ # 728 ]

oei, dat moet echt opluchten Jochem.
en dan zo aan het beunen met deze temperaturen. neen maar even een biertje!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 september 2011 10:23 PM
  [ # 729 ]
japv schreef:

Want welke godvergeten, volslagen incompetente Franse wijnzuipende slakkenvreter deze gigantische klote-constructie heeft verzonnen mag wat mij betreft per direct worden ontslagen, aan de schandpaal genageld en op de brandstapel… gun shout

haha

Succes met de werkzaamheden, hopen dat het snel verholpen is allemaal en je lekker met een verse APK rond zweeft!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
slimenslecht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 09-09-2011

Gepost: 10 september 2011 11:29 PM
  [ # 730 ]

Jochem, voor dat fijne klemmetje heb ik een zogeheten draadvlechttang (knijptang met kleine bek en lange armen) gebruikt i.c.m. een lange smalle plaate schroevendraaier (wat mij er van bijstaat).
Ik moet wel zeggen dat ik de retourslang eerst met twee ty-rips (of hoe je dat ook schrijft) heb gefixeerd (netjes voor het gaatje)voordat ik de nieuwe klem monteerde, dan heb je een handje vrij, want eigenlijk kom je 3 handen tekort. Franse logica!

Voor de fusee kan je nog proberen met een stootijzer (anderhalf a twee meter lang), die steek je tussen de draagarm door met de punt onder het subframe en dan klap je dat ding naar beneden, meestal schrikt ie dan zo dat ie losspringt. Dit geleerd van een sloper, werkte volgens hem bij elke auto!

Overigens toen ik de rechterbuitenhoes moest vervangen was de draagarm zo los maar heb ik geloof ik ruim twee uur staan meppen op de homokineet die niet van de as wilde. Op een gegeven moment zo’n doodklap gegeven met een vuistmoker dat ie een meter verder terecht kwam.

Hebbie wel het systeem in de lage stand gezet, zodat de druk van de fusee af was?

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-11-2009

- Overig KIA Ceed Break 1,6 GDi PHEV
Gepost: 11 september 2011 12:37 AM
  [ # 731 ]
slimenslecht schreef:

de 1.6 crisis gepimpt naar een 4 cilinder V6 exclusive gaat weer een jaartje verder cool smile

Hé, hé, ik heb het al eerder gezegd, Jochem moet het niet té gek maken Wink .

Succes met de fusee. Ken je geen bevriende garage, waar je een passende trekker kan lenen?

Volgens doorgaans goed ingelichte kringen is XCNL hoogstwaarschijnlijk na het weekeind weer “op de lijn”

Adri

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 september 2011 01:52 AM
  [ # 732 ]

Jochem, had even gebeld, ik was vandaag de hele dag in de buurt met de XM-Club.

Bel me morgen even rond 11:00 ofzo, misschien zie ik wel kans om je te komen helpen, tenminste als de auto binnen staat, met de regen is dit op straat niet te doen.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 september 2011 11:34 AM
  [ # 733 ]
japv schreef:

Ik heb wel een fuseetrekker, maar de twee-armige is te klein, en de drie-armige eigenlijk te groot, die glipt er elke keer af.

De 3 potige zo veel mogelijk klem zetten. Vervolgens een paar rossen met het vuistje geven. Heeft bij mij tot nu toe altijd gewerkt.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 11 september 2011 12:09 PM
  [ # 734 ]

Ik krijg de derde poot niet achter het hitteschildje wat tussen fusee en remschijf zit, daarvoor is-ie te groot en de ruimte tussen draagarm en hitteschildje/remschijf te klein.

@ZX1.4i: vandaag gaat helaas niet lukken, andere bezigheden. Spijtig Sad

En dank allen voor de tips, ik hoop het snel alsnog te kunnen fiksen!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 september 2011 12:11 PM
  [ # 735 ]

Je moet de 3 potige anders proberen te bevestigen. 2 poten op de nokjes van de draagarm, de 3e moet je gewoon op de arm zelf proberen te klemmen. Is niet ideaal, maar het werkt wel met enig gescheld en getier. Vervolgens goed aanspannen, en een paar goede rossen geven met het vuistje.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
49 van de 68
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook